سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۲

رفیعی: فرستادن زن‌های شوهردار به جهاد نکاح، اوج جهالت تکفیری‌هاست

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 333116
یکی از اساتید حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اربعین، روایتگر مصیبت‌هایی است که در 40 منزل بر اهل بیت(ع) و خاندان سید الشهداء گذشت.
رفیعی: فرستادن زن‌های شوهردار به جهاد نکاح، اوج جهالت تکفیری‌هاست
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در جمع عزاداران اربعین حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با گرامیداشت سالروز اربعین سید الشهدا (ع) و یاران باوفایش گفت: در این روز اهل بیت(ع) به کربلا باز می‌گردند و سرهای بریده به بدن ملحق می‌شوند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در این روز روایات فراوانی درباره اهمیت قرائت زیارت اربعین و سفر به کربلا سفارش شده است و اندیشمندان و عالمان بسیاری از اربعین و مصیبت‌هایی که در طول این مدت بر اهل بیت(ع) وارد شده، سخن گفته‌اند.
 
وی با بیان وجود اسناد و روایات معتبر در خصوص بازگشت اهل بیت(ع) در روز اربعین به کربلا عنوان کرد: آیت الله قاضی طباطبایی امام جمعه تبریز که در ابتدای انقلاب اسلامی به شهادت رسید در کتاب خود پیرامون اربعین حسینی، 16 دلیل و استدلال مهم در بازگشت اهل بیت(ع) به کربلا آورده است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: آن چه که مسلم است اوج مصیبت برای اهل بیت(ع) در روز اربعین است، در روزی که هر یک از این خاندان بزرگوار، در کربلا به دنبال قبر عزیزان خود می‌گردند و چه مصیبت‌هایی را در این 40 منزل و در اربعین متحمل شده‌اند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره جهالت و فقدان بصیرت و ناتوانی در شناخت حق و باطل افزود: جهالت انسان موجب نادیده گرفتن حق می‌شود و مردم را از راه درست و مستقیم، منحرف می‌سازد.
 
رفیعی اظهار کرد: جهالت در جامعه آن روز، موجب شد تا حقانیت امام حسین(ع) را درک نکنند و ایشان و خاندان پیامبر(ص) مظلومانه به شهادت برسند.
 
وی با تشریح ویژگی‌ها و مشخصات مهم فرد جاهل عنوان کرد: جهالت از بی سوادی و بی دانشی بدتر است و فرد جاهل با اعمالی به دور از منطق و عقلانیت از مسیر حق منحرف می‌شود.
 
وی با اشاره به جهالت تکفیری‌ها عیله اسلام تصریح کرد: نمونه این نوع جهالت را در رفتارهای تکفیری و وهابیت می‌توان یافت به گونه‌ای که هزینه‌های فراوانی را به نام اسلام علیه مسلمانان، سرمایه گذاری کرده‌اند تا مسلمان کشی کنند.
 
عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: تکفیری‌ها با فتواهای غیر عقلانی و غیر منطقی، ارزش‌های اسلامی را زیر پا گذاشته‌اند که در این میان فرستادن زن‌های شوهردار به جهاد نکاح، اوج جهالت تکفیری‌ها است.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین فرد جاهل دوست را از دشمن تشخیص نمی‌دهد در حالی که انسان عاقل با دشمن شناسی و بصیرت کافی در راه حق گام بر می‌دارد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه کسب علم در محضر علما را راهگشای دوری از جهالت دانست و گفت: اسلام سفارش فراوانی به حضور در محضر عالمان دارد تا انسان با کسب علم، به سراغ عرفان‌های کاذب نرود بلکه در حضور عالمان و فقها، خود را از جهالت برهاند.
 
وی اظهار کرد: فقها، مرزبانان دینی و مرزداران اعتقادی هستند و دیدگاه‌های آنها، جلوی شبهات را می‌گیرد و باید جوانان در این عرصه به سراغ عالمانی بروند که اندیشه‌های شیعه را به جهان معرفی می‌کنند.
 
رفیعی، با بیان اهمیت پاسخگوئی به شبهات افزود: عالمانی همچون شهید مطهری، در آثار خود به بسیاری از شبهات پاسخ داده‌اند که لازم است جوانان این آثار گرانقدر را مطالعه کنند تا با یک شبهه در کتاب و یا وبلاگ، زیر پاهایمان خالی نشود همان طور که اگر پایه محکم نباشد ساختمان به راحتی فرو می‌ریزد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *