يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰

درخواست‌های جدید آژانس از ایران

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 343084
آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای ضمن تأیید انجام تمهیدات اولیه عملی پیشین توسط ایران هفت موضوع مورد توافق در آخرین مذاکرات فنی با ایران را تشریح کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم؛ آژانس بین‌المللی اتمی در تارنمای رسمی خود با انتشار بیانیه‌ای به تشریح هفت مورد توافقی که در مذاکرات با ایران به دست آورده است، پرداخت. در این بیانیه چنین آمده است:

در روزهای هشتم و نهم فوریه (۱۹ و ۲۰ بهمن)، آژانس و ایران دیدارهای فنی سازنده‌ای را در "چهارچوب همکاری‌" که در ماه نوامبر گذشته مورد توافق قرار گرفت، انجام دادند.

در طول این دیدارها، دو طرف پیشرفت در به‌کارگیری تمهیدات فنی اولیه شش‌گانه را که سه ماه پیش مورد توافق قرار گرفته‌اند، مورد بررسی قرار دادند. ایران تمهیدات اولیه عملی را که پیش‌بینی شده بودند، انجام داده است.

ایران و آژانس روی تمهیدات عملی هفت‌گانه‌ای توافق کردند که ایران باید تا ۱۵ می ۲۰۱۴ آنها را انجام دهد.

این تمهیدات عبارت‌اند از:

۱. ارایه اطلاعات مربوطه مورد توافق طرفین و دسترسی مدیریت شده به معدن ساغند یزد.

۲. ارایه اطلاعات مربوطه مورد توافق طرفین و دسترسی مدیریت شده به کارخانه تغلیظ اردکان.

۳. تحویل "پرسشنامه اطلاعات طراحی" (DIQ) به‌روز شده راکتور IR-۴۰ (اراک).

۴. اتخاذ اقداماتی برای توافق با آژانس در جهت به نتیجه رسانیدن رهیافت پادمان برای راکتور IR-۴۰ (اراک).

۵. ارایه اطلاعات مربوطه مورد توافق طرفین و ترتیب دادن بازدید فنی از مرکز لیزر لشگرآباد.

۶. ارایه اطلاعات درباره مواد منبع، که هنوز به ترکیب و خلوص لازم برای ساخت سوخت و یا غنی‌سازی ایزوتوپی نرسیده است، شامل واردات چنین موادی به ایران و استخراج اورانیوم از فسفات توسط ایران.

۷. ارایه اطلاعات و توضیحات به آژانس به‌منظور ارزیابی اظهاریه ایران در مورد نیاز یا کاربرد توسعه EBW (نسل جدید چاشنی‌های ایمن).
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *