کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرگ شارون و پاسخی که وزارت خارجه باید به دولتمردان آمریکا بدهد+عکس

25 دی 1392 ساعت 12:57

دولت آمریکا بازدید اخیر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان از آرامگاه شهید عماد مغنیه و نهادن یک دسته گل بر آن را محکوم کرده است.


به گزارش جهان، کیتلین هیدن، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مستقر در کاخ سفید، روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم وزیر خارجه ایران برای بازدید از مقبره مغنیه در بردارنده پیامی غلط است و تنش های منطقه ای را افزایش می دهد.

هیدن گفت که مغنیه فرمانده شاخه نظامی حزب الله لبنان، متحد نزدیک ایران و عامل خشونت های مرگبار و بی ثبات کننده ای در لبنان و منطقه بوده است.

البته روشن است که خلاف ادعای سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، شهید عماد مغنیه در راه مبارزه با ماشین ترور صهیونیست‌ها و رژیم تروریست اسرائیل به شهادت رسید و بی‌شک وجود او و امثال او در کنترل خوی وحشی‌گری این رژیم و ترس وی از ترور و کشتار بیشتر موثر است. علاوه بر این، بخشی مهمی از کارنامه سیاه آمریکایی‌ها موید حمایت آنان از تروریست‌ها و افراد و گروه‌های خونریز دنیاست؛ از سران آدم‌کش رژیم صهیونیستی گرفته تا تروریست‌هایی همچون جبهه النصره، گروهک منافقین، ریگی و...

اما اتفاق تامل برانگیزی که همزمان با ادعای شورای امنیت ملی آمریکا افتاده است، عزاداری و حضور پررنگ مقامات آمریکایی در مراسم دفن قصاب صبرا و شتیلا است.

حضور بایدن در مراسم دفن جسد نحس قصاب صبرا و شتیلا
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000337/nf00337768-1.bmp


شارون که از بدنام‌ترین حاکمان اسرائیلی بود، کشتار «صبرا و شتیلا» در سال ۱۹۸۲ در جنوب لبنان را در کارنامه سیاسی و نظامی خود داشت. او همچنین در پاییز سال ۱۹۵۳ کشتار روستای «القبیه» در شمال قدس و در اراضی تحت اختیار اردن را مرتکب شد. این کشتار به حدی بی‌رحمانه بود که شورای امنیت سازمان ملل هم به آن واکنش نشان داد و اقدام صهیونیست‌ها را محکوم کرد.

بر این اساس به نظر می رسد، لازم است وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران حضور معاون رئیس جمهور آمریکا در تدفین جسد نحص قصاب آدم کش اسرائیل را محکوم کند، جسدی که با وجود رایزنی‌های بسیار، هیچ نماینده‌ای از کشورهای عربی، آفریقایی و آمریکای لاتین در این مراسم حضور پیدا نکرد.


کد مطلب: 337768

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/337768/مرگ-شارون-پاسخی-وزارت-خارجه-باید-دولتمردان-آمریکا-بدهد-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com