کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتماد به امریکا با توافقنامه حل نمی‌شود

8 آذر 1392 ساعت 12:33

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در برنامه پنجساله پنجم، دولت مکلف است تا بسیج را برای رسیدن به ۳۰ میلیون بسیجی پشتیبانی کنند که البته این پشتیبانی صورت نگرفته است.


به گزارش جهان، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تشکیل ارتش ۲۰میلیونی و برآورده شدن آرمان تاریخی حضرت امام(ره) گفت: از مردادماه امسال توانستیم ۲۰ میلیون بسیجی را سازماندهی و ثبت کنیم تا در برنامه‌های بسیج شرکت کنند هرچند از نظر ما همه مردم ایران که به دنبال حاکمیت اسلام هستند بسیجی محسوب می‌شوند.

وی افزود: در برنامه پنجساله پنجم، مجلس شورای اسلامی، دولت را مکلف کرده تا بسیج را برای رسیدن به ۳۰ میلیون بسیجی پشتیبانی کند که البته این پشتیبانی صورت نگرفته است.

نقدی تاکید کرد: ما نیز متکی به دولت نیستیم و تلاشمان را انجام می‌دهیم همانطور که در ۴ سال گذشته توسعه کمی بسیج از حدود ۱۳ میلیون به ۲۰ میلیون رسید و این نشان‌دهنده شتاب گرفتن استقبال مردم برای پیوستن به بسیج است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین همچنین با اشاره به توافقنامه میان ایران و ۱+۵ در ژنو اظهار داشت: این توافقنامه پر از واژه‌هایی است که می‌توان تفسیرهای مختلفی از آن کرد و باید دید در آخر چه تفسیری به عمل درمی‌آید.

نقدی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، خاطرنشان کرد: حتی اگر به توافق کامل برسیم و همه مسائل هسته‌ای حل شود، مسئله آمریکا خیلی عمیق‌تر از یکی دو توافق است.

وی اظهار داشت: مسئله اصلا اعتماد نیست مسئله ماهیت استکباری و ظالمانه آمریکاست و تا این ماهیت عوض نشود اعتمادی به دست نمی‌آید.

وی افزود: به عنوان مثال وقتی یک فرد چاقوکش در محل داشته باشیم و روزی بخواهید از آن محل گذر کنید اگر بر سر گذر هم به تفاهم برسید این موجب نمی‌شود که به آن فرد اعتماد کنید مگر اینکه او شرارت خود را کنار بگذارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: باید آثار بزرگتری از یک تفاهم و قرارداد دیده شود هر گاه آمریکا ارتش خود را از جهان جمع و زندان‌هایش را تعطیل و ایستگاه‌های سازمان سیا را در جهان جمع کرد و دست از حمایت صهیونیست‌ها برداشت، آن موقع اعتماد ما جلب می‌شود.


کد مطلب: 328373

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/328373/اعتماد-امریکا-توافقنامه-حل-نمی-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com