جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۳۴
نماینده مردم تهران در مجلس:

منطق غلط امثال حجاریان باید برای مردم معلوم شود/ مواضع مطهری بر پایه اطلاعات غلط است

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 335748
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جریان پرونده کرسنت ۸۰ نفر پول گرفته اند که اسامی این افراد را به دستگاه های دولتی و قوه قضائیه ارسال کرده ایم.
منطق غلط امثال حجاریان باید برای مردم معلوم شود/ مواضع مطهری بر پایه اطلاعات غلط است
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در همایش بصیرتی تجدید میثاق با ولایت که به همت سازمان بسیج کارمندان سپاه استان قم و با حضور مدیران استانی در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت و قدرت بالای ایران اسلامی در عرصه بین المللی اظهار داشت: خود کارشناسان و صاحب نظران غربی امروز به قدرت بالای ایران در معادلات بین المللی معترف هستند و حتی کارشناسان آمریکایی گفته اند که آمریکا باید به ایران برای حضور در مذاکرات ژنو ۲ که مربوط به قضایای سوریه است، التماس کند.

وی در ادامه با اشاره به این که در شرایط کنونی به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری ، ما در یک پیچ بزرگ تاریخی قرار داریم، گفت: لازمه موفقیت در این دوره خطیر، تکیه بر بصیرت و ولایت مداری است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز در نقطه حساسی در عرصه جهاد اکبر قرار داریم ، ابراز داشت: بصیرت به عنوان یک نیاز اساسی امروز جامعه ما عوامل و ابعاد مختلفی دارد که می بایست به آن ها عنایت و توجه لازم را داشت

وی افزود: یکی از ابعاد بصیرت ناظر به شناخت دوست و دشمن است و بُعد دیگر مربوط به این می شود که اساساً در صحنه عمل میزان تاثیر دشمن بر روی گروه دوستان را بسنجیم و ارزیابی کنیم

زاکانی در ادامه با بیان این که از ابتدای تاریخ انقلاب جریان حق و باطل وجود داشته است ،گفت: تا قبل از انقلاب ۲ جریان سلطه گر و سلطه پذیر وجود داشته است که به برکت انقلاب اسلامی قطب سوم سطله ستیز در دنیا با هدایت جمهوری اسلامی ایران به وجود آمد.

وی پرچم انقلاب اسلامی را پرچم انبیاء الهی دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران توانسته است در قطب سلطه گر زلزله ایجاد کند.

به گزارش جهان به نقل از فارس، وی با اشاره به اینکه شرایط امروز کشور با روزهای آغازین پس از پیروزی انقلاب اسلامی تفاوت‌های بسیاری دارد، گفت: امروز ایران به کشوری تبدیل شده که در تعیین سرنوشت دنیا تاثیرگذار است.

زاکانی از ایران به عنوان هدایت‌گر قطب سلطه‌ستیزی و از آمریکا به عنوان رهبر قطب سلطه‌گری یاد کرد و اظهار کرد: قدرت ایران اسلامی امروز در سه سطح منطقه‌ای، جهان اسلام و بین‌المللی رو به افزایش است و این در شرایطی است که قدرت آمریکایی‌ها نیز رو به افول است.

به گزارش جهان به نقل از دانا دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی ها و موفقیت های اخیر دولت سوریه در جنگ با تروریست ها، تاکید کرد: در یک سال اخیر دولت سوریه با فرهنگ بسیجی و شهادت طلبی توانست تروریست ها را از شهرهای مختلف سوریه به عقب براند به طوری که تروریست ها هم اکنون در سردرگمی محض قرار دارند و به جان همدیگر افتاده اند.

وی با بیان این که جهان اسلام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم شاهنشاهی ، حول دو جریان ، یکی وابسته به عربستان و دیگری جریان های غیرمتمرکز با نام اخوان المسلمین در تمام کشور های اسلامی جریان داشت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی توانست با رشد و شکوفایی به قطب اصلی جریان سلطه ستیز در دنیای اسلام تبدیل شود و رهبری این جریان را در دست بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخشی از صحبت های خود با اشاره به ناآرامی های اخیر در استان الانبار عراق گفت:با توجه به این که ارتش عراق که یک ارتش قوی و جنگ دیده است تکفیری ها با این اقدامات خود اشتباه بسیار بزرگی کردند که البته با شکست و سرنگونی که در انتظارشان است ، موجب تضعیف بیش از پیش خود در سوریه هم خواهند شد.

وی در ادامه با بیان این که کارگزاران ، برخی اصلاح طلبان و جریان احمدی نژاد غیر خودی نیستند،گفت: این جریان ها خودی هایی هستند که از مقام ولایت فقیه جلو افتاده اند به طوری که برخی مواقع دست به حرکت های غیراصولی می زنند.

زاکانی در ادامه افزود: این دسته از افراد فکرشان سلطه پذیر است و معتقدند که باید به راحتی با قدرت های سلطه جو کنار آمد که رابطه ما به عنوان جریان اصولگرا با این دسته رابطه رقابت و دوستی در راستای منافع نظام است.

وی با بیان این که جریان اصولگرایی که آرمان گرای واقع بین است، مدنظر رهبری است،خاطر نشان کرد: جریان های اصولگرایی که تنها آرمان گرا و یا تنها واقع بین هستند از معیارهای اصلی که رهبر معظم انقلاب مشخص کرده اند به دور هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای ۱+۵ ابراز داشت: تیم مذاکره کننده هسته ای مورد حمایت نظام و مردم است و باید در این خصوص نگاه ملی داشته باشیم.

وی با بیان این که نرمش قهرمانانه باید از دل آرمان های انقلاب بیرون آید، بیان داشت: تیم مذاکره کننده هسته ای باید آرمان گرای واقع بین باشد و در ادامه این راهی که شروع شده است نباید از مطالبات مردم کوتاه بیایند.

هیچ اعتقادی به سخنان مطهری ندارم

زاکانی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگویی با خبرنگار قم فردا گفت: متاسفانه آقای مطهری اطلاعاتی ناکافی دارد و چند مرتبه هم بنده با وی درباره مواضع اخیرش صحبت کرده ام؛ به نظر می رسد که دیگران می آیند ایشان را دوره کرده و اطلاعات نادرست به او می دهند و ایشان هم مبتنی برهمین اطلاعات ناقص، دست به موضع گیری های نادرست و نسنجیده می زند.

وی اضافه کرد: چند روز پیش آقای مطهری را دیدم و گفتم که این حرف هایی که زده ای خیلی جای تامل و اشکال دارد؛ با این وجود به اعتقاد من، در نوع مواجهه با آقای مطهری و افرادی از این دست باید دقت کافی را داشت و از سویی این طور نباشد که ما افراد را صفر و صدی دیده و قضاوت کنیم چرا که امروز صحنه تحولات کشور، صحنه پیچیده و حساسی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نقش فتنه گران در قضایای ناگوار سال ۸۸ و حرفهای اخیر سعید حجاریان که گفته بود مجلس باید منحل شود، اظهار داشت: به نظر من تکلیف این افراد معلوم است به این معنی که این افراد، در سال های موسوم به دوم خرداد، شعارهای مردم پسند سر می دادند ، اما همین که مردم آنها را در سال ۸۴ انتخاب نکردند ، مردم را محکوم کرده و پیروزی مخالفین خود را در نتیجه حرکات پوپولیستی توصیف کردند!

زاکانی همچنین افزود: این افراد به اصطلاح مدافع قانون و حقوق مردم در سخنان اخیر خود نشان داده اند که تحمل مجلس به عنوان نماد مردم سالاری دینی که برخاسته از خواست و مطالبه مردم است را هم ندارند و خواستار انحلال آن هستند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از این جهت معتقد هستم که بیان آنها باید نقد شود و منطق غلط آن برای جامعه معلوم شود و از سویی می بایست کسانی که از دوستان اینها هستند به آنها بگویند که این مسیری که در پیش گرفته اند به هیچ وجه مناسب نیست و حتی اگر دنیای خودشان را هم می خواهند نباید این مسیر غلط را بروند.
مرجع : دانا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


.... شاید اطلاعات آقای مطهری درست بشه!!!!
حجاریان ارزش حرف زدن نداره که....
زنده باد دکتر زاکانی. خیلی منطقی و مستدل صحبت کردید. امیدوارم همیشه موفق و یاور رهبری بمانید.
شما کا اصلاح طلبان رو غیر خودی نمی دانید چرا هر روز تو سایتتون،.... آقای زاکانی یه خورده هم برای بچه های جهان نیوز وقت بذارید و ارشادشون کنید
آقای زاکانی تو را به خدا به داد جامعه برسید. مردمی که روزگاری وحدت داشتند تحت تاثیر سیاسیون به جان هم افتادند. اختلاف سلیقه همیشه هست ولی تو بیان اون نباید افراط و تفریط بشه. به عنوان یک اصلاح طلب قبول دارم که تو حوادث سال 88 دوستان ما اشتباه کردند. ولی از طرف مقابل هم کم اشتباه صورت نگرفت که البته امثال شما به درستی به آن اشاره کردید ولی این کافی نیست. ...
امیدوارم
.... اگه همون موقع باهاش همکاری می کردید الان وضع اینطوری نبود
نماینده واقعی
Iran, Islamic Republic of
ممنون از مواضع انقلابی
قابل توجه آقای مطهری
Iran, Islamic Republic of
زاکانی : متاسفانه آقای مطهری اطلاعاتی ناکافی دارد و چند مرتبه هم بنده با وی درباره مواضع اخیرش صحبت کرده ام؛ به نظر می رسد که دیگران می آیند ایشان را دوره کرده و اطلاعات نادرست به او می دهند و ایشان هم مبتنی برهمین اطلاعات ناقص، دست به موضع گیری های نادرست و نسنجیده می زند.
نخیر
درباره حقوق مردم درست می گوید درباره تبعیض واضح و با شجاعت می گوید
...
بنده خدا
حالا که یک نماینده شجاع مثل مرحوم مدرس پیدا شده چرا چشم دیدن اورا که ملت همه دوستش دارن ،ندارید ؟خداوند همه را هدایت کند انشاءالله.
Iran, Islamic Republic of
مواضع آقای مطهری مبتنی برمنطق و شریعت و خواسته های ملت است . ...
United States
کدوم منطق؟
باز شماها حرفای صد من یه غاز زدید؟؟
United States
حجاریان حالش کلا خوب نیست
جدی نگیریدش
Iran, Islamic Republic of
مطهری و منطق ؟!!!!
خیلی خندیدیم خیلی باحال بود . ممنون از طنزی که گفتید
علی
United States
اونم چه غلطی
کی باید جلوی این غلطی هارو بگیره...؟؟
United States
خدا حفظت کنه
خداییش مواضع ایشون رو با مطهری مقایسه کنید دستتون میاد
مقایسه نکرده هم مشخصه
...
مگه نماینده مردم نیستن
پیگیری کنید
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی ممنونم
مخصوصا بابت تذکر
... ! شلوغش نکن دیگه !؟ ...
Iran, Islamic Republic of
مخالف مطهری ...
من کاری به جناح سیاسی مطهری ندارم اما با درخواستش در رابطه با محاکمه سران فتنه کاملا موافقم.
...
Iran, Islamic Republic of
مگه مطهری چی گفته؟
من با محاکمه موسوی و کروبی به خاطر به آشوب کشیدن جامعه موافقم اما نباید انکار کرد که احمدی نژاد تخلفاتی در انتخابات 88 انجام داد.
تا یک طرفه به قاضی میروید جامعه از قضایای 88 قانع نمیشود.
کیان
جناب زاکانی عزیز کاری ندارد یک نظر سنجی sms در صدا و سیما پیشنهاد بدهید تا مشخص شود مردم به شما اعتقاد دارند یا به اصلاح طلبان . شما قایل احترام هستید یا علی مطهری. ....
مجید مجد
United States
به به بنده خدا پیشنهاده می دی
اگر این اتفاق افتاد و آقای زاکانی محبوب تر شد شما نمی گویید تقلب شده و باید این نظر سنجی را در سیمای آمریکا و اسرائیل برگزار کنیم؟؟؟
بابا دست شما جماعت برای ملت رو شده شما فقط زمانی نتیجه ای رو قبول دارید که پیروزش باشید
Iran, Islamic Republic of
فاجعه تاسف بار مرگ کودک سوری براثر سرمای شدید

...
Iran, Islamic Republic of
در فتنه 88 مقصران زیاد بودند...
Iran, Islamic Republic of
خداييش انصاف داشته باشيد ...
احمدي نژاد اصلا با استكبار كنار نيامد تا جايي كه حضرت آقا از مواضع انقلابي دولت ايشان تقدير نمود. واقعا چرا احمدي نژاد را در كنار اصلاح طلبان و كارگزاران ميگذاريد؟ او با تمام اشتباهاتي كه داشت هيچ سنخيتي با اين دو گروه غربزده اشرافي نداشت. البته حساب مشايي جداست.
Iran, Islamic Republic of
از غلط هم منطق حجاریان جلو زده
Iran, Islamic Republic of
منطق غلط نمی شود بلکه می تواند غیر منطقی تلقی شود
آقای زاکانی خواهشا به امورات فرهنگی کشور هم توجه کنید
این بابا اصلا منطق نداره که بخواد غلط یا درست باشه...
Iran, Islamic Republic of
درود بر همه یاران انقلاب