دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۲
۸
عملکرد سؤال برانگیز مسؤولان هنری ارشاد؛

از تعطیلی تئاتری با موضوع بیداری اسلامی تا اجرای نمایش شاد و کمدی سه روز پس از عاشورای حسینی!

يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 327323
در حالیکه مقاومت و بیداری اسلامی این روزها از موضوعات مهم منطقه به شمار می رود و هنر ابزار مناسب برای انتقال مفهوم آن است تنها نمایش نولید شده با این موضوع تعطیل شد.
از تعطیلی تئاتری با موضوع بیداری اسلامی تا اجرای نمایش شاد و کمدی سه روز پس از عاشورای حسینی!
به گزارش خبرنگار جهان، نمایش "سقوط از ارتفاع پست"، تنها نمایشی بود که با بودجه‌ای سنگین و با محوریت بیداری اسلامی تولید شده بود اما متاسفانه نتوانست حمایت مدیران را به خود جلب کند و با وجود استقبال خوب مخاطبان، تنها پس از ۴ اجرا از تالار وحدت خداحافظی کرد.

بنابراین گزارش، این نمایش که در ژانر سیاسی و با موضوع بیداری اسلامی در کشورهای عربی بود و به گفته کارگردان اثر، مقرر شده بود تا به تعداد ۲۰ اجرا روی صحنه باشد تنها توانست چهار شب برای بیان حرف خود اجرا کند و در نهایت به تاریخ تئاتر پیوست تا نمایشی دیگر جایگزین آن شود.


نمایش "سقوط از ارتفاع پست" در طول اجراهای خود میزبان رهبران و فعالان انقلاب بحرین همچون شیخ عبدالله الصالح، نائب رئیس ائتلاف العمل الاسلامی، راشد الراشد، حجت‌الاسلام میثم الجمری از روحانیون انقلاب و همچنین محمد حسین صفارهرندی عضو تشخیص مصلحت نظام و چند تن از هنرمندان تئاتر و سینما بود.


این نمایش تنها نمایشی بود که در این سال‌ها و با بودجه‌ای سنگین با محوریت بیداری اسلامی تولید شده بود، اما متاسفانه نتوانست حمایت مدیران را به خود جلب کند. در همین رابطه، کارگردان این نمایش از قول پیگیری علی مرادخانی، معاون هنری وزیر خبر داده بود که ظاهرا آن هم عملی نشده است.


نمایش "سقوط از ارتفاع پست" که با رویکرد بیداری اسلامی تهیه شده، گوشه‌ای از جنایات حاکمان دیکتاتور بحرین را نشان داده و قضاوت در مورد آن را به مخاطبین وا می‌گذارد.


اما از سوی دیگر و همزمان با این اتفاق، در "فرهنگسرای نیاوران" که همانند تالار وحدت زیر مجموعه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اجرای نمایش کمدی، آن هم سه روز پس از عاشورای حسینی، تعجب همگان را برانگیخت.






اجرای نمایش شاد و کمدی "پزشک پوشالی" در دهه دوم محرم در حالی که هنوز هیئات عزاداری به طور گسترده به اقامه عزا مشغول‌اند، اقدام نسنجیده ای از سوی مسؤولان هنری وزارت ارشاد است که بی شک خود حرمت شکنی نسبت به سالار شهیدان و عزادارن حسینی است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عجب!
آقاي جنتي مچكريم . من كه گفتم تو اون يكي دعوت نشده بود والا اعتراض نمي كرد.
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه آقازاده جناب جنتی که نمیدونم بر اساس کدوم تخصص و تعهد شدن وزیر ارشاد. چرا عمارپندارها و انحراف یابان سکوت کرده اند؟
این تعصبات چیه که میگید مردم دوست دارن که شاد باشن دولت تدبیر بهترین دولتی است که تا حالا دیده بودم .
اخر سر توی همین شادیها خواب به خواب میرید و نمی فهمید از کجا زدنتون
درسته همه میخوان شاد باشن ولی شما در عزای عزیزانتان یا وقتی به مراسم عزای کسی میروید باز هم شادی میکنید؟؟!!!
عقل چی میگه؟؟
مجید مجد
United States
بابا ترکمنچای رو دریابید
United States
وزارت ارشاد جواب بده
ف
از وزیر ارشاد بپرسید اگر یکی از عزیزانش فوت کند باز در روز سوم عزایش شادی میکردند؟!!!!
مشکل این است که یادمان رفته امام حسین برای ما شهید شد!!!