چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 12 Jun 2024
 
۰

کشته شدن 3 نفر بر اثر انفجار بمب در عراق

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب: 341231
منابع پلیس عراق از کشته شدن سه غیر نظامی و زخمی شدن ۱۶ نفر دیگر بر اثر انفجار بمب در منطقه توزخورماتو خبر دادند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از شبکه روسیاالیوم نوشت: یک منبع پلیس استان صلاح الدین عراق اعلام کرد روز شنبه سه غیر نظامی بر اثر انفجار بمب در داخل بازار مردمی در منطقه توزخورماتو کشته شدند.

بنا به این گزارش، این منبع امنیتی اعلام کرد که "این بمب در یک مرکز بازار و در نزدیکی منطقه نظامی در توزخورماتو منفجر شد که در پی آن سه غیر نظامی کشته و ۱۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی عراق در استان نینوا اعلام کرد که یک پلیس بر اثر انفجار بمب در جنوب موصل کشته و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گفته این منبع امنیتی، این بمب در نزدیکی میدان "نجمه النفطی" در منطقه الکیاره در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی شهر موصل رخ داد که به دنبال آن یک نفر کشته و دو نفر دیگر نیز به شدت زخمی شدند.

بر اساس آماری که وزارتخانه های بهداشت، کشور و دفاع عراق منتشر کرده اند، در ماه ژانویه ۱۰۱۳ نفر از جمله ۷۹۵ غیرنظامی، ۱۲۲ نظامی و ۹۶ نیروی پلیس در این کشور کشته شدند.

براساس این آمار، همچنین ۲۰۲۴ تن از حمله ۱۶۳۳ غیرنظامی، ۲۳۸ سرباز و ۱۵۳ نیروی پلیس زخمی شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *