کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

متهم فتنه یک پُست کلیدی دیگر گرفت/ دهن‌کجی به مجلس

25 آذر 1392 ساعت 17:13

جعفر میلی‌منفرد که هم‌اکنون معاون آموزشی وزیر علوم است، به عنوان دبیر هیئت مرکزی جذب وزارت علوم هم منصوب شد.


به گزارش جهان، دویست و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، امروز به ریاست رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به نوشته تسنیم، در این جلسه، موضوع انتصاب میلی منفرد معاون آموزشی وزارت علوم، به سمت دبیری هیئت مرکزی جذب این وزارتخانه به بحث و بررسی گذاشته شد و بعد از ارائه نظرات اعضا، انتصاب وی به این سمت به تصویب اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی رسید.

به گزارش جهان، فرجی دانا پیش از این میلی منفرد را به عنوان معاون آموزشی وزارت علوم منصوب کرده است. این در حالی است که نمایندگان مجلس به خاطر مستندات موجود، با وزارت میلی منفرد مخالفت کرده اند. میلی منفرد با ۱۶۲ رأی مخالف نمایندگان از مجموع ۲۸۴ رأی، از وزارت بازماند و به جای وی فرجی دانا با ۱۵۹ رأی موافق، ۷۰ رأی مخالف و ۳۲ رأی ممتنع وزیر علوم شد.

میلی‌منفرد زیرمجموعه‌اش را شخم زد!

وزیر علوم همچنین جعفر توفیقی را به عنوان مشاور خود منصوب کرده است. توفیقی در فتنه ۸۸ نقش آفرین بود و حتی به نظر رسید در نتیجه هشدارهای نمایندگان بود که رئیس جمهور از معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم منصرف شد.

این انتصابات صدای اعتراص نمایندگان مجلس را هم درآورده؛ به طوری که ۱۵۰ نفر از آنان نامه ای در انتقاد از انتصابات فرجی دانا خطاب به رئیس جمهور نوشته‌اند و از او درخواست کردند در برخی انتصابات وزارت علوم مداخله کند.


کد مطلب: 331756

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/331756/متهم-فتنه-یک-پ-ست-کلیدی-دیگر-گرفت-دهن-کجی-مجلس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com