پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴۰
۱۷۲

رئیس‌جمهور، منتقدان توافق ژنو را 'عده‌ای کم‌سواد' خطاب کرد +فیلم

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 341751
رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم فراهم کردن فضایی امن در دانشگاه‌ها گفت: همین توافق ژنو، اولین گشایش برای دانشگاه و پول دانشجویان بود. چرا فقط یک عده معدود که از جای معدودی تغذیه می‌شوند، صبحت می‌کنند؟ البته نمی‌گوییم آنها حرف نزنند ولی فقط چرا آنها صحبت می‌کنند؟ چرا فقط یک عده کم سواد صحبت کنند و اساتید دانشمند و بزرگان دانشگاه ما خصوصی حرف بزنند؟ چرا آنها به میدان نمی‌آیند؟ آینده تاریخ این را به ما نمی‌بخشد.
رئیس‌جمهور، منتقدان توافق ژنو را
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز (سه‌شنبه) در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، با تاکید بر اینکه "ما باید آینده و منافع ملت را ببینیم"، اظهار کرد: این دولت محیط امن را برای دانشگاه می‌پسندد. امن، یعنی همه احساس امنیت کنند.

وی تاکید کرد: باید فضا را برای رشد علمی دانشجویانمان آماده کنیم و بتوانیم در رشته‌های مختلف تحقیق لازم را انجام دهیم و صاحب نظریه شویم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "همه اساتید و دانشگاهیان ما، کشور، فرهنگ و اسلامشان را دوست دارند"، افزود: یک عده شده‌اند متولی و همه مردم از نظر آنها شده‌اند مشکوک و همه مورد تردید و مورد شک هستند. شما چکاره هستید که خود را متولی همه چیز می‌دانید؟ آیا تنها با یک شعار یا چهره، آدم متولی می‌شود؟ بگذارید محیط باز ایجاد شود.

روحانی اضافه کرد: وقتی یک نقطه ضعف پیدا می‌کنید با ذره‌بین آن را جستجو می‌کنید اصلا ذره‌بین را برای همین خلق کرده‌اند. دست برداریم از کارهای جناحی و حزبی کمی به فکر مردم و کشور باشیم، به فکر آینده باشیم، دانشجوی ما باید دانشجوی مسئول، جامعه‌پذیر و آگاه باشد. این کافی نیست که دانشجو فقط از هندسه، فیزیک، شیمی، فیزیولوژی و چارچوب‌های علمی باخبر باشد بلکه باید از منافع و مصالح ملی و بدخواهان داخلی و خارجی نیز باخبر باشد و دنیا را بشناسد.

وی با تاکید بر اینکه "دانشجو باید سیاست و جهان را بشناسد ولی این بدان معنا نیست که دانشگاه مرکز حزب یا جناحی باشد"، تصریح کرد: هیچکس حق ندارد با پول بیت‌المال برای تبلیغ یک حزب یا جناح در دانشگاه کار کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه کلاس دانشگاه برای همه است، گفت: حتما برخی گزارشاتی که به دست ما می‌رسد اشتباه است. من باور نمی‌کنم که کسی در سمتی باشد و جایگاهی به عنوان استاد یا مدرس داشته باشد و بخواهد بین دانشجویان فرق بگذارد. من این را باور نمی‌کنم.

روحانی خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها و اساتید حاضر در این اجلاس گفت: بیائید برای شایسته‌سالاری هم قسم شویم و هرکس آگاه‌تر، عالم‌تر، اخلاقی‌تر و فداکارتر است برای این ملت قدر بنهیم و فضا را برای پیشرفت او آماده کنیم. باید فضای لازم را برای رشد سیاسی دانشجویان آماده کنیم نه برای رشد جناحی.

دانشگاه راه حل است، نه مسأله

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه "از نظر این دولت، دانشگاه راه‌حل است و مسأله نیست"، خاطرنشان کرد: برخی، خود دانشگاه،‌ استاد و دانشجو را مسأله می‌دانند و از همین‌جاست که ستارگان آسمان و دانشجوی ستاره‌دار به وجود می‌آید. برخی، دانشگاه و دانشجو را تهدید می‌دانند و نه فرصت اما این دولت دانشگاه‌ها را یک فرصت می‌داند پس معتقد است که دانشگاه باید منتقد باشد، اظهارنظر و کمک کند و راه‌حل ارائه دهد.

رئیس جمهور ادامه داد: از نظر آنها‌یی که دانشگاه یک مسأله است، باید مرتب مراقب بود؛ آن هم نه تنها با چشم بلکه با دوربین‌ها متنوع اما ما این را نمی‌پذیریم. ما نمی‌پذیریم که دانشگاه یک مسأله باشد.

چرا یک عده بی‌سواد باید حرف بزنند ولی دانشگاهیان سکوت کنند؟

به گزارش ایسنا، روحانی در ادامه صحبت‌های خود، خطاب به دانشگاهیان گفت: می‌خواهم یک نقد هم نسبت به دانشگاه بکنم؛ البته شما باید نقد کنید. اما من می‌خواهم بگویم چرا دانشگاه خاموش است؟ چرا یک عده بی‌سواد که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند باید حرف بزنند اما بزرگان،‌ دانشگاهیان و اساتید ما سکوت می‌کنند؟ چرا وقتی یک اتفاق بین‌المللی رخ می‌دهد،‌ اساتید نامه خصوصی به رئیس‌جمهور می‌نویسند؟ چرا فریاد نمی‌زنید؟ چرا وارد میدان نمی‌شوید؟ ما روحیه سقراط ‌وار می‌خواهیم. کسانی که در مذاکرات ژنو،‌ مذاکره کردند نیز از دانشگاه‌ها هستند و از اساتید دانشگاه‌های ما به حساب می‌آیند.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه "علم، مرز نمی‌شناسد"، گفت: تحقیق، خط قرمزهایی را که امروز در جامعه ما معمول است، نمی‌شناسد. خط قرمز علم و تحقیق منافع و مصالح ملی و خواست و نیاز مردم است؛ البته برخی از آنها خط قرمز نیست بلکه خط راهنما هستند.

روحانی با انتقاد از اینکه "چرا نباید بتوانیم یک نظر علمی را در دانشگاه بیان کنیم"، افزود: چرا در علوم انسانی،‌ حقوق، علوم سیاسی، اقتصاد و علوم اجتماعی رشد نمی‌کنیم و صاحب‌نظر نیستیم ولی در ژنتیک، شبیه‌سازی و انرژی‌های نو پیشرفت می‌کنیم؟ علت آن است که ما در شیمی، فیزیک و علومی اینچنینی خط قرمزی نداریم و راحت می‌توان نظرات را بیان کرد ولی در علوم سیاسی و مسائل آن، گویی به نظر می‌رسد که باید هشت چشم داشته باشیم، ولی ما هشت چشم نداریم، دو چشم داریم و فقط روبرور را می‌بینیم. خداوند دو چشم بیشتر به ما نداده است. ما روبرو یعنی آینده و منافع ملت را باید ببینیم نه اینکه برگردیم و پشت‌سر را نگاه کنیم یا فقط راست،‌ چپ، زمین و آسمان را نگاه کنیم؛ این‌ها کافی نیست.

وی با بیان اینکه این دولت محیط امن برای دانشگاه می‌پسندند، خاطرنشان کرد: محیط امن، یعنی همه احساس امنیت کنند. ما باید فضا را برای رشد علمی دانشجویان فراهم کنیم تا بتوانند در رشته‌های مختلف تحقیقات لازم را انجام دهند و صاحب‌نظر شویم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: البته تمام دانشجویان، اساتید ما، ‌انقلاب و کشور را داوست دارند. فرهنگ‌مان و اسلام را دوست دارند ولی یک عده شده‌اند متولی و بر همه مردم مشکوک شده‌اند. یعنی همه مردم مورد تردید و شک هستند.

روحانی خطاب به کسانی که خود را متولی همه می‌دانند، گفت: شما چکاره هستید که خود را متولی همه‌چیز می‌دانید؟ با یک شعار و چهره و قیافه، آدم متولی می‌شود؟ به چه مناسبت خود را دلسوزتر از دیگران می‌دانید؟


چرا به همه شک می‌کنیم؟

وی با بیان اینکه "باید اجازه داد فضای باز ایجاد شود"، تاکید کرد: مردم ما عاشق کشور و اسلام هستند، عاشق انقلاب و امام هستند، قانون اساسی و رهبری نظام را قبول دارند. چرا به همه شک می‌کنیم و طرف هرچه قسم می‌خورد قبول نمی‌کنیم؟ تمام زندگی طرف را بررسی می‌کنیم،‌ تمام سخنرانی‌ها و گذشته طرف را بررسی می‌کنیم. چقدر ما آدم بیکار در کشور داریم که به دنبال یک نقطه ضعف از افراد هستند تا آن نقطه ضعف را پیدا کنند و آن را بزرگ کنند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: دست از این کارهای جناحی و حزبی برداریم. این جناح، آن جناح، چپ و راست، بس است. یک ذره به فکر مردم، کشور و آینده باشیم.

روحانی با بیان اینکه "در دانشگاه‌ها در کنار پرورش و بخش علمی و تحقیق، باید به فکر مسائل اجتماعی و سیاسی هم باشیم"، گفت: دانشجویان ما، باید دانشجویانی مسئول، جامعه‌پذیر و آگاه باشند و این تنها کافی نیست که از هندسه، فیزیک، شیمی، فیزیولوژی و چارچوب‌های علمی برخوردار باشند بلکه باید از منافع ملی و بدخواهان داخلی و خارجی نیز باخبر باشند. باید از مصالح کشور باخبر باشند و دنیا را بشناسند.

وی با بیان اینکه "شناخت از جهان و سیاست باید در دانشگاه صورت بگیرد"، تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که دانشگاه، مرکز یک حزب و جناح باشد. هیچکس حق ندارد با پول بیت‌المال برای تبلیغ یک حزب و جناح در کشور کار کند. ما باید برای ارتقاء افکار اجتماعی و سیاسی دانشجویان تلاش کنیم. ما باید برای آشنایی دانشجویان نسبت به حقوق خود و حقوق شهروندی‌شان و آشنایی‌شان با فضای جهانی تلاش کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه "دانشگاه مرکز حزب و جناح نیست"، گفت: جناح‌ها باید با پول خودشان بروند و یک ساختمان بگیرند و کار کنند ولی از جیب خودشان نه از جیب بیت‌المال. این موضوع اشکالی ندارد و ما حتی از فعالیت آنها استقبال می‌کنیم و حتی اگر لازم باشد دولت کمک می‌کند ولی باید توجه داشت که دانشگاه متعلق به ملت است، متعلق به یک جناح نیست و کلاس و دانشگاه برای همه است.

وی با اشاره به برخی از گزارش‌هایی که به وی می‌رسد، افزود: ممکن است برخی از گزارش‌هایی که به ما می‌رسد اشتباه باشد. باور نمی‌کنم که کسی در دانشگاه مسئولیت داشته باشد و بخواهد بین دانشجویان بر اساس مسائل سیاسی و اینچنینی و تعلق داشتن به این جناح یا آن جناح فرق بگذارد. امکان ندارد چنین چیزی باشد. بیائید برای شایسته‌سالاری هم‌قسم شویم و هرکس عالم‌تر، اخلاقی‌تر و فدارکار برای کشور و ملت است، ارج بنهیم و فضا را برای پیشرفت کشور آماده کنیم.

رئیس‌جمهور در ادامه تاکید کرد: ما باید فضای لازم را برای رشد سیاسی دانشجویان فراهم کنیم، ‌نه رشد حزبی و این وظیفه ماست و برای کشور ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اینکه "بحث جسمی و سلامت دانشجویان نیز مهم است"، افزود: باید فضای لازم را برای ورزش دانشجویان، بویژه دانشجویان دختر فراهم کنیم. سلامت، خوابگاه و غذای دانشجویان مهم است و این جزو وظایف ماست، چراکه آنها باید نیروهای سالم و کارآمدی برای پیشرفت و توسعه کشور باشند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "از نظر این دولت، دانشگاه راه‌حل است"، گفت: دانشگاه مسأله نیست، ولی برخی متأسفانه خودِ دانشگاه، استاد و دانشجو را مسأله می‌دانند و می‌خواهند این مسأله را حل کنند و بعد می‌رسیم به بحث ستاره و دانشجویان ستاره‌دار، ولی آنها خود دانشگاه‌ را نیز مسأله می‌دانند.

روحانی خاطرنشان کرد: برخی، دانشگاه و دانشجو را تهدید می‌دانند و نه فرصت، در حالی که همانطور که گفتم از نظر این دولت دانشگاه، مسأله نیست بلکه راه‌حل است و چون راه‌حل است، پس دانشگاه باید منتقد باشد، اظهارنظر کند، راه‌حل ارائه دهد. از نظر آنها‌یی که دانشگاه مسأله است، باید مرتب مراقب بود، آن هم با دوربین‌های متعدد نه با چشم. در حالی که این دولت این مسائل را نمی‌پذیرد و دانشگاه را مسأله نمی‌داند بلکه دانشگاه‌ را راه‌حل می‌داند؛ راه‌حلی برای پیشرفت کشور. ما می‌خواهیم دانشگاه جهانی بیندیشد و جهانی فکر کند و تحقیق کند اما علمی و محلی عمل کند.

دانشگاه باید با بازار کار ارتباط داشته باشد

رئیس‌جمهور در ادامه صحبت‌های خود با طرح این پرسش که "چرا دانشگاه ما با بازار کار تناسب ندارد؟"، گفت: چرا ما دانشجو را با این همه مشکل مالی تربیت می‌کنیم؟ البته دولت هرچقدر توان داشته باشد، در این ارتباط به کار می‌برد و هرچه پول در این ارتباط هزینه شود، در واقع هزینه نیست و درآمد است ولی علت این است که دانشگاه باید به‌گونه‌ای دانشجو را تربیت کند که بتواند معضلات اجتماعی را حل کند. ارتباط دانشگاه با بازار کار باید وجود داشته باشد.

وی خطاب به شرکت‌کنندگان در این مراسم اظهار کرد: از شما خواهش می‌کنم که منتظر دولت نباشید. شما مسئول هستید. شما باید به ما راه‌حل بدهید. در بخش‌های سیاسی و اقتصادی باید به ما راه‌حل بدهید. من یک گله مطرح می‌کنم؛ البته نمی‌خواهم از دانشگاه نقد کنم و شما باید خودتان نقد کنید ولی چرا دانشگاه خاموش است؟ چرا اساتید خاموش هستند؟ ما در دانشگاه شهامت سقراط وار می‌خواهیم. از چه می‌ترسیم؟ چرا وقتی یک کار بزرگ بین‌المللی انجام می‌شود، نمی‌آیید حرف بزنید و صحبت کنید و خصوصی برای رئیس‌جمهور نامه‌ می‌نویسید؟

روحانی با اشاره به توافق ژنو یادآور شد: همین توافق ژنو، اولین گشایش برای دانشگاه و پول دانشجویان بود. چرا فقط یک عده معدود که از جای معدودی تغذیه می‌شوند، صبحت می‌کنند؟ البته نمی‌گوییم آنها حرف نزنند ولی فقط چرا آنها صحبت می‌کنند؟ چرا فقط یک عده کم سواد صحبت کنند و اساتید دانشمند و بزرگان دانشگاه ما خصوصی حرف بزنند؟ چرا آنها به میدان نمی‌آیند؟ آینده تاریخ این را به ما نمی‌بخشد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه "ما رسالت سنگینی به دوش داریم"، گفت: چرا وقتی ما یک قدم برمی‌داریم، صهیونیست‌ها شب و روز فریاد می‌زنند؟ چرا برخی از کشورها که از لحاظ جغرافیایی همسایه و نزدیک ما هستند، همه‌جا داد می‌زنند؟ پس معلوم است کار بزرگی شکل گرفته است. این اقدام از آثار دانشگاه است؛ چراکه کسانی که در مذاکرات حرف می‌زنند و تصمیم می‌گیرند، تربیت شده دانشگاه هستند.

آیا می‌خواهیم رودرروی هم بایستیم و موضوعی را که در گذشته رخ داده است، رها نکنیم؟

وی با بیان اینکه "چرا در جامعه نمی‌آییم و به جریان خروشان مردم وصل نمی‌شویم؟" افزود: اکثریت جامعه خوب می‌بینند و می‌فهمند. من در آسایشگاه جانبازان حضور پیدا کردم، آنها دقیقاً می‌دانستند که چه خبر است و می‌گفتند ما می‌دانیم چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است و چه کسانی چه کارهایی می‌کنند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: محاسبه‌گری را کنار بگذاریم و اینکه دیگران به ما چه می‌گوید و اینکه چه کسانی به ما به به و چه چه می‌گویند، کنار بگذاریم. دانشگاه باید خود را نقد کند. من نمی‌خواهم فقط به مسائل سیاسی اشاره کنم.

روحانی همچنین اظهار کرد: آیا ما نمی‌خواهیم دنبال آشتی برویم؟ آیا می‌خواهیم رودرروی هم بایستیم و موضوعی را که در گذشته رخ داده است، رها نکنیم؟ آیا پیامبر اینگونه بود؟ پیامبر وقتی به مکه آمد با آن همه افراد بدخواه که به او و یارانش ظلم کرده بودند و یارانش را به صورت وحشیانه کشتند و بزرگترین ظلم‌های تاریخی را انجام داده بودند، چگونه برخورد کرد؟ وقتی پیامبر مکه را فتح کرد چه گفت؟ مگر نگفت امروز، روز وحدت است و روز انتقام نیست؟ مگر نگفت که بروید همه آزاد هستید و خانه سرسخت‌ترین دشمن خود یعنی ابوسفیان را تبدیل به مأمن کرد و گفت هرکس به خانه او برود در امان است؟ ما پیروی این پیامبر هستیم. انقلاب اسلامی و ۲۲ بهمن برای این بود که ما اسلام و اخلاق را حاکم کنیم. آیا شما نمی‌خواهید پرچم‌دار آشتی باشید؟

وی به شعار اعتدال که مورد تاکید دولت است، اشاره کرد و گفت: اعتدالی که ما می‌گوییم، یعنی عقلانیت، توجه به منافع کشور، مدارا و اعتدال، یعنی فاصله گرفتن از افراط و تندروی‌های نابجا. چه کسی می‌خواهد این پرچم را به دوش بگیرد؟ شما باید به دوش بگیرید. مردم در ۲۴ خرداد کار خود را انجام دادند و ما باید دنباله‌روی ملت باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نمایندگان مجلس باید از رئیس جمهور سئوال کنند از این اظهارات؟چرا یکی مثل زیبا کلام باید اینقدر ازاد باشه که حق یک ملت را زیر سئوال ببره و بشه باسواد اما نمایندگان ملت که در جهت حفظ حقوق ملت و طبق قانون اساسی آزاد هستند بشوند بی سواد؟
ما کم سواد شما اقای صالحی رو بعنوان کارشناس راه ندادین تو جلسه...یعنی سواد اقای ظریف بیشتر تو مسائل هسته ای؟؟؟؟؟
محمد
یک نفر گفت خار و خاشاک این آقایان چه ها که نکردند ولی این دولت به قول خودشان اعتدال این همه توهین به امت حزب الله و نیروهای ارزشی انقلاب میکنند و نسبت ناروا می دهند اما آب هم از آب تکان نمیخورد.
باشه عیبی نداره ماهم خدایی داریم!
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی مگر در نظر شما ما بدخواه خارجی هم داریم؟؟ نکند حزب اله و سوریه بدخواه ما هستند؟؟؟ آخر شما که همه غرب و اروپا و امریکا را منطقی باهوش و در صدد منافع ملی ما می دانید دیگر دانشجو چه نیازی دارد بدخواهان خارجی را بشناسد؟؟ بدخواهان داخلی هم که معلوم کی هستند حتما همانهایی که از شعارهای انقلاب و آرمانهای امام (ره)‌و انرژی هسته ای و دشمنی با امریکا سخن می گویند و به زعم شما افراطی و تندرو و کاسب تحریمند
آقای روحانی شما که دنبال وحدت در دهه فجر بودید؟چرا شعارهای تفرقه آمیز می دهید؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
دولت چقدر نقد پذیر است!
البته این درست است که دراین گونه مسائل دانشگاهیا ن کمتر حرف می زنند و بیشتر سیاسیون حرف می زنند بنظر باید اساتید هم فعال شوند
بله موافقم ولی روحانی میگه باید همه تایید کنند وگرنه سواد ندارند
مصطفی
قول میدم تا وقتی مدرک دکترا نگیرم از دولت فخیمه انتقاد نکنم جناب سرهنگ!
صد سال دیگه هم کلاس اولی
این چرایی ها رو در خودتون جستجو کنید نه در مردم. شماییکه سکان این کشتی رو در دست گرفتید ولی فقط در پی رفاه و آسودگی خودتون هستید
Iran, Islamic Republic of
سلام حاج اقا هرچی سواد وعلم واندیشه است فقط شما واقای ظریف از خارج کسب کردید وبه ملت ونمایندگان انها توهین می کنید
Iran, Islamic Republic of
سوادتان درتوزیع سبد کالا نشان دادیدآقای باسواد
United States
توهین به منقدان در دولت مدعی تدبیر و امید و آزادی و ...
روحانی مچکریم
Norway
ما که نفهمیدیم حرف حساب شما چیست؟
یزدی
Iran, Islamic Republic of
بله عده ای دانشجو را یک تهدید میبینند البته نه دانشجویی که سرش را زیر برف کند و نبیند که در توافق نامه ژنو چه چیزی را دادیم و چه چیزی گرفتیم.
نمیدانم چرا درست همان لحظه ای که دشمن دانشجوی ارزشی ما را تهدید میبیند عده ای از مسئولین کشور هم او را تهدید میبینند.
مگر دانشجوی بصیر و ارزشی منافع چه کسی را به خطر می اندازد؟؟؟!!!
این واژه رو خوب اومدی بی سوادددددددددددددددددد مرسی روحانی . 4 سال وقت داری هممون پشتت استادیم .
Iran, Islamic Republic of
درسته فقط چهار سال نه بیشتر
مسعود
از این اظهار نظر افراطی اقای رئیس جمهور شرمنده شدم .اقای روحانی شما مایه افتخار من نیستید .
سید ایمان
درود بر روحانی، مردم از شما حمایت میکنن و منتقدان ژنو تاجران تحریم هستن
لطفا از مردم مایه نذار مطمئن باش الان به اندازه وقت انتخابات محبوبیت نداره .پس لطفا از واژه مردم استفاده نکن .
خیلی بیشتر شده محبوبیت روحانی
باقری
دوران خفت ایرانی گذشته
دوران تندروی تمام شده
8 سال گذشته ملتی همه چیزش را از دست داد ببینید برای یک سبد کالا چه حماسه ای! راه می افتد ؟ چه کسی ملت را به این روز انداخته ؟؟؟؟؟
حاجی
اخه ببمیرم مردم تو صف سبد کالا هستند وقت طرفداری ندارند
روحانی عده زیادی را دیروز از دست داد با آن سبد کالایش. و امروز نیز اشتباه بزرگی کرد با این جسارتش به عده کثیری از فعالان سیاسی و اجتماعی. روحانی اگر از مسیرش برنگردد روزهای خوشی نخواهد داشت.
بله دیگه حالا عده ای قلیل ترسو شدن با سواد و باقی مردم قهرمان و شجاع سرزمین عزیزمان ایران اسلامی شده اند بی سواد
محمد
United States
آفرین، شما فقط با سوادی مثل اینکه!!! ادعای فضای بازشون میشه ولی هرکی ازشون انتقاد کنه میشه بی‌سواد!!!!
Iran, Islamic Republic of
بعد از افراطی گفتن به منتقدان ژنو حالا نوبت به واژه بی سواد است.اقای رئیس جمهور با فرافکنی نمیتوانید از توافق ننگین ژنو فرار کنید
آقای روحانی با سوادی شما که تو تعلیق کردن خلاصه شده!
ده سال پیش دستاوردتون تعلیق غنی سازی 5 درصد و الان تعلیق غنی سازی بیست درصد!
ولی این کم سوادها بودن که دستاوردشون غنی سازی 20 درصد بود!
حمید
زنده باد مخالف من در دولت جدید = خفه شو مخالف من!
آدم بی سواد باید خفه شود!!!
علی
سایت جهان آقای رییس جمهور منظورشان با شما بود بسه دیگه
تدبیر اعتدالی
Iran, Islamic Republic of
شما واشنگتن رو فتح کن اونوقت هرکسی خواستی ببخش و عفو کن
گذشت درعین قدرت نه از سر تسلیم و ذلت
"یک عده معدود کمسواد "
ایشان واین دولت به هرانتقاد ومنتقدی حمله وتوهین می کنند این هم معنی تحمل مخالف و آزادی بیان
Iran, Islamic Republic of
اصلا کلا هر کسی که از این دولت تدبیر و امید و دولت راستگویان انتفاد بکنه مرتد شده و از دین خارج شده چون این دولت با تدبیر دارد سانتیفیوژها را خاموش میکند و با تدبیر مردم را در زیر برف در صف گرفتن برنج هندی ، که در زمان دکتر محمود آلوده بود و الان یکهو سالم شده است ، کرده است
بابا روحانی چه کار کند که بعضی ها نمیخواهند پیام 24خرداد را بفهمند؟
روحانی مچکریم
حسن روحانی ما مردم با تو هستیم و برایت دعا می کنیم.
منتقدین دولت روحانی باید بدانند شکست دولت به ضرر همه و کل کشور است پس طبق فرموده ی رهبری باید از دولت تدبیر و امید حمایت کنیم.
همیشه عده ای تندرو و قلیل منافع حزبی را به منافع ملی ترجیح می دهند و برای این کار از هر وسیله ای استفاده می کنند.
Iran, Islamic Republic of
احسنت. منافع بعضی در گرفتاری مردم است
کسی که اشتباه می کند باید به وی اشتباهش گوشزد کرد نه که او را در اشتباهش همراه شد و او را تشویق کرد.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی بگویند حکم پیامبر اسلام و امیرالمومنین درباره منافقین و یهودیانی که از جنگ با اسلام هرگز ابراز پشیمانی نکردند چه بوده ؟
آیا آنها را هم به حال خود گذاشتند؟
چرا فقط از جایی از دین استفاده میکنید که به نفعتان است و بقیه دین را نمی بینید؟
بازم مثل همه من میگم روحانی مچکریم
Iran, Islamic Republic of
پول دانشگاه کدام دانشجویان ؟ فرزندان مسئولین یا بچه های معصوم داخل کشور ؟ آخه کدوم یکی از مردم عادی میتونن برن خارج تحصیل کنن که حالا مردم نگران خرج دانشجویی خارج از کشور اونها باشه؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
جناب سرهنگ رئیس جمهور بازم توهین!!!!
Iran, Islamic Republic of
حرف حق تلخه
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی دانشجویان ستاره دار در زمان دوست شفیق شما یعنی رئیس دولت اصلاحات باب شد ، چرا شما آنموقع موضع نگرفتید ؟
Iran, Islamic Republic of
اگر دانشگاه جای حزب بازی نیست پس همکاران اصلاح طلب و مشارکتی شما چرا توسط وزیر محترم شما همه به داخل دانشگاه ها آمده اند و در حال تصفیه تمام نیروهای ارزشی هستند؟
سیما
اون از خس و خاشاک اون.. اینم از عده ای بیسواد این کی.
چرا موضوعی را که در گذشته رخ داده رها نمی کنیم؟؟؟؟!!!!!شما چرادولت گذشته را رها نمی کنید؟؟؟؟مشگلات مال کذشته است منافع مال ما.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من یه صفحه بنام من بی سوادم در سایتتان باز کنید تا میزان سواد منتقدین ژنو را به دیگران نشان دهید
Iran, Islamic Republic of
من هم بی سوادم چون در انگلستان درس نخوانده ام و فقط در یکی از دانشگاه های ایران فوق لیسانس حقوق بین الملل میخوانم و فهمیده ام که در ازای لب تاپی که داده ایم تی تاب گرفته ایم
ما همه بی سوادیم آقای روحانی . خیالت راحت شد عزیز ؟ دیگه آروم گرفتی ؟ خب حالا برو به داد مردم برس و با اونهمه سوادت این حقارت سبد کالا رو از سر مردم بردار
ما آخر نفهمیدیم سواده یا سوات ؟
آقای روحانی شما که سواد داری میشه بگی کدوم درسته ؟
تلویزیون را امر به سانسور کردید باکم کردن بودجه ونقادان دلسوز را هم بیسواد معرفی کردید کسی که حقوق دانست باید بدانداین روشی نیست که باعث تداوم کارشودبلکه بر اختلافات افزوده خواهد شد.
آقای روحانی فریاد نمی زنند چون می دانند که تحقیر شدیم می دانند که امتیازات نامتوازن بود می دانند که در دادیم و ابنبات گرفتیم
Iran, Islamic Republic of
از این به بعد در فرهنگ فارسی باید اینگونه نوشت :
مخالف قرار داد ژنو = بی سواد
مخالف بی تدبیری های دولت تدبیر = بی سواد
تمام درس خوانده های داخل کشور = بی سواد
تمام درس خوانده های در انگلستان = با سواد
هر کی که همه چیزه دولت تدبیر و امید را تائید میکند= با سواد
هر کی و هر چی و هر جا = هیچکدام
احسنت
رضا
صرف جهت اطلاع با سوادان!!!
کتاب راز قطعنامه(کامران غضنفری-انتشارات کیهان) رو برای اطلاع از خدمات آقای روحانی به نظام بخوانید!
محمد
یکی میگه خس وخاشاک بکی میگه بی سواد
این توافق نامه را چه با سواد چه بیسواد میفهمد که به نفع طرف آمریکایی تنظیم شده . کری جواب التماستون رو داد . تحریم ها ادامه پیدا میکند .اگر با قدرت وارد میشدید و وا نمیدادید حداقل انقدر در چشم دوستان و دشمنان ایران ذلیل نمیشدیم.
شما اقایان باسواد برید تنها طرحتون تو این 7 ماه رو اجرا کنید .سبد کالا!!!
ضعیف الدوله
Iran, Islamic Republic of
شدید با منتقد، رحیم با دشمن:
روحانی، 12 مرداد 1392:
از «استبداد» رای و «بستن دهان» منتقدان به خدا پناه می برم.

روحانی، آذر 1392:
اوباما را فردی بسیار «مودب» و با هوش یافتم.

روحانی، 15 بهمن 1392:
چرا فقط یک عده معدود «کم سواد» که از جای خاص تغذیه می شوند باید از توافق ژنو حرف بزنند.
حسین
حرفهات با عمل یکی نیست 2 - بی سواد این مردم نیستند 3 - بوی بنی صدر دوم از جنابعالی بلند می شود
ايراني
لذت برديم .
هر چه بدبختي داريم از افراد صاحب نفوذ كم سواد است و لا غير ...
آخى ! هشت سال پيش اين حرفا رو نزديد! بريد سبد كالاتونو جمع كنيد ! نه بابا ، فقط شما باسوادين. فقط شما باسوادين كه وقتى بچه هاى مثه دست گل ملت كه وقت درس خوندنشون تو دانشگاه بود ول كردن رفتن جبهه ، حالا اونا شدن بى سواد شما كه رفتين دنبال مدركاتون شدين با سواد....
ايشون كه منتقدان داخلي را متهم مي كند چرا در مقابل تهديدات گزينه هاي روي ميز آمريكايي هاي شرور و صهيونيستهاي خونخوار اين همه ساكت است؟!
آهان چون اونا مودب و باهوش هستند؟!
میترا
خب این حرفا را به کی زدن ؟؟؟؟؟
اینا که همه چی دست خودشونه !!!
یکی به ایشون یاد اوری کنه که بابا انتخابات تموم شده اینقدر شعار ندید !
شما كه براي دانشجوي ستاره دار اين همه آسمان ريسمان ميكنيد سري به فروشگاههاي سبد كالا هم بزنيد بد نيست. لااقل ببينيد با كرامت!!!! مردم چه كرديد؟
تو باسواد ما بیسواد،آینده معلوم میشه کی راست گفته.
باشه بازم تو مردی
ابی
درود بر شرفت اقای روحانی من به شما رای نداده ام ولی واقعا حرف دل اکثریت مردم زدید
متاسفم که رییس جمهور کشور که دولتش توانایی عرضه یک سبد کالا مطابق شئون مردم بزرگ ایران اسلامی را ندارد منتقدان خودش را این طور مورد هجمه قرار میدهد آیا احمدی نژاد هم منتقدانش را کم سواد خواند ؟پس ادب ومتانت در دولت تدبیر وامیدجایی ندارد
دانشجوی بی نوا
Iran, Islamic Republic of
تو این مملکت کافیه مذهبی باشی و متعهد و عرق ملی و میهنی داشته باشی، اون وقت حتی اگر بهترین تحصیلات را داشته باشی، بی سوادی از نظر آقایون

ولی اگر ادای روشنفکری دربیاری و به مبانی دینی بتازی حتی اگر با معدل 12 فازغ التحصیل شده باشی، استادند میخوانند و پرفسور و ....
موسوی
آقای رییس جمهور محترم وبسیارعزیز ما متاسفانه اونایی که شمامیگید حرف نمیزنند خیلی حرف زده اند وداد هم کشیده اند چرابه جایی نرسیده به خاطراینکه مخالف منافع ملی بوده ومردم سخنان اونا روقبول نداشتند اصلا خیلی ازاینا روحیه حق پذیری سقراط روندارند وتادلتون بخواد برعلیه دین ومبانی دینی دادکشیده اند اما فعلا الحمدلله مردم نپدیرفته اند ودر ثانی اگر درعلوم انسانی رشد نکردیم به خاطر خط قرمزها نبوده بلکه به خاطر تقلیدصدرصدازعلوم انسانی عربی بوده
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم حرفات عین طلاست
این توهین روحانی بیشتر توی دید هست ولی حرفهای خطرناک بیشتر تو حاشیه است که شما خوب جواب دادی
راست گفته دیگه. چه کسایی از همه بیشتر به توافق ژنو حمله میکنن؟ رسایی که نه تخصص در امور بین الملل داره نه انرژی هسته ای.... رسایی که نمیدونم تحصیلاتش در چه حدیه... بذرپاش که من هنوز نفهمیدم این آقا ربط به سایپا و مجلس و روابط بین الملل و انرژی هسته ای چیه... بازم بگم؟
باور نمی‌کنم که کسی در دانشگاه مسئولیت داشته باشد و بخواهد بین دانشجویان بر اساس مسائل سیاسی و اینچنینی و تعلق داشتن به این جناح یا آن جناح فرق بگذارد
آقای روحانی روزی باور خواهید کرد که دیگر کار از کار گذشته باشد
amir
عالیه همه بی سوادند و شما زورواید؟
به افتخار دولت با سواد ؟؟
اکبر
Iran, Islamic Republic of
جهل مرکب شما از بی سوادی ملت بدتر است!!!!!!!!
کوه110
باهمه احترامی که برای دومین مقام عالی کشور قائلم ولی از تعارضات متعدد گفتاری و رفتاری ایشان طی این چند ماه متاسفم!بنده هم انقلابی قبل ازانقلاب وهم رزمنده چندساله وباتحصیلات ارشد دانشگاهی وهم فرهنگی سیاسی مستقل از احزاب و باندهاوهم خدمتگزاربی ادعا وجانفدای اسلام ناب محمدی بوده وهستم واز هوچیگری های سیاسی متنفرم ،ولی دلیل نمی باشد که ریاست جمهوری بالفظ بعضی ها به منتقدینی چون بنده که به هیچ گروهی تعلق ندارم توهین کنند.ایشان بقولا هم مجتهد هم حقوقدانند حداقل این عبارات کنایه آمیز و غیرشفاف از ایشان بعید است.قطعا در مدیریت کلان خطاهای کلانی ممکن است اتفاق بیفتد ولی توهین و کنایه به مدیران کلان قبلی و فعلی هردو زشت است ودرتربیت جامعه نقش ویرانگری دارد.وای به حال نمازگزارانی که پیش نمازش ......!!!!! اگر زباغ رعیت ملک خورد سیبی! برآورن غلامان او درخت از بیخ! فاعتبروا یا اولی الابصار!
Iran, Islamic Republic of
به دلت تدبیروامید
دولت راستگویان
دولت سبد کالا
دولت اعتدال.
و....یک لقب دیگر هم اضافه کنید
دولت باسودان
محمد
Iran, Islamic Republic of
یکی نسیت به این حسن آقا بگه مثلاً چه فتح الفتوحی کردی؟
علی
Russian Federation
البته آقای روحانی کلا در استفاده از افعال معکوس بسیار تبحر دارند !!!!!
علی
Russian Federation
آقای روحانی شما حق ندارید دانشگاهیان را به دلیل اینکه نظریات شما وتیم شما را تبلیغ وترویج نمی کنند , تلویحا ترسو خطاب کنید ؟؟!!! این بیان و مطالب شما به نحوی تهدید اعضا محترم هیات علمی دانشگاهها است تا نظرات قابل انتقاد شما را چشم و گوش بسته تایید و تاویل نمایند ؟؟!! در غیر اینصورت متهم به بی سوادی می شوند و دانشگاه هم علی القاعده محل افراد بیسواد نیست ؟؟!!! و در عین حال با این پروژه جدیدی که توسط ریاست محترم جمهور کلید زده شد, باید به زودی شاهد تعطیلی دانشگاهها به واسطه اخراج اساتید بیسوادی !!!!!!! باشیم که در اکثریت هستند و باید اخراج شوند؟؟!! ضمنا جناب آقای قرایتی نیز به عنوان رییس نهضت سواد آموزی باید بدانند که شاخصه و ملاک باسوادی تغییر کرده !!!! وایشان نیز به زودی عزل خواهند شد؟؟!! مگر اینکه به سواد آموزان بیاموزند که سنجش باسوادی تایید همه اقدامات آقای رییس جمهور از جمله توزیع سبد ذلت , تفاهمنامه ترکمانچای در ژنو , راستگویی , تدبیر و اعتدال , کدخدا شناختن آمریکا بدون توجه به خدا وهمنوا با اسراییل معرفی کردن نیروهای وفادار به نظام و اسلام و النهایه بی سواد خواندن همه دلسوزان و منتقدین دولت و ..... میباشد ؟؟؟؟!!!!
در پاسخ به این اظهارات رئیس‌جمهور باید گفت، ما بی‌سوادیم و سواد شما هم در نحوه توزیع سبدکالا کاملاً نمایان و مشهود بود.
سهیل
جناب آقای رئیس جمهوری اول خودت عمل کن بعدا به دیگران توصیه کن . چرا تمام ضعف و ناتوانی خودرا به گردن دیگران می اندازی و مرتب از دیگران انتقاد بلکه حمله می کنی .
ﮊﻧﻮ ﺭو ﻭﻝ ﮐﻦ ﺷﻴﺦ ﺣﺴﻦ ﺳﺒﺪ ﮐﺎﻼ ﺭﻭ ﺑﭽﺴﺐ!!!
دکتر
Iran, Islamic Republic of
هر که با من نیست پس لاجرم بی سواد است.
روشنفکر و با سواد از نظر این آقا یعنی وطن فروش!
ارمیا
زنده باد مخالف من یا بی سواد است مخالف من؟...
رضا
توافقی که حتی بی سواد ها!!! هم می فهمند سرمان کلاه گذاشتند؛ آقایان می گویند که دستاورد بزرگی است.
آدم بی سواد باشه اما نفهم نباشه!
علی
آدم بی سواد باشه اما نفهم نباشه!!!
Iran, Islamic Republic of
وقتی روحانی از همان .... که در دوران اصلاحات به موضوع هسته‌ای کرد باید شناخته میشد...
اگر انتقاد بکنند آزادی بیان است، اگر انتقاد کنیم افراطی گری و بی سوادی است.
وای بر این دولت ....
Iran, Islamic Republic of
منظورش اینه که هرکی به دولت انتقاد کنه (نه هسته ای فقط) بیسواد یا تندروهست بعضی ها فقط خوب بلدند شعار ازادی بیان را بگویند ولی در عمل دیک ....
Germany
از این اهانتها زیاد به ملت فهیم شده!بیخیال!حرف زدن که مالیات نداره!بزار فقط بدونه خودش کار بلده.49/5 درصد سیخی چند
United Arab Emirates
درست میفرمان گسانیکه فرق nptرا از mptنمیدانند ایا باسوادند؟؟؟
حرف حق جواب نداره درود بر روحانی
مردمی
درود بر بی سوادان
خیلی بده دولت انتقادپذیر نیست و بهشون اینقدر تهمت میزنه... دیروز منتقدان دولت صهیونیست بودن امروز پول میگیرن از جای خاص و کم سوادند. رسما بخشی از ملت را دارن علیه بخش منتقدان که کم هم نیستن میشورونن...
سرور
راحت شدم فهمیدم من هم کم سواد هستم.
از اولشم سواد نداشتی فقط خیال می کردی سواد داری
از اون سوادایی که شما و حسن کلید داره ما نداریم
ما فقز بلدیم هسته ای تولید کنیم شما باسوادی برو قفلش کن
با سوادتون دیگه چی قفل میشه
خوش به حالت ولی من هی به مدرک دکترام و لیسانس انگلیسیم نگاه می کنم و نمی فهمم چرا نمی فهمم؟!
لااقل تو تکلیف خودت را فهمیدی!
واقعا حرف های خوبی زده. شما هم به این حرف ها توجه کنید تا شاید هدایت بشید.
هدایت به سمت ذلت و خواری و مادیگرایی دیگه!؟
این هدایت هدیه به شما؛
ما پیرو همان رهبری هستیم که مردم پا برهنه جهان را ارج می نهاد. امام هرگز مردم را تحقیر نکرد. امام یک بچه 13 ساله را رهبر خود می دانست. سردار سپاهی که کمر بزرگ ترین مهندسان نظامی جهان را در جنگ شکست شهید برونسی بود، یک کارگر ساده که بنا به تحلیل آقای روحانی ایشان هم بی سواد است.
ناشناس
آقاي دكتر :
شما دولت خود را با دوران حضرت رسول (ص) مقايسه نكنيد . ايشان هرگز با مومنان دورو صحبت نكردند و تنها ادعا راستگويي نداشتند بلكه صادقانه همه چيز را با مومنان در ميان مي گذاشتند و از طرفي همانها كه در روز فتح مكه از رأفت رسول اكرم (ص) برخوردار شدند ديديد كه بازماندگان آنها با وصي و اولاداو در كربلا و در طول زمان چه كردند .
پیامبر هیچ وقت دروغ نگفت
Iran, Islamic Republic of
من بی سواد تو با سواد چرا چرخه 20 درصد متوقف گردید؟ اگر جهت اعتماد سازی بوده این راه را قبلا" متخصص بودید و رفتید.
Iran, Islamic Republic of
آقای با سواد شما به ما بگویید چرخه غنی سازی 20 درصد و 40 درصد و 60 درصد به چه درد مردم میخوره؟ اگر خوب بود چرا ترکیه و ملازی و بقیه کشور هایی که در مسیر توسعه قرار دارند دنبالش نرفتند؟ تازه اونا نفتم که ندارن.
چرا فقط ما و کره شمالی و لیبی و صدام و کوبا و یه همچین کشورهایی باید دنبال غنی سازی باشیم. اینو هرکی جواب بده با سواده.
Iran, Islamic Republic of
سلام چون مشكل اصلي ما با غرب اصلا غني سازي نيست موضوع كاملا سياسي است و غني سازي شده نماد مقاومت و مبارزه عليه غرب وگرنه همه چي كه نبايد توجيه اقتصادي داشت هباشد
علی
Russian Federation
اگر حاکمان آن کشورها هم غیر وابسته و مستقل از قدرتهای جهانی باشند حتما به این فن آوری فکر خواهند کرد در عین حال باید دقت نمود که دستاورد هسته ای در کشور ما یک دستاورد علمی بومی است و جزیی از افتخارات کشور عزیزمان است و نباید آنرا با سایر کشورهایی که نام برده اید مقایسه کرد
وحید
در مجموع سخنان مناسبی ایراد فرمودند...مخصوصا در مورد فدا کردن کیفیت مدرک دکترا در مقابل کمیت....ولی الان اکثر افراد به جای اینکه حرف های خوب رو ببینند فقط و فقط تیتر شما رو می بینند و حمله می کنند.. ببین و تماشا کن...
بی سواد و افراطی و متولی انقلاب
حرفای رییس جمهور بیشتر وقتا مثه یه خنجر فرو میره تو قلب یه عده هموطنای اون. عده ای که افراطی و بی سوادن!!!!!
از اینکه اول دشمنان داخلی را در اولویت می دانی برای مقابله نسبت به صهیونیست و آمریکا متاسفیم برات آقای اعتدالللل!!!!!!!!!!!!!!!
الحق درست گفته ؛ آدم هایی که زبان انگلیسی را نمی دانند و نمیتوانند از مفاد توافقنامه سر در بیاورند ولی اظهار نظر می کنند
چرا قرارداد نباید بخش فارسی داشته باشه؟
چرا نباید فارسی باشه؟
چرا وزیر امور خارجه باید در تمام مراودات انگلیسی صحبت کنه؟
شهید برونسی یه کارگر بود ولی کسی بود که ستون فقرات دشمن رو شکست. به خاطر شهادتش یک هفته اعلام جشن عمومی توی عراق کردند.
توی این کشور یه کارگر ساده شعور یه فرمانده نظامی بزرگ رو داره. جناب؛ شعور به مدرک تحصیلی نیست. دولت گند نزده چرا از مردم حقایق را پنهان می کند؟
بنده هم در یکی از رشته های عالی دانشگاهی دکترا دارم، فرزندانم پزشک هستند و مسلط به زبان انگلیسی ولی حرف این جماعت همه چیز فهم را نمی فهمیم!
برای فهم مفاد توافق نامه دانستن زبان انگلیسی کفایت نمی کند. طبق استدلال شما یک کودک دبستانی انگلیسی زبان باید از این قرارداد بیشتر بفهمد تا یک فیزیکدان یا شیمیدان!!!
Iran, Islamic Republic of
حسن آقا، نه چرخه سوخت می چرخه نه زندگی مردم الان هم با این تقسیم سبدکالایتان نشان دادید مدیریت تعطیل شده، شما هم حال دوندگی برای رسیدگی این اعتراض را ندارید.
مردمی
درست گفتی. برنج هندی بدکیفیت و مرغ یخ زده که از تو دهن می پره بیرون و اونم یه سبد برای یه خونواده!!!!!! چه تدبیری!!!!!
عیدی احمدی نژاد که نفری 80 تومن بود مدبرانه تر بود و عادلانه بهتر بود یا این سبد کالا؟؟؟؟
خداییش حق را بگویید
مردمی
زنده باد مخالفان افراطی روحانی . مخالفان متولی انقلاب و بی سواد روحانی!!!!!!!! بی سوادی بهتر از اون سوادیه که شماها از آدم می خواهید
اگر فشردن دست دشمن قسم خورده این ملت نشانه سواد است، اگر تحقیر کردن مردم نشانه درایت است، من با افتخار مدارک تحصیلی ام را آتش خواهم زد.
ایرانی
چرا زمان احمدی نژاد پیامبر(ص) را الگوی خود قرار ندادید؟؟؟
نکند تازه مبعوث شده اند؟؟؟؟؟؟
متاسفم برای تمام سوء استفاده هایی که می شود.
چرا بیشتر اعضای کابین ایشان مسئله دار هستند؟؟؟چقدر هنوز هم اصرار می ورزند بر حرف سال 88؟؟؟
چرا تمام نمی کنید حمایت از سران فتنه را ؟؟؟؟/
چرا خودتان متحد نشدید با خیل عظیم ملت ایران در سال 88؟؟؟؟؟؟؟
چقدر تناقض گویی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دل دشمنان شاد می شود با حرف های دولت تدبیر و امید
چطور از قشر دانشگاهی می خواهید از پلمپ تاسیسات هسته ای دفاع کنند چه به شما رای داده باشند چه به مخالف شما؟؟؟؟
چون اونها هم میترسند که پلمپشون کنید
آخه کار دولت شده پلمپ کردن چه روزنامه چه دهن تاکسی و لبو فروش و چه استاد های دانشگاه و...
اگر پلمپ نشن حرف هم میزنن مثل خیلی ها حرف هم زدن و پلمپ هم شدن
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرات ما ملت بی سواد را نمیگذارید
mary
Iran, Islamic Republic of
زنده باد وپاینده روحانی
Iran, Islamic Republic of
گوگولی ! شیطون بلا!
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور در حالی این حرفهای بی منطق و غیر عاقلانه را زد که در یک تناقض آشکار خودش در یک شوی تلویزیونی مضحک هیچ هنری جز فرافکنی و مقصر دانستن دولت قبل نداشت

اینجاست که رییس دولت راستگویان از همه راستگوتر آمد پدید
علی
این سخنرانی بسیار افشاگر بود... کسانی که می‌خواهند بدانند چه کسی را به ریاست‌جمهوری مملکت شهیدپرورشان برگزیده‌اند از سر تا ته این سخنرانی را چند بار بخوانند. بالاخره تشت رسوایی دولت راستگویان از بام افتاد. دیدید این آقایان بر خلاف منویات رهبر عزیز و مظلوم انقلاب، هیچ اعتقادی به فتنه و فتنه‌گران و وجود عوامل جاسوس و انحرافی در مملکت ندارند؟
دیدید نظرشان همان نظر روشنفکران تاریک‌فکر است که مردم را مشتی عوام تحریک‌پذیر می‌دانند و خود را برتر از آنان می‌بینند؟
آقایان و خانوم‌هایی که به اعتدل و تدبیر و امید و سبد کالا رأی دادید... دیدید چه بلایی بر سر خودتان و دستاوردهای شهیدان این مملکت آوردید؟
حالا جواب مصیبت‌ها و خیانت‌های این دار و دسته را چه خواهید داد؟ جواب خدا را چه خواهید داد؟
ای وای از دل مولا امیرالمؤمنین علی(ع) که آن زمان از مردم کوفه کشید و امروز علی زمان از دست ......... می‌کشد. آیا امام زمان(عج) با وجود چنین مردم هواپرست و حریص و عاقبت‌نیندیشی ظهور خواهند فرمود؟
رأی‌دهندگان به منافقان جدید دیگر چه سند و مدرکی برای پی بردن به باطن اینها نیاز دارند.
آقایان جهان‌نیوز، قبلاً چنین نظراتی را برای‌تان گذاشته بودم که آن را حذف یا کم کرده بودید. اکنون با فاش شدن اعتقادات واقعی این آقایان دست از محافظه‌کاری بردارید و تمام این نظر را درج کنید تا جوابی باشد در برابر توهین‌های جناب رئیس‌جمهور امید...
احمدی نژاد حتی یکبار به سرسخت ترین دشمنش هم توهین نکرد تا چه برسه به مردم کشور خودش
Iran, Islamic Republic of
خس و خاشاک و کی گفت؟؟
احمدی نژاد گفت به فتنه گران. بعدش تقدیر کرد از 40 میلیون ایرانی رأی دهنده
محمد
هرکه مخالفت کنه کم سواده فلذا آن دسته از دانشگاهیان هم که مخالفند کم سوادند
موسوی - اصفهان
Iran, Islamic Republic of
حکایت این توافقنامه حکایت لباس آن پادشاه است که خیاط گفت فقط افراد حلال زاده میتوانند آن را نگاه کنند آری منتقدان یا همسو با اسراییل اند و الان هم بیسواد ولی این را بدان که در مورد ترکمنچای و کاپتولاسیون و تعطیلی تاسیسات هسته ای در زمان خاتمی هم همین حرفها گفته میشد
فقط خدا بداد مردم برسد
حاجی جباری
به نظرم آقای روحانی دقت نکرده اند که در کنار سواد و شاید بالاتر از آن باید هوشیاری و معرفت و آگاهی باشد تا افرزاد بتوانند درست تشخیص دهند در این میان هم اگر فارغ التحصیل ممتاز تحصیلات تکمیلی این دانشگاهها برخی توافقات را نمی پسندد و به همین خاطر بی سواد نامیده می شود، باید گفت که سواد را دوباره تعریف کنید....
Iran, Islamic Republic of
نه تنها بیسواد بلکه بعضا" اجانب پرست!
اجنبی پرست ظریف جونتونه
محمد 1
Iran, Islamic Republic of
با ارادت واحترام اقای رئیس جمهور لطفا نام این افراد رابگویید تا اگر جوابی دارند برای با سواد بودنشان بدهند .در ضمن ملاک با سواد بودن از منظر شما چیست؟
Iran, Islamic Republic of
ملاک باسواد بودن از نظر ایشان اقا زاده ها هستند
محسن
با سلام از همه ی کسانیکه از سخنان ایشون دفاع میکنند خواهش میکنم یکبار سخنان ایشون رو بخونند و قبل از اون فکر کنند ریس جمهور قبلی این سخنرانی رو کرده بعد راجع به اون قضاوت کنند !و ......
رها
خوبه والا همه جوره به ادم توهین می کنن کسی هم حرفی نمی زنه
Iran, Islamic Republic of
ایشون به کارشناس سیاسی آقای عابدی هم گفت بی سواد چه برسه به مردم و بقیه!

اصلا عجیب نبود
آقای روحانی میزان سواد شما از سبد کالاتون معلوم هست
دیگه شما از سواد حرف نزنید
l
جناب رئیس جمهور محترم؛ واقعا اگه بخواهم به عنوان یه استاد دانشگاه ، در مورد دستاوردها و پیامدهای قرارداد ژنو بینی و بین الله حرف بزنم کفه پیامدها خیلی بیشتر از دستاوردها خواهد بود. و در این صورت بنا بر استدلال تلویحی شما جز آن دسته از اشخاص بی سوادی خواهم بود که از جایی تغذیه می شوم.
گویای حرف حق
متاسفم برات روحانی. چقدر کم ظرفیتن که نمی تونن حرف حق منتقدان را تحمل کنند. وای وای وای بر .....
چطور یه رییس جمهور به خودش اجازه می ده راجع بع مخالفاش اینطوری و با این ادبیات صحبت کنه.


آقا فریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاد . ما مخالف توافق ژنویم. کو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟
ما را بی سواد می خوانند و عده ای که متولی انقلاب شده اند.
روحانی اولین رییس جمهور 4 ساله هستی مطمئن باش.
روحانی اولین رییس جمهور 4 ساله هستی مطمئن باش.انشااله
هیچ وقت رسول الله عزت و شرف مومنین رو برای چرخیدن چرخ معاش اونها به تاراج نگذاشت!!
جناب اقا ! شما هم هر وقت بر امریکا و اروپا مسلط شدید اونها رو عفو کنید نه اینکه الان توی داخل ادای قهرمانها رو در بیاریم و جلوی مستکبرها کاسه گدایی و ذلت دست بگیریم!!!
چرا واقعیتها رو از مردم پنهان مبکنید !!
من خواها ن بازگشت عزت به پاسپورت مردمم هستم اقای...
یک طلبه روحانی
پیامبر در جنگ احزاب سنگ به شکم می بست و اگر لقمه ای هم به ایشان تعارف می شد به دیگران میداد.
کجا خودش لقمه اول را بر می گرفت؟
فرمان خداوند به پیامبر استقامت با تمام قوا در مقابل دشمن بود.
علی
آقای روحانی میزان سواد شما از سبد کالاتون معلوم هست
دیگه شما از سواد حرف نزنید
کم سوادی از سبزوار
ازنشانه های باسوادی شما ومغز های متفکر ودانشگاه دیده کابینه تان نحوه تحویل سبد کالا در دهه مبارک فجر است که یکی مصادیق حفظ کرامت اسانی است که شما از آن دم می زدید!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شب دراز است و قلندر بیدار
مجتبی
United Kingdom
ما کم سواد های افراطی قانون گریز ضد دموکراسی نخواهیم گذاشت شما و وزیر همیشه خندانتان کشور را خیلی ظریف ! تقدیم آمریکا وانگلیس و اسراییل
کنید....حسرت پایین رفتن یه آب خوش از گلوی شما تکنوکرات های غرب زده ،
به دلتان باقی خواهد ماند......
Iran, Islamic Republic of
داداشي تقديم كردند رفت..كجاي كاري..هر چي شهدا كاشتند اكسيد شد..صداي هلهله رو تو كاخ سفيد نميشنوي؟
میشه بدونم چه کاری از دستت بر میاد تندرو خیال می کنی مملکت داری با افراطی گری پیش میره . تندرو
United Kingdom
جناب روحانی ما افراطی های تندروی فاشیست ضد دموکراسی قانون گریز این مژده را به شما و رفقای خندانتان می دهیم که نخواهیم گذاشت بیش از چهارسال رئيس جمهور باشید......
انشاالله
حسین
چرا عصبانی هستید جناب رئیس جمهور؟ کمی آرامتر! سعه صدر داشته باشید! کسی به روی شما شمشیر نکشیده. چند تا آدم بی سواد مزد بگیر چند حرف مفت زدن. چه اهمیتی دارد برادر؟ حتما سواد و علم شما نسبت به قانون بسیار بسیار بیشتر از ماست و می دانید یکی از وظایف شما آموزش سواد به بی سوادهاست.
ای کاش این امکان بود رئیس جمهور ما مثل دوران انتخابات برایش مناظره می گذاشتند و ما آدمهای بی سواد با شما بحث می کردیم انوقت می فهمیدیم کی باسواده کی بی سواد. اگر سر سوزنی دانش و عقلانیت در این توافق دیدید من مدرک دکتریم را میندازم توی کاغذ خرد کن نهاد ریاست جمهوری! باور کنید من علوم سیاسی خوندم...
من دکترای علوم حدیث و قرآن و نهج البلاغه دارم و فرزندم پزشک است. به زبان انگلیسی هم تسلط دارم. ولی اگر سواد فشردن دست قاتلان فرزندان ماست ترجیح می دهم مدارکم را آتش بزنم.
خمینی عزیز افتخارش به ملت پابرهنه بود نه این افکار پوسیده غرب زده!
مردم نمی دانند در مراحل بعد باید چه امتیاز هایی بدهید تا امریکا راضی شود نکند دسترنج احمدی روشن ها ،شهریاری ها،علی محمدی ها و رضایی نژادها را به باد دهید ؟
جوجه را آخر پائیز می شمارند همچنان می گوید یک عده کم سواد انگار به پایان کار با نتیجه مثبت رسیده ایم فعلا در این مدت کوتاه بیشتر به نفع آنها شده تا به نفع ما
آقای روحانی راست میگه چون همین بیسوادان به او رای دادند.
منظورش شریعتمداری ورسایی وووووووو.......و البته جهان نیوز است
آقاي دكتراگر مي خواهي پخته شوي، نبايد از كوره در بروي!!
جالبه بعد میگن احمدی نژاد پوپولیسته.
سید
افتخاری دیگر از سمت دولت تدبیر و امید به ما تعلق گرفت بعد از افراطی بودن و قانون گریزی و اینک افتخاری دیگر بی سواد بودن و مزدور بودن
روحانی موچکریم
حسین
آقای روحانی، رئیس جمهور محترم
من یک دانشجوی دکترایم
چندین بار این توافقنامه را خواندم، هر چه می کنم نمی توانم خودم را متقاعد کنم که این توافقنامه ننگین نیست
ببخشید که سواد دارم!!!!
مدرس دانشگاه
جناب آقای دکتر روحانی بنده و عده ی زیادی از همکارانم و همینطور دانشجویان مخالف سیاستهای هسته ای دولت شما هستیم. آیا این مخالفت دلیل بی سوادی ماست؟ این بی تحملی در برابر انتقاد اصلا برازنده رئیس جمهور این ملت نیست.
مشکلات مالی دانشجویان را به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی از برخی اطرافیانتان از جمله هیات امنای دانشگاه آزاد جویا باشید و بعد هم همین نسبت 3 به 1 مصاحبه به آزمون در پذیرش دکترا!
رزمنده
United States
آقای روحانی راست میگوید باید همه از رفتار حزبی دست بردارند تا فقط آقایان کار حزبی خود را براحتی انجام دهند. مثلا فردی بنام آقای ش... با مدرک فوق لیسانس روابط بین الملل در سازمان نقشه برداری کشور که یک سازمان مهندسی و تخصصی است به عنوان قائم مقام و معاون برنامه ریزی و با حفظ سمت معاون اداری و پشتیبانی و مالی منصوب میشود بدون آنکه هیچ سابقه کار اداری داشته باشد و حتی پرونده استخدامی داشته باشد فارق از اینکه رشته تحصیلی اش چه ارتباطی با نقشه برداری دارد !!! حتما عین شایسته سالاری است. البته ایشان شایستگی لازم را در دولت راستگویان دارند ایشان عضو حزب اعتدال و توسعه و ستاد انتخاباتی آقای روحانی بودند. ضمنا مکان سازمان هم فضای خوبی برای جلسات حزبی ایشان شده است.
محمد
United States
ببين چه با ناز اومده ، حسن کليدساز اومده تمام قفلهاي شکسته را که امثال شهيد احمدي روشن باز کردند تفکر حسن کليد ساز دوباره قفل کرد اين همه خون ريخته شد براي چي . آمدي قفلها را باز کني حسن کليد ساز .
دل سوز
Iran, Islamic Republic of
روحانی جون حالا دیگه نمی خواد برای ما ژست بگیری....
دلسوز
شما اگر توانستید پاسخ آقای زیبا کلام را بدهید اینهمه لجبازی روی هسته ای چه منفعتی برای کشور داشت؟
احسنت بر شما
این ها واقعا بی سوادند
و خب به قول شاعر
آن کس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابد الدهر بماند
من رتبه 7 کنکور ودارای تحصیلات عالی در رشته خودم هستم و با این شکل توافق هسته ای شما مخالفم ، زیرا شما برای این توافق ،خیلی عجله کردید و دشمن را کاملا گستاخ نموده اید .خجالت نمی کشید به مردمی که به فرمایش حضرت امام ، ولی نعمت شما هستند توهین می کنید .
من شک دارم تو دیپلم هم داشته باشی :v
عین واقیته؟