کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زائرسرای‌ارزان اطراف‌حرم‌رضوی منتفی‌است

21 دی 1392 ساعت 9:08

عضو کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید در نزدیک‌ترین زمین‌ها به حرم رضوی شهرک‌های زائر با مشارکت استان‌ها و بخش خصوصی ساخته شود.


به گزارش جهان، خلیل موحدی‌محصل در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بحث مکان زائر یکی از دغدغه‌های تمام اعضای شورای اسلامی شهر مشهد بوده که یکی از راهکارهای آن فعال کردن بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: با اقداماتی که در اطراف حرم رضوی صورت گرفته امکان ساخت زائرسرای ارزان‌قیمت در آن منطقه وجود ندارد ولی باید نزدیک‌‌ترین زمین‌ها را به حرم امام ‌رضا (ع) شناسایی کرد تا شهرک‌های زائر با مشارکت استان‌ها و بخش خصوصی ساخته شود.

موحدی‌محصل با اشاره به اینکه این شهرک‌ها هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: این شهرک‌ها از فواید بسیاری برخوردار هستند و هزینه‌های بهره‌برداری را به شدت کاهش می‌دهند؛ اگر زائرین در یک مکان اجتماع داشته باشند ما می‌توانیم اقدامات فرهنگی فراوانی را انجام دهیم.

رئیس کارگروه نظارت و کنترل پروژه شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: با وجود شهرک‌های زائر و در صورت اجتماع زائران، می‌توانیم برای توسعه گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیشتر کار کنیم که این‌ فرصت‌ها بسیار باارزش است.

عضو کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده با کمک سرمایه‌گذاران که استقبال خوبی هم از این طرح کردند این شهرک‌ها در سطح شهر مشهد ساخته شود.

موحدی در پایان گفت: امروزه بیش از یک میلیون نفر زائر خارجی به مشهد سفر می‌کنند که می‌توانیم آنها را با این طرح سازماندهی کنیم و ارتباط منسجمی با شیعیان جهان داشته باشیم.


کد مطلب: 336570

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/336570/زائرسرای-ارزان-اطراف-حرم-رضوی-منتفی-است

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com