دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

رای کمیسیون اصل ۹۰ درباره پرونده درنا

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب: 324481
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: پروند سقوط یک هواپیما در سال ۸۸ در کمیسیون بررسی شد و پس از بررسی‌ها مشخص شد که شرکت تولید قطعات هواپیمایی دخیل در این پرونده، مقصر نبوده است.
به گزارش جهان، مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین پرونده‌های در دست بررسی در این کمیسیون اظهار داشت: پرونده شکایت شرکت درنا ( طراح و سازنده قطعات هواپیما) از سازمان هواپیمایی کشور در دستور کار کمیسیون اصل ۹۰ قرار داشت که بررسی‌های لازم در مورد این پرونده انجام شد و گزارش کمیسیون در این زمینه نهایی شد.

وی ادامه داد: پس از سقوط یک هواپیما در سال ۸۸ و کشته شدن ۲ نفر در این سانحه، سازمان هواپیمایی در گزارشی علت سقوط را نقص فنی هواپیما اعلام کرده بود اما شرکت درنا معتقد بود که هواپیما مشکل فنی نداشته و علت حادثه به نوع بهره‌برداری و شیوه استفاده از هواپیما باز می‌گردد.

این نماینده مجلس افزود: شرکت درنا به دلیل گزارش شرکت هواپیمایی، به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کرد و خواستار جبران خسارات و ضرر و زیان شد. البته پس از این شکایت، شرکت هواپیمایی در گزارشی اعلام کرد که علت سقوط دلایل فنی نبوده و سقوط به نحوه استفاده مربوط می‌شده است.

افضلی‌فرد برهمین اساس تصریح کرد: کمیسیون اصل۹۰ در بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که مشکلات فنی عامل سقوط نبوده و در واقع در این زمینه حق با شرکت درنا است لذا این پرونده نهایی شده و برای رسیدگی به مجامع قضایی ارسال می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *