دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

نجفی‌بدنبال‌مدیریت‌یکپارچه توسعه‌گردشگری

سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب: 327843
رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بر ضرورت ساماندهی و طراحی مدیریت یکپارچه برای توسعه گردشگری در این سازمان تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدعلی نجفی در نشست کارگروه تخصصی میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی ضمن مثبت‌دانستن تشکیل این کارگروه در استان‌ها برای پیگیری فعالیت‌های مختلف سازمان گفت: مجموعه جلسات و تصمیمات و اسنادی که توسط این کارگروه اتخاذ و تهیه می‌شود شرایط را برای برنامه‌ریزی آسان آماده می‌کند.

وی با تاکید بر تصمیم سازمان برای احیاء شورای عالی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری که از منشاء قانونی برخوردار است، افزود: در نخستین جلسات برگزاری شورای عالی میراث فرهنگی بخشی از اختیارات را که می توان به کارگروه‌های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در استان‌ها واگذار کرد به تصویب خواهیم رساند. به این ترتیب علاوه بر مصوبه دولت که کارگروه را به عنوان بخش تخصصی از شورای برنامه‌ریزی استان در نظر گرفته است یک نوع ارتباط از نظر قانونی بین شورای عالی میراث فرهنگی با کارگروه ها ایجاد می‌شود.

نجفی تهیه برنامه میان مدت و بلند مدت را از جمله فعالیت هایی عنوان کرد که کارگروه‌ها بر اساس آن می توانند اسناد مربوطه را تهیه کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به تغییر معاونت سرمایه‌گذاری و طرح‌ها در این سازمان به معاونت سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم از طریق این معاونت خطوط کلی و راه‌های تهیه برنامه‌های استانی بر مبنای مسائل آمایش سرزمین را طراحی کرده و در اختیار کارگروه‌ها بگذاریم. بر این اساس هر استان از یک برنامه میان‌مدت و بلندمدت که شامل سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است خواهد داشت و بر اساس آن می‌توان تحقق اهداف مبتنی بر سند چشم اندار ۱۴۰۴ را پیش‌بینی کرد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر ساماندهی و طراحی سیستم مدیریت یکپارچه اظهار داشت :حوزه گردشگری حوزه‌ای مهم و همیشه مورد تاکید و توجه مقام معظم رهبری و دولت بوده و با توجه به اینکه در شرایط فعلی مسئله اقتصاد و اشتغال از مسائل مشکل زا به شمار می‌رود گردشگری بیشتر مورد توجه است.

وی با بیان اینکه نتوانستیم در بخش گردشگری مذهبی و سلامت، سیستم مدیریت یکپارچه طراحی کنیم و به رشدی متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود در این بخش دست پیدا کنیم گفت:این اقدام از سازمان مرکزی در تهران آغاز شده و امیدواریم به نتایج مطلوب خود در این بخش برسیم.

وی در ادامه از تشکیل کمیته کوچکی متشکل از سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و سه وزارتخانه اطلاعات،امور خارجه و کشور برای حل مشکل ویزای گردشگران خارجی خبر داد و افزود: بر اساس نظر این کمیته کشورها به سه بخش تقسیم می‌شوند؛ کشورهایی که گردشگران آنها بدون نیاز به ویزا به کشور سفر می‌کنند،کشورهایی که در قالب تور به کشور سفر کرده و نیاز به ویزا ندارند و کشورهایی که نیازمند دریافت تسهیلات در این بخش هستد.

نجفی تصریح کرد : به این ترتیب مشکل ویزا برای گردشگران خارجی بهبود خواهد یافت.

وی در ادامه به مشکل ارائه تسهیلات و وام‌های بانکی به سرمایه‌گذاران اشاره و خاطر نشان کرد: در این خصوص جلساتی با رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها برگزار کردیم که در صورت فقدان امکان ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران تا پایان سال، از سال آینده سهمیه‌ای برای سرمایه‌گذاران بخش گردشگری در نظر گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *