يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۲

کلاهبردار مأمورنما دستگیر شد

يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۴۱
کد مطلب: 331392
رئیس پلیس آگاهی فارس از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با جعل عنوان از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سیروس حیدری اظهار داشت: یکی از شهروندان به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار کرد: در مورد حل مشکلی که داشته با فردی که خود را عنصری اطلاعاتی و صاحب نفوذ معرفی کرده بود مشورت و آن فرد به او می‌گوید؛ به خاطر اینکه این شهروند فاقد سابقه کیفری است در ازای گرفتن ۸۵ میلیون تومان مشکلش را حل می‌کند.

وی ادامه داد: این فرد پس از گرفتن پول از این شهروند، جواب قانع کننده‌ای به وی نداده و مال‌باخته با تنظیم شکایت علیه وی به مراجع قضایی و انتظامی مراجعه می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی فارس اضافه کرد: به لحاظ حساسیت موضوع، پرونده به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی ارجاع و در ادامه رسیدگی به این پرونده، ماموران به چهار مورد دیگر به همین شیوه برخورد کردند.

حیدری گفت: زمانی که ماموران خود را در مقابل کلاهبردار حرفه‌ای دیدند، با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی درون و برون‌سازمانی نسبت به شناسایی متهم اقدام کردند.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی مقام قضایی فرد کلاهبردار دستگیر و در تحقیقات پنج مورد کلاهبرداری با همین شیوه از شهروندان، از وی کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی فارس بیان کرد: با توجه به اینکه احتمال کلاهبرداری‌های دیگر توسط متهم به همین شیوه متصور است، در اجرای دستور مقام قضایی عکس متهم چاپ تا چنانچه وی از فرد دیگری کلاهبرداری کرده، مال‌باخته به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان فارس واقع در دروازه کازرون، خیابان کارگر و یا شعبه ۱۷ بازپرس دادسرای ویژه امور جنایی شیراز واقع در میدان آزادی، خیابان ابریشمی مراجعه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *