سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

تفاهم‌نامه همکاری خانه سینمای ایران و مصر

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۲۴
کد مطلب: 336797
فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با جمعی از سینماگران جمهوری عربی مصر با اشاره به مشترکات فراوان فرهنگی و تاریخی دو کشور خواستار امضای تفاهم‌نامه بین خانه سینمای ایران و مصر شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی جنتی در این دیدار افزود: توجه به بازارهای مشترک در حوزه‌های فیلم و سینما و همچنین تبادل تجربه‌های فنی و هنری دو کشور در این زمینه از ملزومات تعامل فکری و فرهنگی است.

جنتی، زمینه سازی برای ایجاد و امضای تفاهم‌نامه‌هایی که منجر به عملیاتی شدن دیدگاه‌ها و نظرات برای فعالیت‌های مشترک در زمینه سینما می‌شود را ضروری و لازم دانست.

وی گفت: مصر در بخش سینما از جایگاه خوبی برخوردار است و کشور ایران با توجه به این مقوله حاضر است تجربیات خود را در این حوزه در اختیار علاقه مندان سینمایی قرار دهد و از تجربیات سینماگران این کشور نیز استفاده کند.

وزیر ارشاد، دو کشور را دارای پیشینه تاریخی و تمدنی دیرینه دانست و اظهار کرد: با توجه به مشترکات و علاقه‌های فکری، اجتماعی، هنری و تمدنی که داریم، می‌توانیم در حوزه سینما به جهش‌های خوبی دست یابیم.

وی با بیان اینکه سینمای ایران در مصر از جایگاه خوبی برخوردار است و فیلم و سریال‌های آن مخاطبان بی‌شماری دارد گفت: پخش فیلم‌ها و سریال های ایرانی در کشور مصر بسیار تاثیرگذار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین پیشنهاد کرد: تفاهم‌نامه‌هایی برای همکاری‌های مشترک در حوزه‌ سینما بین خانه‌ سینمای ایران و خانه‌ سینمای مصر ایجاد شود.

برخی از حاضران در این جلسه به گفتگو با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختند و نظرات و پیشنهادات خود در زمینه‌های سینمایی را به اطلاع جنتی رساندند.

در این جلسه لوح سپاسی از سوی "محمود عبدالسمیع" رییس هیات به علی جنتی اهدا شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *