دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۲
۲

رسیدگی‌مجلس‌به‌بازگشت‌دانشجویان مسئله‌دار

از مسئولین توضیح می‌خواهیم
سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 333271
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه بحث توزیع اعتبارات آموزش عالی مطرح است کمیسیون و خود بنده پیگیر توزیع سرانه دانشجویی و بحث توزیع ناعادلانه اعتبارات هستیم و فعلا اولویت با این مسئله است تا بتوانیم این نگرانی را برطرف کنیم.
به گزارش جهان، جواد هروی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با دانا در پاسخ به سوالی در خصوص بازگشت دانشجویان مسئله دار و اقدامات وزارت علوم در این زمینه اظهار داشت:در حال حاضر با توجه به اینکه بحث توزیع اعتبارات آموزش عالی مطرح است کمیسیون و خود بنده پیگیر توزیع سرانه دانشجویی و بحث توزیع ناعادلانه اعتبارات هستیم و فعلا اولویت با این مسئله است تا بتوانیم این نگرانی را برطرف کنیم.

وی افزود: پس از مرتفع شدن این نگرانی قطعا به سرعت به بررسی موضوع بازگشت دانشجویان مسئله دار خواهیم پرداخت و توضیحات لازم را از مسئولین مطالبه خواهیم کرد.

هروی تصریح کرد: البته ما اعتقاد داریم که یکسری مرزها باید مشخص شود زیرا در تمام کشور ها نیز همینطور است. در تمامی کشور ها آیین نامه ها و ضوابطی مشخص شده و براساس آن افراد را در مجاری اداری ، پست ها ، مقاطع آموزشی و تحصیلات تکمیلی پذیرش می کنند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: این موضوع برخلاف برخی از اظهار نظرها منطقی و معقول است. اینکه ما در چارچوب ها دچار ضعف شویم و نگرش سیاسی پیدا کنیم و سلیقه ای تصمیم بگیریم نامعقول و غیر منطقی است و از دید ما هم ناپسند و مذموم است.

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: باید با ظرافت و دقت به بررسی این مسئله پرداخت تا کسانی که چارچوب ها را زیر پا می گذارند به دانشگاه ها و مراکز آموزشی برنگردند. ما از مسئولین وزارت علوم دعوت خواهیم کرد تا بیایند و توضیحات لازم را بدهند و اگر نخواهیم در این زمینه شفاف سازی کنیم دچار مشکل خواهیم شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


طرفداران دولت قبلي: ما در كشور اصلا دانشجوي ستاره دار نداريم.
پس مجلس الان چي رو مي خواد بررسي كنه؟
مجلس بـــشـــتــــاب!