دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۲
۲

جزییات درگیری در منطقه مرزی سراوان

سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 329326
نیمه شب گذشته اشرار با حمله به پاسگاه ۱۶۷ در منطقه مرزی کوهک در نزدیکی شهر سراوان یک نفر از نیروهای مرزبانی را به شهادت رساندند.
به گزارش جهان به نقل از پانا، شب گذشته اشرار در منطقه کوهک در نزدیکی شهر مرزی سراوان، با حمله به این پاسگاه موجب به شهادت رسیدن یک نفر از نیروهای مرزبان و زخمی شدن ۳ تن از بسیجیان این منطقه شد.

محمد نبی کیخایی کارشناس سیاسی منطقه در این خصوص به خبرنگار پانا گفت: حوالی نیمه شب عده ای خارج از مرز ایران و در خاک پاکستان، به پاسگاه ۱۶۷ که نیروهای مرزبانی ما در آنجا مستقر و در حال انجام وظیفه بودند، نزدیک می شوند و از فاصله زیادی از آنسوی مرز به پاسگاه شلیک می کنند.

وی ادامه داد: تبادل آتش صورت می گیرد و نیروهای مرزبانی هم از پاسگاه دفاع می کنند و نیروی انتظامی از نیروهای بسیجی مستقر در منطقه کمک می گیرد و به اتفاق پاسگاه و مرز را حفظ می کنند و مانع ورود اشرار به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران می شوند.

کیخایی در ادامه اظهار کرد: در این حادثه متاسفانه یک نفر از سربازان مرزبانی به شهادت می رسد و سه تن از نیروهای بسیجی زخمی می شوند که حال این سه نفر رو به بهبودی است.

او با تحلیل حمله تروریست ها به مرز سراوان تصریح کرد: حادثه در هر نقطه مرزی و توسط هر شخص یا گروه و با اهداف مختلف می تواند به وقوع بپیوندد. ما بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر مرز آبی و خاکی با کشور افغانستان و پاکستان داریم و البته مساحت زیادی از مرز ما مسدود شده است.

کارشناس منطقه سیستان و بلوچستان با اشاره به موانع طبیعی آنسوی مرزهای سراوان و کوهک خاطرنشان کرد: تردد اشرار در این مناطق به دلیل موانع طبیعی راحت تر است و متاسفانه در خاک پاکستان ما نیروهای مرزداری، پلیس و ارتشی نداریم و خود پاکستان هم عمده نیروهای خود را در نقاط مرزی هند و کشمیر متمرکز کرده است.

وی ادامه داد: پاکستان به امید اینکه ایران از مرز های مشترکمان با این کشور حفاظت می کند، این مرز را رها کرده و بار حفاظت از مرز پاکستان و افغانستان بر دوش ایران افتاده است.

او حمله به پاسگاههای مرزی را از حیث نظامی فاقد اعتبار و ارزش نظامی در سرتاسر دنیا خواند و اذعان داشت: ادعای یک گروهک خاص به بر عهده گرفتن مسوولیت این ماجرا اثبات نشده است.

وی ادامه داد: هر کسی می تواند ادعا کند این کار را انجام داده است و خیلی از اشرار مواد مخدر و قاچاقچیان هم می توانند برای ورود به کشور با مرزداران ما درگیر شوند که این اتفاق در این منطقه زیاد افتاده است. اما این گروهک از آن جهت که بتواند برای خود اعتباری ایجاد کند، بزرگنمایی کرده و این در حالی است که هنوز مشخص نشده که این حرکت تروریستی کار این گروهک بوده و یا اشرار قاچاقچی منطقه.

کیخایی تاکید کرد: این نوع حملات راه به جایی نخواهد برد. ما در ۸ سال جنگ هزاران شهید دادیم، اما یک وجب از خاکمان را به کسی ندادیم. اینها عملیات های کوری است که نتیجه ای جز رسوایی برای اشرار و محاربین ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بس نیست داغ دار کردن خانواده های چشم انتطار پس ارتش کجاست کماندو ها کجان تا به کی باید شاهد این گونه فجایع بود اخه سرباز وظیفه رو چه به مرز بانی
چرا این گروه جند الشیطان رو ریشه کن نمی کنین چرا گوش ها الان نمی شنوند تا کی باید تاوان این کم توجهی ها رو خانواده های سربازان بدن واسه ایرانی جماعت افت داره که یه گروه احمق با حمایت عربستان احمق تر این طور ضربه بزنه و بره متاسفانه الان بزن و در رو شده
داداش
دستش بشکنه هرکی امنیت مردم رو به خطر میندازه این پاکستان واقعا کشوری بی عرضه است شده مهد تروریست و یاغیا