پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
سعیدی:

عناصر پشت صحنه فتنه دوباره فعال شده‌اند/ طراحی فتنه ۸۸ توسط قدرت‌طلبان بود

جمعه ۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 333742
نماینده ولی فقیه در سپاه، فتنه ۸۸ را حادثه‌ای بسیار تلخ و چالش‌برانگیز دانست که توسط برخی عناصر قدرت‌طلب و هنجارشکن طراحی شد.
عناصر پشت صحنه فتنه دوباره فعال شده‌اند/ طراحی فتنه ۸۸ توسط قدرت‌طلبان بود
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز جمعه در پیش‌خطبه‌های نمازجمعه تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و عرض تسلیت به مناسبت ایام حزن و اندوه آل‌الله بر این نکته تأکید کرد که باید همگان برای شناخت حق بکوشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فتنه سال ۸۸ را یکی از حوادث بسیار تلخ و چالش‌ برانگیز کشور دانست و گفت: این فتنه توسط برخی عناصر قدرت‌طلب و هنجارشکن طراحی و به مرحله اجرا درآمد.

وی با اشاره به خلق حماسه ۹ دی از سوی ملت ایران تصریح کرد:‌ ملت ایران مانند همیشه در واکنش به این فتنه حماسه ۹ دی ۸۸ را خلق کردند که برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

حجت‌الاسلام سعیدی در ادامه سخنان خود در تشریح مؤلفه‌های فتنه ۸۸ اظهار داشت: در واقع در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که کاندیداتوری در انتخابات، ورود به عرصه رقابت‌های انتخاباتی و اعتراض به نتایج انتخابات جزو مؤلفه‌های فتنه نیست بلکه آنچه فتنه را شکل داد همسویی و همکاری محافل داخلی و خارجی بود.

وی با بیان اینکه همبستگی بین جریان قدرت‌طلب و هنجارشکن با نظام سلطه یکی از مؤلفه‌های شکل‌گیری فتنه محسوب می‌شود، تصریح کرد: حرکت عناصر قدرت‌طلب در چارچوب طرح‌های دشمن جزو مؤلفه‌‌های فتنه است آن هم دشمنی که به دنبال براندازی با شیوه‌های نرم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: جریان قدرت‌طلب و هنجارشکن داخلی دقیقاً در مسیر اجرای نقشه نظام سلطه که توسط جین‌شارپ و جورج سوروس طراحی می‌شود قرار گرفت.

سعیدی اردوکشی خیابانی را دیگر مؤلفه فتنه ۸۸ دانست و یادآور شد: فتنه‌گران با اردوکشی خیابانی دست به آشوب و تخریب زدند.

وی هنجارشکنی و عبور از قانون و ایستادگی برابر حاکمیت را چهارمین و آخرین مؤلفه‌ شکل‌دهنده فتنه ۸۸ برشمرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چندلایه بودن فتنه ۸۸ را از نکات دارای اهمیت برای بررسی آن دانست و گفت: معمولاً فتنه‌های شکل گرفته در طول تاریخ دارای لایه‌های متعددی هستند؛ یک لایه روی صحنه، یک لایه مباشر و کف خیابان و یک لایه هم در پشت صحنه فعالیت می‌کنند.

وی با تأکید براینکه شناسایی عناصر پشت صحنه فتنه ۸۸ اهمیت بالایی برای دلسوزان نظام و انقلاب دارد، خاطرنشان کرد: همین افراد پشت‌ صحنه تئوری فتنه را طراحی می‌کنند البته شناخت عناصر روی صحنه آسان است اما نمی‌توان به سادگی عناصر پشت صحنه را شناخت.

سعیدی در همین زمینه خاطرنشان کرد: روی صحنه لنین و استالین فعالند و پشت صحنه مارکس، روی صحنه عمر سعد و شمر هستند اما پشت صحنه کسانی بودند که اندیشه براندازی را بعد از رحلت پیامبر طراحی کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از پایان سخنانش در این بخش بر این نکته تأکید کرد که فتنه ۸۸ هم همانند فتنه‌های پیشین دارای سه لایه مجزا است و در همین زمینه گفت: در فتنه ۸۸ یک لایه روی صحنه فعال بود، لایه روی صحنه آن دو نفری بودند که همواره در جلوی فعالیت‌ها قرار داشتند.

وی همچنین یادآور شد: در آن فتنه یک لایه در کف خیابان قرار داشت و یک لایه نیز پشت صحنه فعال بود؛ برای شناخت افراد پشت صحنه باید از طریق نخبگان و تحلیل‌ها پیش رفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای شناخت بهتر فعالان پشت صحنه فتنه ۸۸ اظهار داشت: فعالان پشت صحنه این فتنه کسانی بودند که کمیته صیانت از آرا و ستاد ابطال انتخابات را تشکیل دادند؛ همین عناصر پشت صحنه هستند که معمولاً در فتنه‌ها سالم می‌مانند و مجدداً شروع به فعالیت می‌کنند که شاهد آغاز فعالیت برخی از اینها هستیم.

سعیدی با طرح این پرسش که چرا در کشورمان زمینه عبور از خطوط قرمز فراهم می‌شود، گفت: در سیستم آمریکا هیچیک از احزاب و کاندیداها و حتی نمایندگان کنگره به ساختار لیبرال دموکراسی حمله نمی‌کنند؛ در تاریخ این کشور هیچگاه به سیستم لیبرال دموکراسی حمله نشده است و دو حزب این کشور و طرفداران‌شان به اصول لیبرال دموکراسی وفادارند.

وی افزود: من تاکنون مشاهده نکرده‌ام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهور و نمایندگان کنگره آمریکا اجازه داشته باشند به ساختار حاکمیت کشور حمله کنند اما در ایران مشکل از اینجا آغاز می‌شود که افراد به خود اجازه می‌دهند به اصول حاکم حمله کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همین زمینه یادآور شد: در ۳۴ سال گذشته مکرراً شاهد بودیم که در برخی از دوره‌ها رئیس جمهور یا کاندیداهای انتخابات به اپوزیسیون نظام تبدیل می‌شوند.

وی از تمامی پژوهشگران، اعضای شورای نگهبان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست بر روی این مسئله مطالعه کنند تا مشخص شود چرا در کشورمان کاندیداها جرأت می‌کنند به ساختار نظام حمله کنند.

سعیدی با بیان اینکه انتقاد در جمهوری اسلامی جای خود را دارد، تصریح کرد: حمله به ساختار نظام اسلامی و حرکت در جهت براندازی آن هم برابر نرم‌افزاری که ذات باری‌تعالی آن را ارائه کرده، قابل قبول نیست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود برای نمازگزاران امروز نماز جمعه تهران با طرح این پرسش که آیا فتنه قابل تکرار است از لزوم عبرت‌گیری از فتنه‌های گذشته سخن گفت و افزود: رهبران الهی همواره با فتنه‌ها روبه‌رو بودند که الی‌ظاهر ما باید از آن فتنه‌ها عبرت می‌گرفتیم.

وی اضافه کرد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم شاهد فتنه‌ها و شبه‌ فتنه‌هایی بودیم اما واقعاً‌ زیبنده کشورمان نبود که یک بار دیگر کسانی که یار امام بودند را یدک می‌کشند برخیزند، برابر حاکمیت ایستاده و هنجارشکنی کنند.

سعیدی در ادامه سخنان خود به شباهت‌های بین فتنه ۸۸ و جنگ جمل اشاره کرد و گفت:‌ هم در فتنه ۸۸ و هم در جمل شاهد آغاز ماجرا با تهمت بودیم؛ تهمت به امام علی (ع) که در قتل عثمان نقش داشت و تهمت تقلب در انتخابات.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدس‌نمایی، اردوکشی و طیف‌بندی خواص را از دیگر شباهت‌های موجود بین فتنه ۸۸ و غائله جمل عنوان کرد و گفت:‌ در جمل شتر زن پیامبر را مقدس کردند و در اینجا رنگ سبز را، در جمل برابر حاکمیت حق اردوکشی کردند و در ۸۸ در خیابان‌ها شاهد اردوکشی بودیم، در غائله جمل خواص به چهار دسته تقسیم شدند که در ۸۸ هم شاهد طیف‌بندی خواص بودیم.

وی عبرت‌آموزی از فتنه‌های پیشین را مصونیت‌آور دانست و بر این نکته تأکید کرد که مردم باید از گذشته عبرت بگیرند تا مجدداً فتنه‌ها و غائله‌ها تکرار نشوند.

سعیدی ادامه سخنان خود را به بیان راهکارهای مقابله با فتنه اختصاص داد و اتکا به رهبری و توجه به رهنمودهای معظم له را اولین راهکار مقابله برشمرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وضعیت‌شناسی، هوشیاری، مراقبت، استقامت و عکس‌العمل به هنگام را از دیگر راهکارهایی دانست که در شرایط فتنه باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره مجدد با حماسه ۹ دی گفت که ۹ دی حماسه‌ای بود که مردم با جوشش درونی خود آن را آفریدند تا مقابل بزرگترین خطر در مسیر انقلاب بایستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *