پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

آغاز «سرزمین کهن» از امشب

پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 339282
سریال سرزمین کهن که پخش آن از امشب ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه از شبکه سه آغاز می‌شود، داستان زندگی مردی به نام رهی را از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ روایت می‌کند.
به گزارش جهان، فیلمنامه این سریال را علیرضا طالب‌زاده نوشته است، کمال تبریزی آن را کارگردانی کرده و تهیه‌کنندگی‌اش را محمد مسعود برعهده دارد.

مسعود درباره این سریال به جام‌جم گفت: سرزمین کهن در سه مرحله تولید شده است؛ در مرحله اول که از امشب شروع می‌شود، داستان کودکی رهی به نمایش گذاشته می‌شود. این قسمت شروع ماجراهای زندگی رهی در بستر تاریخ ملتهب ایران تا پیروزی انقلاب است.

این تهیه‌کننده ادامه داد: امشب در این سریال شاهد حمله متفقین به ایران خواهیم بود و این‌که چطور روستای محل زندگی رهی زیر بمباران به آوار بدل می‌شود و تعداد زیادی از مردم روستا کشته می‌شوند. رهی هم زیر آوار می‌ماند، اما مادرش او را نجات می‌دهد و همراه هم راهی تهران می‌شوند.

مسعود به تماشاگران تلویزیون وعده داد که شاهد داستانی پرکشش و جذاب در سریال سرزمین کهن خواهند بود. او در‌این‌باره گفت: این سریال در کنار شرح یک دوره تاریخی و رویدادهای این دوره، داستانی پرکشش را روایت می‌کند که اوج و فرودهای بسیار دارد و احتمالا مخاطبان مشتاق خواهند شد که داستان زندگی او را پیگیری کنند.

این تهیه‌کننده ضمن اشاره به فیلمنامه سریال سرزمین کهن و کارگردانی آن از سوی یک کارگردان مجرب گفت: امیدوارم مخاطبان این سریال را دوست داشته باشند. ما همه تلاشمان را کرده‌ایم که یک سریال خوب و ارزشمند به مردم کشورمان ارائه کنیم. باید سریال به نمایش درآید تا شاهد بازخورد آن و نظر مردم باشیم، اما گمان می‌کنم سرزمین کهن از آثار خوب و دیدنی تلویزیون باشد.

در سریال سرزمین کهن بازیگران زیادی حضور دارند که ازجمله آنها می‌توان به شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، حسن پورشیرازی، فرشته صدرعرفایی، جعفر دهقان، امیر آقایی، شبنم قلی‌خانی، الهام حمیدی، ثریا قاسمی، علی شادمان، پژمان بازغی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، حسین محجوب، بیتا فرهی و هومن سیدی اشاره کرد.

به گفته مسعود، برخی از بازیگران مانند شهاب حسینی، محمدرضا فروتن و شبنم قلی‌خانی در مرحله دوم سریال بازی دارند و برخی دیگر در مرحله اول. الهام حمیدی در مرحله اول نقش مادرخوانده رهی را بازی می‌کند. نقش کودکی رهی را علی شادمان برعهده دارد که پیش از این در فیلم سینمایی «میم مثل مادر» به کارگردانی مرحوم رسول ملاقلی‌پور بازی کرده بود. جواد اردکانی نقش پدر رهی را ایفا می‌کند و نیکی کریمی نقش شاپرک را برعهده دارد.

این تهیه‌کننده ضمن اشاره به این‌ که آنونس سریال، بازیگران مرحله اول را به تماشاگران معرفی می‌کند، به فهرست این گروه از بازیگران نام پژمان بازغی، امیر آقایی و ثریا قاسمی را افزود و درباره بازیگران مرحله دوم گفت: شهاب حسینی در مرحله دوم سریال نقش جوانی رهی را بازی می‌کند که بزرگ شده و یک مرد جوان است. شبنم قلی‌خانی نقش همسر رهی را بازی می‌کند. محمدرضا فروتن نقش حشمت، دوست رهی را ایفا می‌کند و بیتا فرهی و هنگامه قاضیانی، اعضای یک خانواده درباری را بازی می‌کنند که سر راه زندگی رهی قرار می‌گیرند.

سریال سرزمین کهن که از آثار فاخر تلویزیون است، در ۴۰‌قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در گروه فیلم و سریال شبکه سه تولید می‌شود و تصویربرداری آن همچنان ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند هر پنجشنبه ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه سرزمین کهن را از شبکه سه تماشا‌کنند و تکرارش را جمعه‌ها ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه ببینند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


توهین به اقوام تاکی؟
بهنظر من هیچ توهینی صورت نگرفته است
علی
Iran, Islamic Republic of
این سریال را جمع کنید واز پخش ان خمودداری شود