دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

توزیع ۴۷ هزار بطری آب در غرب مازندران

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 342383
مشاور وزیر نیرو با اشاره به توزیع ۱۵ هزار بطری آب معدنی در غرب مازندران در جریان بارش برف و کولاک روزهای گذشته گفت: در حال حاضر ۱۱۱ مجتمع جمع آوری فاضلاب روستایی در کشور در دست اجرا است
به گزارش جهان به نقل از مهر، حمیدرضا جانباز با اعلام اجراي ۱۱۱ مجتمع جمع آوري فاضلاب روستايي در كشور گفت: شاخص بهره مندی آب روستایی در مازندران ۶۸ درصد و پایین تر از میانگین کشوری است.

مشاور وزیر نیرو اظهارداشت: تلاش خواهیم کرد تا این شاخص را ارتقا دهیم. وی افزود: پس از بارش بی سابقه برف و قطعی برق و در پی آن قطعی آب، بیش از ۱۵ هزار بطری آب میان مردم غرب مازندران توزیع شد و ۳۲ هزار بطری آب دیگر نیز از استان های معین به اين مناطق ارسال شده است.

وي با قدردانی از تلاش افرادي که از ابتدای آغاز بارش برف سنگین، براي رفع مشکلات پیش آمده در مناطق برفگير حضور یافته اند تاکید کرد: با تلاش هاي شبانه روزي،‌ مشکلات کم کم در حال برطرف شدن است.

جانباز سپس با اشاره به تصفیه خانه آب رامسر گفت: این تصفیه خانه را در سال ۹۳ اجرایی خواهیم کرد و هزینه آن از محل اعتبار متمرکز پرداخت خواهد شد. مدیرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب کشور همچنين با اشاره به شاخص ۷۷.۴ درصدی بهره مندی جمعيت روستایی کشور از شبكه آب شرب سالم و بهداشتي افزود: متاسفانه شاخص بهره مندی آب روستایی در مازندران ۶۸ درصد و پایین تر از میانگین کشوری است، لذا تلاش خواهیم کرد تا این شاخص را ارتقا دهیم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو شاخص بهره مندی جمعيت روستایی کشور از خدمات جمع آوري بهداشتي فاضلاب را ۵ درصد عنوان کرد و گفت: در بحث فاضلاب روستایی کار زیادی صورت نگرفته است اما در حال حاضر ۱۱۱ مجتمع فاضلاب روستایی در کشور در دست اجرا است که از این طریق، ۵۸ روستا از اعتبار بانک توسعه اسلامی برخوردار خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *