جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۱۳
بقول مولانا درد بی‌دردی علاجش آتش است!

چند سوال ساده از مشاور جنجالی رئیس جمهور

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۴۶
کد مطلب: 332543
آقای سریع‌القلم که به مردم توهین می‌کنند و می‌گویند سیاست را باید از کف خیابان و نظرسنجی‌ از تاکسی‌دار و لبوفروش جمع کرد، بفرمایند بعد از سال‌ها حضور دردانشگاه کجای تاریخ اندیشه سیاسی ایران قرار دارند؟
چند سوال ساده از مشاور جنجالی رئیس جمهور
به گزارش جهان، داریوش سجادی مشاور کروبی و از همکاران سابق روزنامه‌های اصلاح‌طلب با انتقاد از مواضع سریع‌القلم (مشاور رئیس‌جمهور) نوشت: جناب آقای «محمود سریع‌القلم» اخیرا با جهد و سعی بلیغی می‌کوشند ضمن بیان نقطه نظرات آسیب‌شناسانه خود از دستگاه دیپلماسی و نارسائی‌های دیپلمات‌ها و بی‌صلاحیتی معدل عقلانی ایرانیان، برای جبران این عارضه راهکار ارائه دهند؛ از جمله اینکه گفته‌اند «کسانی که زبان انگلیسی نمی‌دانند، منطقی فکر نمی‌کنند! سیاست خارجی باید از خیابان‌ها جمع شود! سیاستمدار حرفه‌ای کسی است که غذای خوب خورده، در حد متعارف زندگی کرده، مهربانی و احترام را تجربه کرده، سفر رفته و حتی از هوس نیویورک رفتن هم عبور کرده است. ۹۲ درصد بنیادگرایان در خاورمیانه یا مهندسی و علوم پایه خوانده‌اند یا پزشکی. دلیل تناسب میان این رشته‌ها و جزمیت، ذهن دوتایی ایشان است. انسان‌های عمیق که با مطالعه دست کم پنج هزار کتاب به مرحله استنباط می‌رسند، دارای مدارهای خاکستری در ذهن و تجزیه و تحلیل هستند! ایرانیان احساسی، غریزی و پوپولیستی تربیت می‌شوند!».

وی ادامه می‌دهد: جناب آقای سریع‌القلم. کمی آهسته‌تر! پیاده شوید با یکدیگر قدم بزنیم! تصور کرده‌اید تنها خودتان دانشگاه رفته و آشنا با زبان و مبانی علم سیاست و مختصات و لواحق و ضمائم و توابع این رشته و حرفه‌اید!؟ تمامی خرده فرمایشات جنابعالی مسموع است اما اگر کمی هم از برج عاج خود بیرون آمده و پا بر زمین گذاشته و به اطراف‌تان بنگرید عنایت خواهید داشت پرداختن به سیاست و غور و تفحص در مبانی اندیشه سیاسی بیرون از جذابیت‌های ظاهری مستلزم فسفرسوزی هم هست. جسارت است اما تصور می‌کنید با دو قطعه دگمه سردست و یک پیراهن یقه وینچستر و یک دست کت و شلوار یقه آرشال و تسلط به زبان انگلیسی مراد حاصل است!».

سجادی پرسیده است: شما با احراز کرسی استادی اکنون می‌توانید بفرمائید دکتر سریع‌القلم در کجای تاریخ اندیشه سیاسی ایران ایستاده؟ چرا محصول سالها دود چراغ خوردن و تحقیق و تفحص تخصصی جنابعالی در حوزه سیاست، کمترین رد و وزن و جایگاه و اثری محسوس در روند اندیشگی و توسعه سیاسی ایران نگذاشته!؟ مشکل این جاست که جنابعالی به سنت مالوف جامعه روشنفکری ایران علی‌رغم قدرت بالای تشخیص‌تان در دردشناسی لیکن بدلیل دلبستگی و وابستگی تمام قدتان به الگوهای غربی و گسستگی و بی‌الفتی‌تان با واقعیات بومی با تمامی دعاوی‌تان ناتوان از درمان درد مانده‌اید. جناب آقای دکتر سریع‌القلم! بقول مولانا درد بی‌دردی علاج‌اش آتش است! و بقول مرحوم شریعتی درد امروز جامعه ما بی‌سوادی مردم ما نیست! نیم‌سوادی روشنفکران و تحصیلکرده‌های ماست! هرچند مشکل شما بی‌دردی نیست. دردمند‌اید! اما جنس دردتان از جنس درد این ملت نیست!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سيد حسين پيام
آقاي سريع القلم مقصر نيست . افراد متخصص زيادي با تفكرات خاص خود در كشور وجود دارند . بايد پرسيد چرا آقاي رئيس جمهور ، اين آقا را به عنوان مشاور خود برگزيده است ؟!!!
چه تازه به دوران رسیده هایی در دولت یازدهم پست گرفتند که از ادب به دور هستند.
احمد
Iran, Islamic Republic of
بالاخره در هر دوره رياست جمهوري يكي بايد باشد تا با گفتار ،كردار ورفتار خود حاشيه ساز شده مخ مردم را از مشكلات اشتغال وگراني منحرف كند اين عزيز آخرين نفر آن جماعت نيست
Iran, Islamic Republic of
فارغ از صحت سخنان جناب سجادی، من واسم سؤاله ایشون چه مشورت هایی به جناب کروبی میدادند؟ چون رفتارهای ایشان اصلاً نیاز به مشورت گرفتن نداشت.
سجادی تمام قد ضد کروبی است
خراسانی
آقای سریع القلم لا اقل بسخنان خود پایبند باشید!!!!!!!!! افرادی که در مصدر قدرت هستند به مردم بایدبه عنوان شهروند نگاه کنند ومورد خطاب قرار دهنددر غیر این صورت جامعه رشد نخواهد کرد.جایگاه شهروند حتی از رئیس دولت نیز بالا تر ست . از ..
صهبا
Iran, Islamic Republic of
اگر مردم به این ها رای می دادند مردم با شئور در صحنه بودند و الا یک مشت عامیه احمق بودند
....
البته این اختصاص به مردم هم ندارد مثلا اگر رای نیاورند تقلب شده اگر رای بیاورند بهترین انتخابات روی زمین بوده و هیچ مشکلی نداشته و حالا رای مردمه قبلی رای مردم نبوده
اقایان ....
محسن
به قول شهید مدرس هر کس دست ملتش را نبوسید پای دشمنش را خواهد بوسید.
آقای سریع القلم ما شیعه امامی هستیم که هرگز غذای سیر نخورد و در کاخ زندگی نکرد و هرگز از نیویورک هم عبور نکرده بود. اگر قرار بود با معیار های شما حکومت کنیم که اصلا انقلاب نمی کردیم. جای شما در حکومت جمهوری اسلامی نیست. البته اشکال اصلی متوجه کسی است که با پنبه اعتدال سر مردم را دارد می برد!
رضا
اخه نطریه دکتر در مورد صدور انقلاب اسلامی بر مبنای نظریه حضرت امام خمینی باطل از آب درامد. ایشان در نوشته خود اشاره کرده بودند که صدور انقلاب تحقق نیافته و تحقق نخواهد یافت، بهتر است روسای محترم جمهور از مشاورین متعهد تری نسبت به انقلاب و نظام اسلامی استفاده کننند (اشاره ما به بیداری اسلامی است)
فامیلی ایشون باید به ضعیف الفکر تغییر یابد
روش اندیشه
روش اندیشه این ها غربی است و بر خلاف دیدگاه اسلام، نگرش غرب برای عموم مردم ارزشی قایل نیست.
جنبش 99 درصدی آمریکا بهترین گواه این سخن است. آن ها سر مردم را با انواع رقص ها و کاباره ها به انواع هیجانات و تفریحات گرم می کنند و فقط زمان انتخابات از طریق برگزاری شوهای تبلیغاتی به سراغ مردم می آیند.
در اندیشه غربی مردم جایگاهی ندارند. در حالیکه در نگرش اسلامی به فرموده حضرت امام، مردم ولی نعمت مسئولین هستند و حضرت علی علیه السلام می فرمایند رابطه مسئولین و مردم یک رابطه متقابل است. مسئولین به مردم گزارش همه کارها را باید صادقانه بدهند و تنها از گفتن مطالبی باید خودداری کرد که رسیدن آن به گوش دشمن اقتدار جامعه اسلامی را به خطر می اندازد.
درست خلاف روش آقایان!!!
Iran, Islamic Republic of
اینها بعد از اینکه رای ها را از مردم جمع کردند.مردم می شوند هیچکاره و در انتخابات بعدی باز برای چند ماه مردم میشوند فهیم با شعور و ...
United States
این آقای غرب زده مثل مشائی میخواهد خودش را مطرح کند" لذا حرف هائی میزند که بمقصود برسد و شما رسانه ها باید آگاه باشید که این جور افراد شما رسانه ها را بعنوان ابزار استفاده میکنند" رسانه ها بودند که در دام آقای مشائی افتادند و او را در جامعه سیاسی ایران مطرح نمودند " حالا نوبت آقای سریع القلم رسیده " آیا رسانه های دلسوز انقلاب سئوالاتی که از آقای سریع القلم در باره افاضات مشمئز کننده اش کرده اند پاسخی از ایشان دریافت نموده اند ؟ پس ایشان را مطرح نکنید.