جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
کفاشیان:

نمی‌توانیم هزینه بازی با اسپانیا را بدهیم

کیفیت لباس‌های آدیداس و آل‌اشپورت فرقی ندارد!
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 325839
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر اسپانیا بخواهد به ایران بیاید ما نمی‌توانیم هزینه آنها را بدهیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی کفاشیان که برای بازدید از تمرین تیم فوتبال جوانان به کمپ تیم‌های ملی رفته بود، در جمع خبرنگاران گفت: تیم جوانان قرار است به ایتالیا اعزام شود و به همین دلیل برای بازدید از تمرینات آنها آمدیم. تیم زیر ۲۲ سال نیز قرار است در مسابقات آسیایی حاضر شود و بازدیدی هم از تمرین و بازی دوستانه این تیم داشتیم.

وی با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون افزود: تیم فوتسال بانوان ما قرار است با روسیه بازی کند، جام جهانی کوچک را در پیش داریم و امیدواریم در برنامه‌ها کم نیاوریم. مشکلات ما کم نیست و مشکلات زیادی داریم و طبق برنامه دلخواه خودمان نمی‌توانیم کم بگذاریم اما واقعیت این است که در برخی مواقع کم می‌آوریم.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: تیم‌های ملی ما همه خوب هستند و همه آنها توانسته‌اند به مسابقات جام‌جهانی بروند. اکنون باید با تیم‌های قدرتمند جهان دیدار تدارکاتی برگزار کنیم که آنها نیز پول زیادی می‌خواهند. البته برخی از کشورها از ما دعوت می‌کنند تا دیدار تدارکاتی برگزار کنیم ولی مشکلاتی وجود دارد که مانع می‌شود.

کفاشیان با بیان اینکه امیدواریم هرچه زودتر وزیر ورزش انتخاب شود و وزارت به ما کمک کند، عنوان کرد: بازیکنان ما توان بالایی دارند و بعد از ۸ سال توانستند به جام جهانی بروند. مطمئنا باید طوری آماده شویم که در جام جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم. باید با تیم‌های خوب دیدار تدارکاتی انجام دهیم و مانند کره و ژاپن خودمان را آماده کنیم اما واقعیت این است که ما مانند آنها توان نداریم که تیم‌های بزرگ را بیاوریم. با این حال باید بازی تدارکاتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: تیم ملی اکنون درگیر مقدماتی جام ملت‌های آسیا است. تیم زیر ۲۲ سال ما خود را برای بازی‌های آسیایی آماده می‌کند و جوانان نیز از گروه خود در رقابت‌های آسیایی بالا رفته است. تیم‌های خوبی داریم و تیم زیر ۲۲ سال ما نیز تیم «ب» ما محسوب می‌شود که آینده تیم ملی در جام ملت‌ها و جام جهانی بعدی خواهد بود. نباید این تیم را از دست بدهیم و باید آنها را در این شرایط همراهی کنیم. باید بازی‌های تدارکاتی خوب بگذاریم تا مشکلات آنها حل شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه برای تیم‌های ملی بازی تدارکاتی بزرگ در نظر خواهد گرفت یا نه، گفت: اکنون تیم نوجوانان، جوانان، ساحلی و فوتسال با تیم‌های بزرگ دنیا بازی می‌کنند و اگر بتوانیم برای تیم بزرگسالان و زیر ۲۲ سال نیز بازی‌های بزرگ تدارکاتی فراهم کنیم می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم.

کفاشیان در خصوص سرمربی تیم امید گفت: ترجیح می‌دهیم مربی خارجی خوب به ایران بیاوریم اما تامین منابع مالی با وجود مشکلات ارزی فدراسیون کمی سخت است. می‌خواهیم مربی‌ای را برای تیم امید بگذاریم که ۳ سال در این تیم کار کند و سال آینده نیز که مسابقات آسیایی را پیش رو داریم، نتیجه خوبی بگیرد و بعد از سال‌ها فوتبال ما را المپیکی کند. اگر بتوانیم مربی خارجی بیاوریم که بهتر است اگر هم نشد یک مربی شایسته ایرانی را سکاندار تیم امید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه قرار است با آل‌اشپورت قرارداد رسمی ببندند خاطرنشان کرد: هنوز با این شرکت قرارداد نبستیم به دنبال یک مجموعه خوب بودیم که بتواند به ما امکانات بدهد. پیش از این با نمایندگی آنها در دبی ارتباط داشتیم و حضور من در آلمان برای مطمئن شدن از نمایندگی دبی بود. قرار بود در این سفر سرمربی تیم ملی نیز همراه ما باشد تا امکانات آل‌اشپورت را تایید کند اما او با تیم ملی در سفر بود و من به تنهایی راهی آلمان و شرکت آل‌اشپورت شدم.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: آنها توانایی بالایی دارند و یکی از معتبرترین شرکت‌ها در تولید دستکش دروازه‌بانی هستند، لباس‌های آنها نیز کیفیت خوبی دارد و کیفیت A اروپا را گرفته است.

کفاشیان با بیان اینکه تیم ملی با لباس‌های آل‌اشپورت در جام جهانی حاضر می‌شود گفت: خبر ندارم که به جز ما تیم دیگری با آل‌اشپورت بازی می‌کند یا نه، در خصوص پیشنهاد آدیداس نیز باید بگویم آنها به ما پیشنهاد دادند و ما شرایط را از آنها پرسیدیم که دیگر چیزی به ما نگفتند. آدیداس تنها نام بزرگتری است و کیفیت لباس‌ها با هم فرقی ندارد چون همه آنها در آلمان تولید می‌شود.

وی در خصوص نامزدی جواد نکونام برای تصاحب جایزه بهترین بازیکن سال آسیا اظهار داشت: در سال گذشته یکی از بهترین‌های آسیا بودیم که توانستیم به جام‌جهانی برویم. کنفدراسیون فوتبال آسیا کمیته ارزیابی‌ دارد که این انتخاب‌ها را انجام داده و امیدوارم نکونام بتواند این جایزه را تصاحب کند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته می‌شود نامزدی نکونام برای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا با لابی صورت گرفته است، عنوان کرد: بازیکنان ما توانایی‌های بالایی دارند و به همین دلیل نیازی نداریم که لابی کنیم.

کفاشیان با اشاره به تشکر بلاتر از رئیس‌جمهور و رئیس‌مجلس گفت: آقای بلاتر در نامه‌ای که به فدراسیون فوتبال زده از آقای روحانی، لاریجانی، فدراسیون و خانم ابتکار تشکر کردند، تشکر بلاتر به خاطر میهمان‌نوازی ما بود.

وی در پاسخ به انتقاد علی فتح‌الله‌زاده مبنی بر اینکه فدراسیون به جای نشان دادن مرغ و گوسفند به بلاتر باید با مدیران جلسه می‌گذاشت، خاطرنشان کرد: دیدار با مدیران در برنامه آقای بلاتر نبود، دیدار او با رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، وزیر ورزش و همچنین بازدید از برنامه‌های کاری فدراسیون در برنامه آقای بلاتر بود. پیش از سفر خودشان پیشنهاد دادند که از سازمان محیط زیست نیز بازدیدی داشته باشند و به همین دلیل نزد خانم ابتکار رفتند و آنها نیز یوزپلنگ ایرانی را که نماد کشورمان است به آقای بلاتر نشان دادند. در این میان خبری از مرغ و گوسفند نبود.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: بازدید آقای بلاتر از سازمان محیط زیست کار ارزنده‌ای بود و در این میان نماد یوزپلنگ ایرانی به ایشان پیشنهاد شد که وی از این موضوع استقبال کرد. اگر می‌خواستیم این نماد را با روندی که ثبت جهانی آن دارد، ثبت کنیم باید ماه‌ها و یا حتی سال‌ها دنبال آن می‌دویدیم اما یک دیدار با آقای بلاتر باعث شد ایشان این موضوع را قبول کند و حالا یوزپلنگ ایرانی نماد ما خواهد بود.

کفاشیان در خصوص اینکه حضور بلاتر در ایران چه فایده‌ای برای فوتبال ما دارد، گفت: قرار نیست که حضور او حتماً فایده‌ای داشته باشد و وقتی به اینجا آمده از او امکانات بگیریم. مطمئناً حضور او تاثیرگذار است و ما می‌توانیم در آینده در فوتبال‌مان تاثیرات این حضور را مشاهده کنیم. همین که آقای بلاتر به ایران آمدند و از کارهای ما بازدید کردند و دیدند که فوتبال ایران مستقل است برای ما کافی بود و این بازدید تاثیرگذاری زیادی دارد.

وی با اشاره به شرایط تیم ملی پیش از جام جهانی اظهار داشت: باید تیم ملی را برای جام‌جهانی به خوبی آماده کنیم، اکنون منتظریم قرعه‌کشی جام جهانی انجام شود تا بعد در این مورد تصمیم‌گیری کنیم. تیم ملی فعلا درگیر بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا است و اگر بتوانیم لبنان را ببریم دیگر به جام ملت‌ها فکر نمی‌کنیم و با خیال راحت برنامه بازی‌های دوستانه‌مان را می‌چینیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص دیدار دوستانه با آمریکا و اسپانیا خاطرنشان کرد: دیدار با آمریکا قرار است بعد از قرعه‌کشی جام جهانی مشخص شود و اگر نهایی شد درباره تاریخ آن تفاهم خواهیم کرد. در خصوص دیدار با اسپانیا نیز پیشنهادی بود که البته مبلغ بالایی می‌خواهد. اگر اسپانیا بخواهد به ایران بیاید ما نمی‌توانیم هزینه آنها را بدهیم و دنبال تیم‌هایی هستیم که مشتاق حضور در ایران باشند و هزینه زیادی نیز نداشته باشند.

کفاشیان در خصوص جلسه روز پنجشنبه‌اش با کی‌روش گفت: در این جلسه قرار است درباره برنامه‌های تیم ملی، قرعه‌کشی جام جهانی، دیدارهای دوستانه و برخی موارد دیگر صحبت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوب نكنيد از نان شب واجب تر نيست كه مردم ندارند شما پولها را خرج چي مي كنيد جواب خدا را چي مي دهيد