کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرگ ۲ نفر، سکته و بیهوشی به هنگام توزیع سبد کالا؛

بی‌تدبیری مدیران مدعی تدبیر اقتصادی/ آیا کسی وادار به استعفا می‌شود؟

14 بهمن 1392 ساعت 11:37

با ایست قلبی یک پیرمرد 80 ساله‌ در فروشگاه رفاه کرمانشاه؛ سکته جوان هشترودی بر اثر فشار عصبی، مرگ یک شهروند تهرانسری در صف دیافت سبد کالا؛ اولین اقدام اساسی دولت تدبیر و امید برای بهبود وضعیت مردم، تبدیل به یک فاجعه بزرگ شد.


سرویس اقتصادی جهان نیوز - علی رجبی: حشمت‌الله کبودی، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در گفتگو با ایرنا (خبرگزاری وابسته به دولت) از کشته شدن یکی از شهروندان متقاضی دریافت سبد کالا خبر داده و گفت: متوفی، پیرمردی حدود ۸۰ ساله بوده که دیروز در فروشگاه رفاه دچار ایست قلبی شده و در این مورد هم گواهی تاییدیه پزشکی قانونی کرمانشاه موجود است.

البته وی هرگونه خبر و شایعه در مورد اینکه این فرد در صف دریافت سبد کالای خانوار درگذشته است را رد کرد و گفت: کارت این مرحوم شامل دریافت سبد کالای خانوار نبوده است!

سکته یک جوان!

در همین حال، سایت عرش‌نیوز مدعی شد که در نیمه شب دوازدهم بهمن ماه "مهدی فرجی"، جوان ساکن هشترود، با اطلاع از عدم تعلق سبد کالا به وی از طریق پیامک، به دلیل فشار عصبی وارده سکته کرده و راهی بیمارستان شده است.

بر اساس این گزارش، مهدی فرجی هم اکنون در بیمارستان امام حسین(ع) هشترود بستری بوده و طبق اعلام پزشک معالج وی وضعیت عمومیش در حال بهبود است؛ ولی به مدت دو ماه خانه نشین می شود. این جوان حدودا ۲۵ ساله، شاگرد یک نانوایی در هشترود است.

* مرگ یک نفر در تهرانسر

بر اساس اطلاعات رسیده، روز گذشته نیز یک نفر در تهران و در منطقه تهرانسر در صف دریافت سبد کالا جان خود را از دست داده است.

* یک زن در ساری راهی بیمارستان شد


همچنین سایت خبری شهرستان میاندرود ساری نیز خبر داد که «پیش از ظهر امروز یک زن در صف دریافت سبد کالا بر اثر ازدحام جمعیت بیهوش شده که با یک خودروی شخصی او را به بیمارستان انتقال دادند، این حادثه در نبش خیابان شهابی در محل توزیع سبدکالا رخ داده است.»


* بازی با کرامت انسانی مردم

به گزارش جهان، روز گذشته اولین روز توزیع سبد کالایی بود که به علت عدم برنامه‌ریزی صحیح از سوی مسوولان، شاهد هجوم مردم به فروشگاه‌ها و ایجاد بی‌نظمی در خیابان‌های منتهی به مراکز توزیع سبد کالایی بودیم.

 بی‌تدبیری در اجرای این طرح تا جایی پیش رفت که مردم برای دریافت اقلام سبد کالایی خود، با وجود سرمای شدید هوا، ساعت‌ها مقابل فروشگاه‌ها در صف ایستادند. صف‌های طولانی و ازدحام متقاضیان صحنه های تاسف باری را رقم زده است که یک نمونه از آن را می‌بینید:

فیلم

بر همین اساس انتظار مردم نجیب ایران از دولتمردان این است که هر چه زودتر نسبت به این تحقیر گسترده کرامت انسانی مردم واکنش نشان دهند.

آیا کسی وادار به استعفا می‌شود؟

همچنین جای هزاران سوال و صدها ابهام است که آیا «کسانی که همین چند روز قبل در حادثه دردناک خیابان جمهوری، انتظار داشتند مقام اجرایی غیروابسته به آنها به علت کشته شدن دو زن در این سانحه استعفا دهد»؛ امروز حاضرند به علت این فاجعه بسیار بزرگ، عواقب بی‌تدبیری خود را بر گردن گرفته و استعفا دهند؟

به راستی کجا رفته‌اند مدعیان رفتار کریمانه با مردم، و مخالفین پوپولیسم احمدی‌نژادی و حامیان استعفای شهردار تهران؛ که امروز رگ غیرت‌شان باد کند و از پشت تریبون‌هایشان بر طلب استعفای دولت‌مردان نیز بکوبند؟

آیا «حماسه اقتصادی» وعده داده شده، قرار است با سبد کالایی که برنج‌اش هندی است و مرغ‌اش هم از ترکیه رسیده؛ تحقق بیابد؟

بر کسی پوشیده نیست که در این اوضاع بی سر و سامان گرانی‌ها که غول تورم، خواب را از چشمان هر سرپرست خانواری ربوده؛ نفس هر اقدام حمایتی دولت پسندیده است؛ اما تجربه عرضه سبد کالا نشان داد که نپختگی و شتاب‌زده عمل کردن، در رأس امور منتقدان مدیریت اصولگرایان قرار گرفته است.


کد مطلب: 341574

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/341574/بی-تدبیری-مدیران-مدعی-تدبیر-اقتصادی-آیا-کسی-وادار-استعفا-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com