چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۱

با غفلت‌، جای‌متهم‌فتنه‌ومدعی عوض‌می‌شود

نگرانی مردم از انتصاب فتنه گران در مناصب دولتی
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 334353
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با اشاره به برخی مطالب طلبکارانه فتنه‌گران درباره فتنه ۸۸ گفت: اگر غفلت شود جای متهم فتنه­گر و مدعی عوض می­شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در سخنانی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به روز ۹ دی، روز بصیرت و آگاهی گفت: امروز پس از ۴ سال صحبت از اینکه تقلب بود یا نبود و یا دشمنی‌ها در فتنه منشأ خارجی داشت یک موضوع اثبات شده است و نیاز به گفت‌وگو ندارد. پس از ۴ سال خیلی چیزها تبیین شد و خیلی مطالب خودش را نشان داد و خیلی از حرف‌ها در روندی که تا انتخابات ۹۲ طی شد، در عمل ظهور و بروزی داشت که پاسخ خیلی حرف‌ها را داد و تکرار آنها خیلی موضوعیت ندارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران افزود: به نظر می‌رسد در چنین جلساتی، پس از گذشت ۴ سال از آن فتنه عظیمی که بر ما رفت و حماسه ۹ دی در پی آن بود، جا دارد که درباره مطالب دیگری صحبت شود که بنده عرض می‌کنم.

مقدم‌فر در ادامه با تاکید بر اینکه مسائل پنهانی این ماجرا چیزی نیست که تا امروز و سال‌های بعد به طور کامل آشکار شوند، خاطرنشان کرد: شاید این فتنه یک چیزی شبیه کودتای ۲۸ مرداد بود که پس از ۶۰ سال اخیرا اسنادی ارائه کردند و رسما پذیرفتند که کودتای سال ۳۲ کار ما بوده و این هم رمز عملیات بوده و بی‌بی‌سی هم قرار بوده این را بگوید.

وی تأکید کرد: ما انتظار نداریم که امروز اسناد این کودتای نرم به طور کامل از سوی غربی‌ها فاش شود. آنها حتماً پیچیده‌تر از کودتای ۲۸ مرداد عمل کردند و سال‌ها هم طول خواهد کشید تا ابعاد مختلف پنهان ماجرا آشکار شود، اما شواهد و قرائن خیلی چیزها را نشان می‌دهد و تجربیاتی که در این ۶۰ سال از جنایات آمریکایی‌ها و تکنیک‌هایی که به کار بردند داشتیم، نشان می‌دهد که آنچه که بر ما گذشت در این فتنه و خساراتی که به بار آمد و هتک حیثیت و آبروی نظام چه منشأیی داشت.

* آقای موسوی و کروبی را نباید سران فتنه دانست/راس فتنه در خارج از کشور بود

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با تاکید بر اینکه قطعا آقای موسوی و کروبی را نباید سران فتنه دانست، خاطرنشان کرد: سر فتنه بیرون از کشور است که این خیلی روشن است وقتی خانم کلینتون به عنوان وزیر خارجه آمریکا با صراحت موضع می‌گیرد و آقای اوباما هم موضع می‌گیرد، سرویس‌های اطلاعاتی و اتاق‌های عملیاتی‌شان به صراحت به میدان می‌آیند؛ مشخص است که فتنه سر در خارج از کشور دارد؛ ضمن آنکه دیپلمات‌هایی که دستگیر شده‌اند، بعضا نفر دوم سفارتخانه اروپایی بودند. اینها آمدند و بعضی چیزها را بیان و اعتراف کردند.

مقدم‌فر با اشاره به اعترافات فتنه‌گران اظهار داشت: امثال آقایان ابطحی، حجاریان و تعداد دیگری از افرادی که در این فتنه نقش داشتند، به صراحت بر اینکه تقلبی صورت نگرفته بود، بلکه تقلب محملی برای فتنه‌افکنی بود، اذعان و اعتراف کرده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در همین زمینه تصریح کرد: بگذریم که بعضی‌ها از روی غرور، تکبر و عنادی که پیدا کرده‌اند، هنوز حاضر نیستند بیایند اعلام کنند و بگویند که ما توبه می‌کنیم و یا اشتباه کرده‌ایم، اما از کسانی که اصحاب و یاران آنها بودند و یا دوستان آنها بودند، اعترافاتشان روشن است که به چه جایگاهی رسیده‌اند. آنچه که امروز در تحلیل ماجرا جا دارد مطرح شود ۲ نکته است:

۱- تحلیل چرایی انتخاب زمان و شرایط انتخابات ۸۸ برای فتنه‌انگیزی

مقدم‌فر تصریح کرد: چطور شد دشمنی که فتنه‌های مختلفی در سه دهه بعد از انقلاب داشته، به این نقطه رسید که چنین فتنه‌ای را در این روز، یعنی در خرداد ۸۸ و با این مدل رقم بزند. مختلف گفته شود که چون اساساً مدل انقلاب‌های رنگین و مخملین و یا دستورالعمل جین شارپ بر این اساس است که در زمان انتخابات و با بهانه تقلب و با موضوع کشته‌سازی و اعتراضات خیابانی براندازی صورت پذیرد. اما ما در این بیست و چند سال پس از جنگ و در دوران تهدید سخت نیز انتخابات داشته‌ایم، چرا در آنجا عمل نکردند؟ وقتی «مایکل لدین» مطرح کرد که ما ۲۰ سال تلاش کرده‌ایم که به این نقطه رسیدیم، اما تشخیص دادیم که الان وقتش است؛ خوب این سوال مطرح است. چرا به قول آنها در این زمان میوه­اشان رسیده است؟

وی ادامه داد: بنده می‌خواهم بگویم که اینها چطور در اتاق‌های عملیات و اتاق‌های جنگ و فکرشان به این رسیدند که شرایط جمهوری اسلامی در ایران و در انتخابات ۸۸ دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مهیای انجام این عملیات است؟

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در ادامه افزود: پاسخ آن این است که به نظر می‌رسد اینها از یک‌سری چالش‌ها و آسیب‌هایی که در آن زمان برای جمهوری اسلامی پدید آمده بود به خصوص در بین نخبگان و خواص از بهترین فرصت ها استفاده کردند.

مقدم‌فر افزود: بزرگانی از درون نظام در فتنه ۸۸ حضور داشتند، که اینها شکست‌خوردگان انتخابات ۸۴ بودند و ناراحت بودند و کینه هایی در دل داشتند. کسانی نیز بودند که عرصه قدرت را در دست داشتند و آن عرصه قدرت را گام به گام در طی ۸ سال از دست داده بودند از انتخابات دومین مرحله شوراها، انتخابات مجلس هفتم، انتخابات ریاست جمهوری نهم، انتخابات مجلس هشتم و نظایر آن است. این موارد برای آنها هزیمت آورده بود و احساس می‌کردند الان باید کاری بکنند و الا برای همیشه عرصه قدرت را از دست داده اند.

وی در همین زمینه تأکید کرد: کسانی را از بزرگان داشتیم که ۵۰ سال سابقه سیاسی داشتند و کنار امام (ره) و مقام معظم رهبری بودند، ولی اینها به خاطر همین نوع مسائل و البته تعلق به فرزندانشان که در مسیر انحراف بودند، نمی‌توانستند مسیر درست را انتخاب کنند. لذا دشمن تشخیص داد که اینها دچار چنین ضعفهایی هستند و می توانند از این منافذ ورود کند و آنها را با خود و زبان خود همراه و هم زبان سازد او مطمئن شده بود اینها منافع شخصی، رسیدن به قدرت و نفسیات و تعلق به فرزند را در برابر منافع و مصالح ملی واگذار نمی کنند.

* برخی برای رسیدن به قدرت حاضر شدند با دشمنان هم‌راستا شوند

مقدم‌فر افزود: هنوز انتخابات تمام نشده، در ساعت ۱۱ شب آقای موسوی خبرنگاران زیادی از رسانه‌های داخلی و خارجی را جمع می‌کند و می‌گوید که من رئیس‌جمهورم و اعلام ریاست جمهوری می‌کند. در صورتی که هنوز صندوق‌ها شمارش نشده است. این پتانسیل را دشمن دید. دید کسانی از درون نظام حاضرند الان از نظام بگذرند و به خاطر قدرت حاضرند با آنها همزبان و همسو شوند. این بود که عظیم‌ترین فتنه پس از پیروزی انقلاب رقم خورد.

وی با تاکید بر اینکه اصلی ترین عنصر موثر مدیریت مقام معظم رهبری بود که کشور را از فتنه ۸۸ نجات داد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌‌ای که در سال ۱۹۹۰ و ۹۱برای فروپاشی شوروی سابق گذاشتند، یک دهم سرمایه‌ای که در این فتنه گذاشتند نبود. در آنجا دو پروژه طراحی کردند و آمدند در این طراحی کمی کار رسانه‌ای و فضاسازی داخلی انجام دادند و دو طیف گورباچف و یلتسین کار را تمام کردند و قطب شرق که نصف دنیا در اختیار او بود، فروپاشید.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه یادآور شد: شاید ده‌ها برابر انقلاب های رنگی که در برخی کشورها صورت گرفته و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، در فتنه ۸۸ سرمایه‌گذاری رسانه‌ای، تلاش دیپلماتیک و اطلاعاتی کردند. این آقایی که در دادگاه فتنه آوردند دکترا هم داشت، آمد اعلام کرد - که من ۸ سال در استخدام سفارت انگلیس بودم و جزء دستگیرشدگان فتنه هم بود. گفت که من مامور تماس بودم و مامور بودم که با نخبگان ارتباط برقرار کرده و آنها را جذب سفارت انگلیس کنم و با آنها تماس و ارتباط برقرار کنم. من ۸ سال بود که این کار را می‌کردم و در زمان انتخابات ۸۸ و قبل از انتخابات سفیر مرا صدا کرد و گفت که ۸ سال است از ما بودجه و دلار می‌گیری، کار هم کردی و بیش از ۱۵۰ نفر را هم سازماندهی کرده‌ای، اما الان وقت محصول دادن کارت است. تو تمام تلاش‌هایی را که کرده‌ای، خروجی کارت از الان در این انتخابات است.

* علی مطهری قدرت تحلیل درست حوادث و شم سیاسی ندارد/ تقدیر از دیدگاه‌های فرهنگی مطهری

مقدم فر با اشاره به نطق علی مطهری در مجلس، با بیان اینکه امروز در مجلس یکی از آقایان نماینده صحبت کرد و نشان داد که پس از ۴ سال هنوز درگیر یک تحلیل غلط است، اظهار داشت: برخی هنوز فکر می‌کند آنچه در فتنه گذشت دعوای بین احمدی‌نژاد و موسوی بوده، در حالی که این دعوا نبوده است. خیلی‌ها دچار این اشتباه شدند و جزء ساکتین فتنه شدند. بعدها آمدند گفتند که ما فکر کردیم که دعوا دو شخص است، اما بعدا دیدیم که اصل نظام مورد هدف دشمن است و انتخابات و بقیه آن بهانه است. همه کسانی که در ۹ دی شرکت کردند این موضوع را فهمیدند و اسیر پروژه فریب دشمن نشدند اما هنوز ایشان متوجه نشده و نفهمیده است. البته دیدگاه‌های فرهنگی ایشان واقعا قابل تحسین است. کارشناس فرهنگی است، اما شم سیاسی ندارد.

* انتخابات و احمدی‌نژاد بهانه بود؛ هدف فتنه زدن اصل نظام بود

مقدم‌فر در همین زمینه ادامه داد: کسی که اندک قدرت تحلیلی داشته باشد، می‌فهمد که در فتنه اصل نظام را نشانه رفته بودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با تاکید بر اینکه مهمترین جنایت فتنه‌گران این بود که با آبروی نظام بازی کردند، خاطرنشان کرد: بنده به آنها می‌گویم که ولو حق با شما بود -که نبود- اگر واقعا دلبسته نظام اسلامی هستید باید از حق‌تان می‌گذشتید اما دیدیم که حتی با وجود اینکه حق با آنها نبود چگونه با آبروی نظامی که خون ۲۰۰هزار شهید به پای آن ریخته شده است، بازی کردند.

* غفلت کنیم، فتنه‌گران جای شاکی و متهم را عوض می‌کنند/ نگرانی مردم از انتصاب فتنه‌گران در مناصب دولتی

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالب طلبکارانه برخی از فتنه‌‌گران طی هفته‌های اخیر و با تاکید بر اینکه اگر غفلت شود، جای متهم و مدعی عوض می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم و نیروهای انقلاب و خانواده‌های شهدا امروز نگران انتصاب برخی فعالان در فتنه ۸۸ در مناصب دولتی هستند.

* آرش حجازی شبانه با هواپیما کلیپ قتل ندا را به خارج از کشور برد

مقدم‌فر در ادامه با اشاره به سناریوهای رسانه‌ای دشمن در رسانه‌های بزرگ غربی و همچنین شبکه های اجتماعی افزود: آن‌ها خودشان در خیابانی که هیچ ربطی به تظاهرات نداشت، ندا آقاسلطان را کشتند. آرش حجازی به عنوان دوست او صحنه را مدیریت کرد از لندن آمد و همه چیز از جمله تک‌تیرانداز آماده بود. ۳ دقیقه کلیپ را آماده کردند و بردند. آرش حجازی نیمه‌های شب پرواز داشت و حتی بلیطش نیز آماده بود. فیلم را در یوتیوب منتشر کردند و ماه‌ها پروژه ندا ادامه داشت. جایزه ندا گذاشتند و اسم دانشگاهی را به همین نام قرار دادند و پایان‌نامه نیز برایش نوشتند. عواطف و احساسات دنیا را با پروژه ندا آقاسلطان علیه نظام به حرکت درآوردند.

وی در ادامه تأکید کرد: آیا جبهه رسانه‌ای، دستگاه‌ها و مسئولین و نیروهای انقلاب عبرت ها و درس‌هایی که از فتنه گرفته‌اند را استفاده می‌کنند تا مجدداَ به فتنه مشابهی دچار نشویم؟ پاسخ این است: نه؛ ما از همه درس‌هایی که آموخته‌ایم استفاده نمی‌کنیم.

* نهم دی را فقط می توان با ۲۲ بهمن و قیام ۱۵ خرداد قیاس کرد

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز حماسه نهم دی با بیان اینکه ۹ دی یک حادثه و رخداد ساده نبود و این روز را فقط می‌شود با ۲ واقعه ۱۵ خرداد ۴۲ و ۲۲ بهمن ۵۷ قیاس کرد، خاطرنشان کرد: وجه مشترک این ۳ روز بزرگ آن بود که روح حاکم بر آنها گرایش دینی مردم بود و آن چیزی که مردم را بی‌مهابا با شور و شعور به صحنه آورد دیانت بود.

مقدم‌فر ادامه داد: ۲۲ بهمن حکومت نظامی اعلام شد، اما مردم به امر امام به خیابان‌ها آمدند و اینجا هم دین مردم عامل حرکت و جوشش بود. ۹ دی هم چنین‌ بود. در ۹ دی مردم احساس کردند که در روز عاشورا به دین‌شان جسارت شده و آنها اصل انقلاب و رهبری نظام را هدف گرفتند. نکته دیگر اینکه بستر هر سه جریان محرم و عاشورای حسینی بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۹ دی، عید غدیر انقلاب اسلامی است. به دلیل اینکه مردم آمدند و تجدید عهد و پیمان با رهبرشان کردند. در عید غدیر مردم با امیر‌المومنین حضرت علی‌(ع) بیعت کردند و آیه نازل شد که امروز با این حضور و تبعیت مردم با ولایت دشمنان شما از شما و دین شما مأیوس شدند. در روز ۹ دی نیز دشمنان از فتنه و دشمن و تعرض به دین و ارزشها و مقدسات و انقلاب اسلامی این مردم مایوس شدند و این روز تمام کننده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *