دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

افزایش صادرات نفت ایران

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب: 340934
خریداران آسیاایی نفت ایران در حالی که سال گذشته ۱۵ درصد از میزان واردات خود کاستند اما انتظار می‌رود پس از اجرایی شدن توافقنامه هسته‌ای ژنو،‌میزان صادرات نفت خام ایران تا حدودی افزایش یابد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم به نقل از رویترز؛ در حالی که کشورهای آسیایی خریدار نفت خام ایران تحت فشار تحریم‌های کشور غربی از واردات نت ایرانی تا میزان ۱۵ درصد کساته بودند اما با اجرایی شدن توافقنامه هسته‌ای ژنو و کاهش جزئی تحریم‌های کشورهای غربی انتظار می‌رود واردات نفتی این کشورها از ایران تا حدودی افزایش یابد.

کشورهای چین، هند، ژاپن و کره‌جنوبی طی سال ۲۰۱۳ و بر اثر تحریم‌های اعمالی غرب در مجموع میزان واردات نفت خام ایران را تا ۹۳۵ هزار بشکه در روز کاهش دادند که به معنای کاهش ۴۶ میلیارد دلاری درآمد نفتی ایران نسبت به زمان پیش از تحریم‌ها بود.

در شرایط کنونی افزایش حجم صادرات نفت خام ایران منجر به افزایش جهانی عرضه نفت خام خواهد شد زیرا عربستان سعودی پس از تحریم نفتی ایران و کاهش صادرات آن و همچنین مشکلات ایجاد شده بر سر راه تولید و عرضه نفت خام در برخی کشورهای اروپایی،‌ صادرات نفتی خود را افزایش داد تا شکاف ایجاد شده بین عرضه و تقاضا را پرکند.

با این حال هنوز شک و تردیدهایی در میزان افزایش صادرات نفت ایران به میزانی برابر با پیش از سال ۲۰۱۲ وجود دارد، خصوصا اینکه تا زمانی که یک توافقنامه جامع و دائم بین ایران و شش قدرت جهانی منعقد نشود، خریداران آسیایی تمایلی به افزایش قابل توجه حجم نفت وارداتی خود از ایران ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *