يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

تلاش‌مالزی‌برای‌میزبانی‌جام‌جهانی‌فوتبال

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 339653
مالزی درصدد دریافت چراغ سبز کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) برای ارایه تقاضای میزبانی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۳۴ است.
تلاش‌مالزی‌برای‌میزبانی‌جام‌جهانی‌فوتبال
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ˈخیر جمال الدینˈ وزیر ورزش و جوانان مالزی روز شنبه گفت که وزیران ورزش کشورهای عضو آ.سه.آن سال گذشته میلادی حمایت از میزبانی مالزی برای جام جهانی ۲۰۳۴ را در لائوس مطرح کردند.

وی افزود: پیش از ارائه پیشنهاد به فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) این موضوع باید توسط دولت های عضو آسه آن مورد تایید قرار گیرد.

مالزی، برونئی، اندونزی، سنگاپور، تایلند، ویتنام، کامبوج، میانمار، لائوس و فیلیپین ۱۰ کشور عضو آ.سه.آن هستند.

وی که در مجموعه ورزشی شورای ورزش ملی سخن می گفت، افزود: ˈعزالدین احمدˈ رییس فدراسیون فوتبال آ.سه.آن پیش از این از وزیران ورزش این اتحادیه خواسته است روند تحویل تقاضای آ.سه.آن به فیفا برای میزبانی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۳۴ را هر چه زودتر تسریع کنند.

فدراسیون فوتبال آ.سه.آن (ای.اف.اف) این اظهارات را رد کرده است.

یک خبر دیگر حاکیست مالزی توانسته است میزبانی افتتاحیه جام جهانی فوتبال المیپک های خاص را که در آن ۲۵ تیم از شش کشور حضور دارند از آن خود کند.

این رقابت ها قرار است ماه نوامبر سال جاری میلادی (آبان - آذر ۹۳) برگزار شود.

این رقابت ها از طرف فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای.اف.سی)، فدراسیون فوتبال مالزی و کمیته المپیک آسیا و مالزی مورد حمایت قرار می گیرد.

جام جهانی فوتبال المیپک های خاص مختص جوانان بین ۱۸ تا ۲۵ سال است.

آمریکا، جامائیکا، کاستاریکا، هندوراس، پاراگوئه، اروگوئه، پرو، اکوادور، برزیل، آفریقای جنوبی، ساحل عاج، تانزانیا، عربستان، صربستان، رومانی، اسلواکی، فرانسه، لهستان، روسیه، کره جنوبی، چین، تایلند، بنگلادش و مالزی تیم های شرکت کننده در این رقابت ها هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *