جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تعرفه‌های‌پزشکی تاپایان بهمن اعلام‌می‌شود

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 340544
وزیر بهداشت از اعلام تعرفه‌های پزشکی سال ۹۳ تا پایان بهمن ماه خبر داد و گفت: تمام سعی وزارت بهداشت و رفاه برای یکپارچه کردن بیمه‌ها و تجمیع منابع بیمه‌ای است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در ادامه گفت‌وگویی سید حسن هاشمی در داخل خودرویی وزراتی خود در پاسخ به پرسش تسنیم درباره مفاد جلسه هم‌اندیشی که با وزیر رفاه و همچنین تشریح آخرین وضعیت تعرفه‌های بیمه‌ها و اعلام اخبار امیدوار کننده در حوزه سلامت بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ما تا به حال چیزی نگفتیم که مردم را نا امید کنیم ولی در عین حال اعتراف به کاستی‌ها، خودش این امیدواری را ایجاد می‌کند که مسئولان وزارت بهداشت دقت دارند و در حال فکر برای برطرف کردن مشکلات مردم هستند و این مسئله خودش امید ایجاد می‌کند بنابراین ما دنبال ایجاد امید کاذب برای مردم نیستیم چون معتقدیم باید به مردم راست گفت.

هاشمی ادامه داد: در مورد بیمه‌ها شاید سومین جلسه‌ای است که با مسئولان بیمه‌ای داشتیم و مدیران ارشد در وزارتخانه بهداشت و رفاه هم فکر می‌کنم هیچ زمانی به این صورت هماهنگی نداشتند و این هم لطف همکارانمان در وزارت رفاه است. بنابراین هر دو وزارتخانه تلاش خواهند کرد تا یک بیمه یکپارچه تشکیل شود. دنبال راهکارهایی هستیم تا منابع تجمیع شوند تا بیمه‌ها تا آنجایی که ممکن است ادغام شوند زیرا طبق دستور قانونی و برنامه پنجم باید این مسئله صورت پذیرد.

وزیر بهداشت در پاسخ به تسنیم درباره اینکه آیا این مسئله امکانپذیر است، گفت: باید صورت پذیرد، چرا نشود، البته کار سختی است ولی کار سخت خوب و لذت‌بخش است، بنابراین باید این اتفاق بیفتد و بنده فکر می‌کنم که اگر ما یعنی دو وزارتخانه بتوانیم به طور مشترک کار را پیش ببریم حتماً جاهای دیگر نیز همراه خواهند شد. هیئت وزیران هم حتماً حمایت خواهد کرد. مجلس نیز در این زمینه مطالبه دائمی شان بوده است.

هاشمی تصریح کرد: بنابراین چرا این اتفاق رخ ندهد، آنچه که در جلسه هم اندیشی با وزیر رفاه داشتیم بر این مسئله اتفاق نظر شد که حداکثر تا آخر بهمن ماه تعرفه‌های ۹۳ اعلام شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: راجع به بیمه و اینکه تعریف بسته خدمات پایه به چه صورت باشد نیز یک کار گروه تشکیل شد و علاوه بر این قرار شد راجع به تجمیع اعتبارات نیز بتوانند راهکارهای مشخص کنند تا انشاءالله مقدمات اجرای قانون محقق شود و در نهایت این راهکارها را به دو وزیر بهداشت و رفاه پیشنهاد می‌شود تا بتوانیم تصمیم‌گیری لازم را انجام دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *