جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱۷

مرتضوی: دو میلیارد تومان پاداش که چیزی نیست

سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 333141
سعید مرتضوی با بیان اینکه "کل جمع پاداش‌ها دومیلیاردتومان هم نمی‌شود"، این مبلغ را در مقابل «آورده» سازمان تامین اجتماعی ناچیز دانست.
مرتضوی: دو میلیارد تومان پاداش که چیزی نیست
به گزارش جهان، سعید مرتضوی در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: ما پارامترهایی تعیین می‌کردیم که هر مدیری که موفقیت خوبی داشته باشد پاداش و کارانه انگیزشی داشته باشد مثلا اگر مدیری چهارمیلیون پاداش گرفته حدود چهارمیلیاردتومان هم برای سازمان آورده داشته است.

بخشی از این مصاحبه را می خوانید:

‌شما در گزارش خود از سازمان تامین‌اجتماعی اعلام کردید وضعیت به‌گونه‌ای بود که درآمدها کفاف هزینه‌ها را نمی‌داده است. در این شرایط پاداش‌های میلیونی و بذل‌وبخشش‌ها و کارت‌های هدیه چه توجیهی داشته است؟

هزاران‌میلیاردتومان مدیران‌مان «آورده» برای سازمان داشته‌اند و کل جمع پاداش‌ها دومیلیاردتومان هم نمی‌شود. پرداخت پاداش و مزایای انگیزشی به مدیران مطابق قانون هیات‌مدیره و هیات‌امنا انجام شده است. مدیرکل روابط‌عمومی سازمان که منصوب آقای نوربخش، مدیرعامل فعلی سازمان تامین‌اجتماعی است اطلاعیه صادر کرد و گفت همه این پاداش‌ها و مبالغی که به مدیران داده شده منطبق با قانون بوده است.

‌مبنای قانونی پرداخت‌هایتان چه بود؟

درآمد سازمان ماهانه بین هزارو۸۰۰ تا دوهزارمیلیاردتومان به‌عنوان حق بیمه کارگر و کارفرماست که از کارخانه‌ها و موسسات مربوطه با پیگیری کارمندان سازمان دریافت می‌شود در ماه هم هزارو۸۰۰میلیاردتومان هزینه داریم که باید به‌عنوان حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران به‌اضافه هزینه‌های درمان و دارو و بیمارستان‌ها و... پرداخت شود. مدیران ما اگر با صاحبان کارخانه‌ها و صنایع زدوبند کنند و چندماه هم این حق بیمه را دیر وصول کنند، میلیاردهاتومان به سازمان ضربه زده‌اند که در زمان‌های مختلف این زدوبندها احتمال دارد. ما در شرایط تحریم بودیم که خیلی از کارخانه‌ها کارگرانشان را بیکار می‌کردند و سازمان باید علاوه بر هزینه‌های معمول، بیمه بیکاری کارگران را هم می‌پرداخت. ما پارامترهایی تعیین می‌کردیم که هر مدیری که موفقیت خوبی داشته باشد پاداش و کارانه انگیزشی داشته باشد مثلا اگر مدیری چهارمیلیون پاداش گرفته حدود چهارمیلیاردتومان هم برای سازمان آورده داشته است.

شما چطور با بابک زنجانی آشنا شدید؟

من اصلا ایشان را نمی‌شناختم و شرکتش را هم نمی‌شناختم. یکی از دوستان به نام آقای کاظمی که نیروی ارزشی بسیار مورد اعتمادی است که با ایشان دوست است تماس گرفت و ایشان را معرفی کرد و گفت که چون ایشان مدیرعامل «هلدینگ سورینت‌» است و خارج کشور چند بانک و موسسه دارد و در خطر تحریم اتحادیه اروپا و آمریکا واقع شده و نمی‌تواند در خارج کشور فعالیت اقتصادی داشته باشد می‌خواهد اموالش را به داخل کشور منتقل کند و قصد دارد تعدادی از شرکت‌های شما را خریداری کند و از موسسات دیگر هم در حال خریداری است و ما هم چون براساس ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه، سازمان مکلف شده بود از بنگاه‌داری خارج شده و به سهام‌داری روی آورد و تصویب شده بود که یکسری شرکت‌ها را بفروشیم، استقبال کردیم اما گفتیم که شرکت‌های ما بورسی است و کارشناس بورس قیمت را تایید کند و در مزایده اگر کسی اضافه بر مبلغ نخرید خود بورس به‌نام او می‌کند که آمدند و دو جلسه مذاکره و تفاهمنامه داشتیم. آقای بابک زنجانی و تعدادی از اعضای هیات‌مدیره آنها آمدند سازمان تامین‌اجتماعی و درخواست خرید تعدادی از شرکت‌های ما را برابر چهارمیلیاردیورو مطرح کردند. ما از طریق «شستا» و معاونت اقتصادی فهرست شرکت‌ها را تدارک دیدیم، (من که تخصص تعیین قیمت آنها را ندارم) هیات کارشناسی مربوطه دعوت می‌شوند و آنها اعلام می‌کنند که این می‌شود قیمت کف شرکتی که می‌خواهیم بفروشیم. بر اساس نظر کارشناسان رسمی دادگستری و رویه سازمان انجام و اعلام شد، تفاهمنامه بر این مبنا بود که ما آمادگی داریم که با رعایت آیین‌نامه معاملات سازمان به هلدینگ سورینت بفروشیم، تفاهمنامه به معنای آمادگی فروش است بانک مسکن بعدا به ما اعلام کرد که این مبلغ به حساب ما در مالزی به‌صورت «ین» واریز شده. آقای زنجانی گفت که شما به ما پنج چک ضمانت بدهید که سازمان موظف باشد مابه‌ازای آن را به ما بدهد که این در معاملات مرسوم است، چک‌ها قابل وصول نیست ما روی چک ریالی بانک مسکن شعبه فردوسی مبلغ را به «ین» نوشتیم چون خودشان خواستند، اما بانک مسکن بعد به ما نامه نوشت که چون این شرکت در فهرست تحریم اتحادیه اروپا و آمریکاست این بانک و این پول هم شامل تحریم می‌شود و قابل تحویل به «ریال» نیست. ما در تفاهمنامه نوشته بودیم که اگر پول تحریم شد خود بابک زنجانی ضامن است و ما هیچ مسوولیتی نداریم، اگرچه از طریق بانک مرکزی هم تلاش کردیم که بتوانیم این ارز را بیاوریم داخل که نتیجه نداد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هیچ کدام از حرف های این مرد درست نیست.
کی چی؟؟؟!!!!! برای ما فقط حفظ شعار اهمییت داره والسلام
حسینی از تبریز
با سلام و احترام
جناب آقای مرتضوی حقوق بازنشستگی من که دویست وهشتاد هزار تومان میباشد چه نسبتی با پاداش های میلیونی ومیلیاردی شما دارد؟
دو میلیارد یعنی حقوق بیش از هفت هزار نفر مثل من.
United States
اینکه تادیروز از بیخ تکذیب میکرد!
البته فعلا 2میلیاردتومان رو تایید کرده مابقیشو فردا تاییدمیکنه!
Iran, Islamic Republic of
يه جوري ميگه پاداش ها مطابق "قانون هيات مديره و هيات امنا" بوده كسي ندونه خيال ميكنه اين قانون از قرآن استخراج شده.
خب عزيز من هيات مديره و هيات امنا مگه كي هستند؟ همونايي هستند كه اين پاداش ها به اونها تعلق گرفته ديگه. ميشينيد دور هم چايي ميخوريد تو جلسه و تصويب ميكنيد كه به حساب خودمون پاداش بريزند بعد مي گيد قانون گفته؟
....برای همین خیلی راحت به بی گناهی او اقرار می کنند تا ابروی خودشان نرود فقط بخاطر آبروی خودشان مرتضوی را بی گناه جلوه می کنند.
Iran, Islamic Republic of
اگر چیزی نیست به من 500 میلیون بدی راضیم دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
درسته چیزی نیست در عالم سرمایه داری برای اینها پولی نیست ولی اگر به 200 نفر پسر مجرد نفری 10 میلیون تومان بدی می تونند حداقل یک زندگی راه بیاندازند البته نه تو تهران بلکه تو شهرستانها .
Iran, Islamic Republic of
از پول بیمه ما داده می گه چیزی نیست اگه از پول باباش داده بود اینطوری بل بل زبانی میکرد؟
علی
اینجانب با بیست سال درس خوندن و کسب مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران و پس از دوازده سال کار اداری که پنج سال ان با پست مدیریتی حساس و پر استرس بوده با چهار فقره وام از چند بانک که هرکدام با هزار تا دنگ و فنگ اخذ شده یک منزل مسکونی متوسط در شهرستان ساختم و جالبه که فقط دو میلیون تومان بابت بیمه کارگران که هیچ وقت از ان استفاده نمیشود نقدا به حساب تامین اجتماعی ریختم.ببینید میزان ساخت و سازهای کشور سالانه چقدر است و چه مبلغیبه زور از مردم اخذ میشود و کجاها صرف میشود؟....
برای امثال شما که به راحتی پول مردم رو میخورد بایدم چیزی نباشه
حالا فعلا با داستان مرتضوی ملت را سرگرم کنید تا بعد ..
محمد
کافیست پاداش های شهرداری تهران را بررسی کنید تا ببینید چقذ بیشتر از این مبلغ است!
United States
تا دیروز ... فکر می کرد پنجاه ریالی است و به آن هجوم می آورد الآن پاداشهای میلیاردی برای او چیزی نیست
.... لطفا اسم نيروهاى ارزشى را به اين .... پيوند نزنيد
به نظر می آید حرفی که زده کاملا منطقی است اگر واقعا کسی تلاشش در این حد بوده که توانسته 400 میلیون برای یک سازمان سود به همرا بیاورد عادلانه به نظر می رسد که حداقل 4 میلیون پاداش بگیرد..
این ماجرا را بزرگ می کنند تا کرسنت و استات اویل فراموش شه. عینه عدالته که کسی که تلاش کرده پاداش هم بگیره.. غیر از باشه باید شک کرد..