پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

دفاع رییس جمهور لبنان از اظهارات نصرالله

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 333614
رییس جمهور لبنان تاکید کرد: اظهارات نصرالله درباره تشکیل دولت، تهدید نیست و زمان انتخابات ریاست جمهوری خطر قرمز است.
به گزارش جهان به نقل از شبستان،«میشل سلیمان» رییس جمهوری لبنان در سخنرانی به مناسبت عید میلاد در مقر مارونی های لبنان گفت: اظهارات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان درباره تشکیل دولت، تهدید نیست، بلکه تسهیل در کار رییس جمهوری و نقطه ای در سطر است.

سلیمان افزود: تاریخ ۲۵ مارس زمان آغاز مهلت انتخابات ریاست جمهوری خطر قرمز است و باید دولت را تشکیل دهیم و اگر اعتماد را کسب نکند باید دولت دیگری تشکیل شود.

رییس جمهوری لبنان خاطر نشان کرد: مهمترین ویژگی دمکراسی تشکیل دولت و انقضای دوره ریاست جمهوری است هنگامی که دمکراسی از دست به دست کردن قدرت دور می شود، دمکراسی نیست.

وی ادامه داد: قانون و دمکراسی باید منطبق با قانون اساسی باشد و رئیس جمهوری قدرت خود را از قانون اساسی می گیرد نه از گروه های سیاسی.

سلیمان تاکید کرد: حوادث کنفرانس ژنو ۲ درباره بحران و تشکیل حکومت ربطی به ما ندارد و باید لبنانی ها و مسیحیان به طور خاص برای ارتباط و آزاد اندیشی و فضای باز فعالیت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *