جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پیشکشی های عربستان برای تکفیری‌ها!

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 344026
روزنامه وال استریت ژورنال از تصمیم عربستان مبنی بر تجهیز شبه‌نظامیان سوری به موشک‌های ضدتانک و ضدهوایی خبر داد.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم خبر داد، روزنامه وال استریت ژورنال روزگذشته از قول منابعی در میان مخالفان سوری اعلام کرد : عربستان سعودی قصد دارد شبه‌نظامیان در سوریه را به موشک‌های ضد تانک و ضدهوایی مجهز کند.

این منابع همچنین اعلام کرده‌اند : ریاض این تصمیم را پس از آن گرفته است که مذاکرات بین دولت سوریه و مخالفان سوری از مسیر خود خارج شده است .

برطبق گزارش این روزنامه ، صحبت‌ها در باره موشک‌هایی است که ساخت چین است و ماه گذشته پس از پایان دور اول مذاکرات و در خلال دیدار افرادی از دستگاه اطلاعاتی ایالات متحده و عربستان و سران شبه‌نظامیان توافق درباره آن صورت گرفته است.

یکی از دیپلمات‌های عرب و همچنین برخی از مخالفان سوری می‌گویند : واردات این تجهیزات باعث دگرگون شدن نیروها به نفع شورشیان می‌شود ، چراکه آنها قادر خواهند بود که با برخی هواپیماهای دولتی مقابله کنند و خودرو و تانک های زرهی سنگین را نابود سازند.

رهبران مخالف سوری گفته اند که نمی‌دانند که میزان این کمک‌ها چقدر است ؛ ولی آنها منتظر رسیدن این کمک‌های نظامی به شمال سوریه از طریق ترکیه می باشند و بخشی دیگر از سلاح‌ها و تجهیزات نیز به مناطق جنوبی سوریه از طریق اردن خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *