جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳۰
۱۱۰

بازهم توهين وقيحانه به مقدسات/ سکوت وزیر ارشاد

سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 323614
چاپ مقاله توهین‌آمیز در روزنامه بهار زنگ خطر ورود این افراد را به صدا درآورد و گویا قرار است هرازگاهی شاهد این توهین‌ها و یاوه‌بافی‌ها باشیم.
بازهم توهين وقيحانه به مقدسات/ سکوت وزیر ارشاد
به گزارش جهان به نقل از وطن امروز، در آستانه عید غدیر امسال یک یادداشت توهین‌آمیز به حضرت امیرالمومنین در روزنامه بهار موجب آزرده‌خاطر شدن دوستداران ائمه اطهار(ع) شد. خیلی‌ها اعتقاد داشتند که با آغاز فعالیت دولت جدید، یاوه‌گویان و روشنفکرمابان گذشته با توهم باز شدن فضای ولنگاری رسانه‌ای احیا خواهند شد.

چاپ مقاله توهین‌آمیز در روزنامه بهار زنگ خطر ورود این افراد را به صدا درآورد و گویا قرار است هرازگاهی شاهد این توهین‌ها و یاوه‌بافی‌ها باشیم.

در آخرین مورد یادداشتی با عنوان «آتشی زیر خاکستر» در مجله چشم‌انداز ایران (نزديك به نهضت آزادي) منتشر شده است که نویسنده با نیت دلسوزی برای حکومت(!) اقلیت‌های مذهبی را آتشی زیر خاکستر سرد دانسته است. نویسنده به بهانه محور قرار دادن وحدت شیعه و سنی در کشور دچار لغزش شده و خواسته(!) یا ناخواسته به ائمه اطهار علیهم السلام و حضرت زهرا(س) توهین کرده است.

در این مطلب درباره توجه بیش از حد شیعیان به حضرت زهرا(س) آمده است: «بعد از جنگ (تحمیلی) توجه به ایشان نسبت به سایر ائمه برجسته‌‌‌تر شد و رویکرد به ایشان نیز متفاوت شد. به تدریج مهم‌ترین فاز زندگی ایشان در روزهای اول پس از وفات پیامبر اعلام شد و برخورد خلیفه دوم با ایشان برای گرفتن بیعت از ساکنین منزل ایشان و حوادث گفته شده در این مورد پررنگ شد. پیش از آن درگذشت آن حضرت به عنوان وفات یاد می‌شد که به تدریج عنوان شهادت جایگزین شد و در رسانه‌ها هم رایج شد.»

نویسنده در ادامه می‌نویسد: «متاسفانه مساله(!) حضرت زهرا(س) را چنان احساسی و عاطفی عنوان می‌کنند که شنونده و بیننده به جای تامل و تفکر در شخصیت و منش ایشان، صرفا حس انتقام‌جویی و کینه‌توزی پیدا می‌کند»!

گویا نویسنده این مطلب در میانه نوشتن آن از خود بی‌خود شده و تا توانسته به حضرت‌زهرا(س)، عزاداران وی و هیئات مذهبی توهین کرده است که بسیاری از آنها را نمی‌توان منعکس کرد. مثلا در بخشی از مقاله برگزاری عزاداری برای حضرت زهرا به «گرم کردن تنور» تعبیر شده است یا نویسنده قویا به مخاطبان القا کرده که شیعیان هر روز به دنبال پیدا کردن سوژه برای ایجاد نفاق هستند.

در مقاله آتشی زیر خاکستر به دفعات به شیعیان، حضرت زهرا و طفل مظلوم ایشان زیارت عاشورا و قبرستان بقیع توهین شده و اینگونه نتیجه گرفته که با ادامه اینگونه عزاداری‌‌ها اسلام به ۶۰ سال پیش باز‌می‌گردد و خرافات و فرقه‌گرایی و رمالی و جن‌گیری رواج می‌یابد!

نویسنده هشدار داده وضعیت فعلی آتش زیر خاکستر است که در زیر آن دم به دم بر آتشی پنهان دمیده می‌شود.

در حالی که نهادهای قضایی و نظارتی اعلام کردند باید برخورد شدیدی با اینگونه ولنگاری‌های رسانه‌ای صورت گیرد وزیر محترم ارشاد تاکنون هیچ واکنشی به اینگونه مطالب موهن که در آن به صراحت به برخی باورهای دینی توهین‌ می‌شود نشان نداده است. عدم موضع‌گیری وزارت ارشاد به اینگونه مطالب، عملا رسانه‌های مغرض را تشویق خواهد کرد که خطوط قرمز را خود تعیین کنند و هر آنچه دوست دارند را منتشر کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جناب آقای روحانی شخص شما مسئول این ولنگاری‌ها هستند...
مردم به شما رأی ندادند تا بازهم شاهد این بی شرمی‌ها در رسانه‌های افساد طلب و نهضت ازادی و ... باشند....
تا دیر نشده خودتان جلوی این مفسدین را بگیرید... اگر نه همان بلایی سر دولت شما می‌اید که افساد طلبان سر خود آوردند..
کاری نکنید که یاد و نام شما نیز ملازم با بی غیرتی و بیگانگی با دین جا بیفتد
سرور
نمایندگان محترم مجلس و شخص علی لاریجانی در مورد مماشات گذشته از حد با وزیر ارشاد مقصر هستند.وقتی روحانی وی را به عنوان وزیر معرفی کرده یعنی وی را تا آخر قبول دارد بنابراین باید برای نمایندگان اهمیت توهین به غدیر و حضرت زهرا (س) مهمتر از افزایش قیمت پراید باشد که متاسفانه تا الان ثابت کرده اند که نیست.
اگر احمدی نژاد و مشایی انحرافی بودند این طایفه گویا بدتر از وهابی ها هستند که هیچ چیز را قبول ندارند.
Iran, Islamic Republic of
روزنامه ایران یه مطلب در مورد حجاب نوشته بود تمام مراجع موضع گیری کردند کار به جایی رسید که پلیس هجوم بر د به دفتر روزنامه با گاز اشک آور انگار که میخوان ریگی رو دستگیر کنند حالا اینا مثل اینکه قانون فقط باید برای احمدی نژاد اجرا شود
ایناها ثمرات خیانت های اپوزیسیون و غربگراهای داخلی است همان وطن فروشانی که به سازمان سیا و غربی های شیطان پرست گفتند تا ایرانی ها فرهنگ عاشورا و شهادت را دارند نمیتوان با آنها مقابله کرد ریشه تمام این توهین های وقیحانه به مقدسات، به خیانت غربگراها و هزینه های میلیون دلاری سازمان شیطانی سیا و عوامل به شدت غرب زده داخلیشان بر میگرده این حرامیان خارجی و داخلی با انواع هجوم فرهنگی و دینی میخواهند تیشه به ریشه عشق ایرانیان به اهل بیت (علیهما سلام) بزنند ولی کور خوانده اند زیرا ومکروا و مکرالله الله خيرالماکرين
توهین در این حد؟
اي خداااا
اي خداااا
ديروز حضرت علي امروز حضرت زهرا ،نكنه فردا نوبت حسنينه؟
مهدي جان شرمنده ايم آقاجان
شرمنده كه مسولين كشور بجاي خرد كردن دهان اين ياوه گويان،غصه ي فيس بوك را دارن‏!‏
علماي اسلام كجان؟جرا اعتراض نميكنيد؟جرا فرياد نميكشيد؟
اقاي روحاني توروخدا،جواب اينارو بده،اقاي روحاني چرا خون غيرتتون بجوش نمياد؟
روحانی خوابی یا بیدار؟
مطمونا بیدار پس برخورد کن
بیداره،فقط خودشو زده به خواب!!!!!!!!
بی غیرتی و بی دینی
وزیری که دغدغه اش رفع فیلتر فیس بوک باشد.. می‌تواند به این چیزها هم فکر کند؟
بگو دولتی که منبع قابل اعتماد اطلاع رسانیش فیس بوک است، می تواند ...
روز رای گیری یک پیامک آمد...پ..
ایرانی
این اقایان (خاتمی و...) اعتقاداتشان این مدلی است و انحرافات فاحشی دارند...
United States
منحرف واقعی یعنی اینا
واقعی تر از هر واقعیتی
صد رخمت به منحرفین
مجتبی
United States
اقایان افساد طلب ! به سیاهه سیاه افتخاراتتان وهابیت ودشمنی با اهل بیت را هم اضافه کنید......
مسلمان
آیا خود مقاله را خوانده ای که اینطور به آن حمله می کنی؟
...
آقا مجتبی از زمان خاتمی این سیاهه را داشتند اف بر مردمی که بخاطر شکم به آقای روحانی که حامیان اصلی اش خاتمی و هاشمی بودند رای دادند تا دوباره اهانتها به ائمه اطهار پس از هشت سال دوباره شروع شود
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم. دوباره توهین به مقدسات شروع شد . من نمیدونم این اصلاح طلبان واقعا چه دین و مسلکی دارند اما هر چه هست خیلی به وهابیون و بهائیان نزدیک هستند
اگر افسادطلبان دين و مسلك داشتند، اين همه تفرقه در جامعه نبود.
لعنت بر صغير و كبيرشان.
افساد طلبی مال یه دیقشونه
شایدم کاره شما اصولگراهاست میخواید اصلاح طلب ها رو اینگونه نشون بدین.
عزیز خودت رو خسته نکن. ...
United States
پیگیری خستگی نداره
کار هرکی هست چرا نمیگیرن محاکمه اش کنن؟؟؟
امين
شما انقدر تو توهم حزبتون فرو رفتين كه نمي فهميم كه حزب كششي بيش نيست و چيزي كه براي آدم تو آخرش مي مونه جزء خدا و پيامبر و ائمه اش نيست.
...
دوباره لشکر بدی
دوباره توهین
United Kingdom
خدا دشمنان اهل بیت (ع) را لعنت فرماید.
متاسفم برای منفی دهنده ها
خب دشمنان اهل بیت هستن دیگه
ایرانی
متأسف نباش عزیز. من یکی از منفی دهندگانم و به لعنت دشمنان اهل بیت منفی ندادم به این که به نویسنده این مطلب می گویید دشمن اهل بیت منفی دادم. ایشان یک نقد آزاد کردند بر رفتار غلط جامعه کار علمی کردند وتحقیق بوده و بیان کردند ولی شما بی تحقیق و غیر مستند و احساسی ایشان را دشمن اهل بیت و لازم اللعنت می خوانید.
مودی
Iran, Islamic Republic of
برخورد قانونی و قضایی با این گونه نوشته هابه جای خود و در حد لازم میتواند کارآمد باشد. اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن اینکه رفتارو گفتار بعضی از خطبا و روحانیون در منبرها و بعضی مداحان بگونه ای است که مخاطب ناآگاه و یا کمتر مطلع به سادگی میتواند تحت تاثیر اینگونه مطالب سخیف و توهین آمیز قرار بگیرد. به عنوان مثال هنوز بسیاری از جوانان و به ویژه دختران هنگامیکه به آنان گفته میشود آن حضرت را الگوی زندگی خود انتخاب کنند به جز فاصله کوتاه رحلت پیامبر اسلام(ص) تا شهادت آن بزرگوار چیزی نمیدانند که آن هم همه میدانیم در مصیبت و اندوه جانگاه برای آن حضرت گذشت.
چرا حوزه ها و دانشگاه ها برای تبیین زندگی آن حضرت برای همه اقشار و گروههای سنی متناسب با فهم و درکشان کار مهمی انجام نداده اند؟!! و یا اگر انجام شده چرا مورد حمایت قرار نگرفته تا در سطح وسیع منتشرشود تا همگان به آن دسترسی پیدا کنند؟!!

متاسفانه بسیاری از مردم فقط ایشان را از دریچه بعضی مداحی ها و روضه ها میشناسند و این شناخت میتواند ناقص و یا حتی اشتباه باشد. بانویی که سرور زنان عالمین است شخصیتی بسیار فراتر و بزرگتر از آن دارد که فقط در روضه و مداحی معرفی شود و تازه آن هم اگر درست انجام شود فقط یک جنبه از زندگی ایشان خواهد بود.
نیماراسخ
در همه ی مدارک متقن شیعی به شهادت حضرت صدیقه ی طاهره سلام الله علیها اشاره ی واضح و روشن شده است. قرنهاست که حتی در فرهنگ عامه و افواه عوام هم از رحلت ام ابیها به عنوان شهادت یاد شده است. چطور کسی می تواند به دروغ بگوید قبلا وفات درج و ذکر می شده اما اخیرا به شهادت تبدیل شده است!!!
این افراد اگر غرضی هم نداشته باشند متاسفانه بیسوادند
خدا از رحمت خودش اینها را دور بدارد
خدا به دادشون برسه
سلام. به جای صحبت از قرن ها قبل روزنامه های تا سال 68 را نگاه کن تا ببنید که رحلت درج شده یا شهادت. به جای صحبت از بگیر و ببند، به سیره حضرت زهرا(س) تاسی کنید و ابلاغ را پیشه کنید. لیست همان مدارک را بنویس و نظرات موافق و مخالفی اگر هست را.
حسین
United States
السلام علیک یا فاطمه الزهرا یا بنت الرسول الله!!!
شاید این ترفند دشمن در اختلاف بین شیعه و سنی است .

هشدار به مسئولین !!!!!
ما شیعیان علی شرمنده اهانت های وهابیت و دشمنان اهل بیت رسول الله (ص) هستیم.
مسئولین گویا در خواب غفلت هستند بنابراین هشدار جدی میدهیم که چنانچه این روند در جامعه ادامه پیدا کند و مسئولین این هتاکان را مجازات ننمایند مردم شهید پرور خود شخصا" وارد عمل خواهند شد و برخورد جدی و سختی خواهند کرد.!!!!
برخورد باید سخت تر ازر این حرفها باشه
اینطوری فایده ای ندااره
متاسفانه بعد از انقلاب همه متخصص امور دینی شدند و نظرات خود را براحتی منتشر میکنند.
فعلا رفع فیلتر فیس بوک برای آقای وزیر از نان شب هم واجب تر است تمام مشکلات مملکت تمام شده آنی که تمام نشده رفع فیلتر فیس بوک بوده . مقدس زیاد برای آقای وزیر مهم نیست رفع فیلتر از همه مهمتر است. وقتی در مقابل فیلمهای ضد ایرانی سکوت می کند بعد انتظار دارید به مقدس اهمیت بدهد. وزیر اررررشاد همچنان شب و روز در حال رفع فیلتر فیس بوک است خیلی مهم است خواب ندارد تا این معضل از نظر او حل شود. بهتر است طنزپردازان از این موضوع طنزی تهیه نمایند. همه را ول کن به رفع فیلتر بپرداز.
Iran, Islamic Republic of
یک سوال جدی:
جناب آقای جنتی چه سابقه فرهنگی داشته که وزیر فرهنگ شدند؟ واقعا صلاحیت داشته یا رانت بوده است؟
با تشکر
با با جونش کجاست
...
Iran, Islamic Republic of
آن مرد که سخنانش را با اللهم عجل لولیک الفرج آغاز می کرد رفت
او خواهد آمد
Malaysia
متاسفانه او كارهايي كرد كه نتيجه شد قدرت همين طيف ضد ....فعلي!
فرزندان معاویه هنوز کینه مولی و دختر پیامبر را در دل دارند لعنت بر معاویه وآل معاویه ....
هنوز نامردی ها ادامه داره
ان شاء الله که بیاید !
Latvia
وزیر ارشاد اگه قرار بود برای اینجور اتفاقات اقدام درستی انجام بده که به عنوان وزیر ارشاد معرفی نمیشد که!!
این چه بساطی است؟!
آقای روحانی ما به شما رأی ندادیم که هر روز شاهد این دست اتفاقات باشیم. این بساط را جمع کنید.
حسین
Iran, Islamic Republic of
خوب فکر کن ببین به روحانی رای دادی من شک دارم
Iran, Islamic Republic of
چرا اینگونه فکر میکنید مگر هرکس به روحانی رأی داده حق انتقاد به او را از خود سلب کرده است؟ یا مگر کسانیکه به روحانی أی داده‌اند اعتقادات مذهبی ندارند؟!
شماها که به همه چیز شک دارید ...
Australia
شما به روحانی رای داده اید؟
عمرا به فرد مورد حمایت خاتمی را داده باشم
دوباره اینها شروع کردند ابتدا توهین به مقدسات بعد مظلوم نمائی ازادی بجای وزیر ارشاد باید قوه قضائیه این حرکات برنامه ریزی شده از قبل رابا جواب دندان شکن پاسخ بدهد که کسی فکر توهین به ذهنش هم خطور نکنه
متاسفانه همشون هم باهم هماهنگند دربی تفاوتی و نادیده گرفتن مسائل مهمی که دارد روی می دهد !!!
مجید مجد
درود و سپاس
ممنون
.... از واقعیت منحرف شده ایم
... متاسفم واقعا متاسفم
Turkey
خوب عزیزم اگر میبینی مطلبت سند نداره به جای اینکه کامنت من رو بدون جواب بزاری این مطلب کذب رو از اینجا بردار و کمکی به توهین به مقدسات نکن . اگر هم مطلبت سند داره آدرس بده . نگو ما از وطن امروز نقل کردیم . کسی که یک دروغ رو نقل می کنه به همون اندازه مقصره
عمار
السلام علیک ایتها المظلومه الشهیده
وقتی حامیان فتنه گران توهین کننده به روز عاشورا در مدیریت های کلان دولتی به کار گماشته می شوند ، اینگونه اتفاقات غیر منتظره نیست . متاسفانه دوباره به هشت سال ریاست جمهوری خاتمی برگشتیم .
شکر نعمت دولت اصولگرا را به جا نیاوردن عاقبتش جز این نیست .
همگی شرمنده ی عزیز زهراییم .
سيد قاسم
Iran, Islamic Republic of
اين افراد آزادي بيان را با توهين و افترا اشتباه گرفته اند
این ها آزادی می خواهند تا توهین کرده افترا بزنند. آزادی نمی خواهند تا رشد علمی کنند و سالم زندگی کنند.
بابا تو روش روشن توهین کردن
متاسفم برای این تفکرات
عبدالله
بروید .... تا چشمتان باز شود
یوسف
لعن الله قاتلیک یا فاطمه
بیش بار
لعنت بر دشمنان اسلام
حمید
بدجوری دنبال بهانه گیری هستید....
آقا حمید یکبار دیگر فکر کن ببین شیعه حضرتش هستی چون انتقاد به اهانت کنندگان به حضرت زهرا(ع) روحی وارواح العالمین له الفداه بهانه گیری نیست
یوسف
Iran, Islamic Republic of
خدا نویسندگان مقالات موهن را با اربابشان... محشور کند. اینها یا سلفی هستند یا وهابی و یا بهایی و صهیونیست در هر حال نمی توانند با نوشتن مقاله جلوی بیداری مردم و استقبال از مذهب تشیع را بگیرند. باید قوه قضائیه به شدت با این نامردمان برخورد نماید
مرگ بر همشون نامردا
مجید مجد
United States
وقتی بار اول به صورت جدی برخورد نمی شه این باری هم به وجود میاد
سيد
متاسفم براي وزير ارشاد ايشان هم پا جاي پاي مهاجراني گذاشته خدا به داد فرهنگ اين مملکت برسه خداييش اگه ما اين مراسمات مذهبيو نداشتيم فرهنگي از ايران باقي نميموند با اين مسئولين دلسوز ...
فقط استیضاح وزیر
محمد
واقعا جای تاسف دارد چرا باید اجازه داده شود یک عده ادمهای معلوم الحال با این جسارت به مقدسات و مذهب رسمی کشورمان توهین کنند یک بار برای همیشه باید با اینها برخورد کرد تا در اذهان هم پیالگانشان ماندگار شود
بابا توهین کردن باید مجازات شوند
سعید
سلام بربانوی عالم
سلام بر عزیزترین مادر عالم
سلام برمادری که همه وجودش را فدا کرد تا من و تو هدایت شویم
اساس دین، محبت فاطمه است وهرآن کس که فاطمه شناس نیست محروم ازسعادت است.
درجواب این نویسنده معاند مجوس ملی گرا که هنوز شخصیت اش در خرابه های تخت جمشید به دنبال روح داریوش وکوروش میگردد باید گفت
ایران امروز میراث جانفشانی هزاران عاشقی است که با نام حضرت زهرا لرزه بر سپاه کفر و عناد می انداختند و شما باید بدانید دیگر زمان غربت و تنهایی علی گذشته. شیعه او از غرب تا شرق عالم آماده هستند تا جان آن کسی که به مادرمان بی حرمتی کند بستانند.
اللهم العن الجبت و الطاغوت واشیاعهم واتباعهم
مرگ بر آمریکا و تفکر آمریکایی
Czech Republic
مردم تصمیم گرفته اند با این هتاکان در ماه محرم برخورد لازم را انجام دهند فقط کاش دستگاه قضایی سریعتر وراد اقدام شود تا مسائل از روالش طی شود
مسلمان
آیا خود مقاله را خوانده ای که اینطور به آن حمله می کنی؟
...
ازوزيرارشاد كه شنيدن صداي زن راحلال وكلا موسيقي مردوزن حرام را حلال مي كند وبه جاي ترويج اسلام وحمايت ازارزشها مروج فحشاوبي ديني درجامعه شده است انتظاربيشترازاين رانمي توان داشت!!
كاش آقاي روحاني دغدغه دين داشت وفردحزب اللهي ودينداروباتقواومتخصص را وزيرارشادتعيين مي نمود .كاش..
هرچندوزراواستانداران ديگرهم جاي سئوالهاي زيادي دارند
و نمایندگان مجلس نیز خوابند
خیلی جالب است وزیر ارشادی داریم که فراریان برایش مهمتر از هموطنان داخلی و دین و مذهب است احترامی که به فراریان می گذارد به هموطنش داخلی کشور اهمیتی قائل نیست حتی به مقدسات ملت مسلمان ایران. چقدر تظاهر چقدر دروغ به ملت. تا کی دروغ؟؟!!
علی
Iran, Islamic Republic of
وزیر ارشاد و تبلیغات اسلام آمریکایی!!!!
لعنت خدا بر دشمنان حضرت زهرا سلام اله علیها
من
Iran, Islamic Republic of
آیا باز هم باید بخوانیم:
ننگ ما ننگ ما
وزیر فرهنگ ما!
Iran, Islamic Republic of
آقای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد "اسلامی"
بجای اینکه تو فکر رفع فیلتر فیس بوک و آزاد سازی خوانندگی زنان باشید، موظفید مراقب و نگهبان مرزهای فرهنگی-اعتقادی مردم باشید
بخدا بزودي با چراغ بايد دنبال احمدي نژاد بگرديم میگي نه نگاه كن دوسال بعد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
چرا مسئولین نظارتی دولت ساکت هستند ؟ خدایا اهانت به مقدسات مانند دوره اصلاحات در حال اوج گرفتن هستند.
وزیر ارشاد باید پیش قراول برخورد باشد مگر او مسلمان نیست ؟ شیعه نیست ؟
ما به اهل سنت احترام قائل هستیم و اهانت به بزرگان اهل سنت هم بر طبق فتوای رهبر عزیز حرام است
شیما شرمانه
باید وزیر استیضاح بشه
علی
توهین جدید به عزاداران در سایت خبری ...
در بخشی از مقاله وقیحانه عزاداری را مشقت های من در آوردی می نامد و می گوید:
ما هم قبول داریم که هرچه داریم از امام حسین است اما آیا او که به فرموده پیامبر چراغ هدایت؛ «مصباح الهدی»، است باید محدود شود به این مشقت های من درآوردی؟!
علوی
آقای جنتی به خود بیا
سلام
آقا جان به جای اینهمه صحبت به روزنامه های 6، 7 سال اول انقلاب مراجعه کنید و ببیند شهادت درج شده یا وفات.
از مدارک شیعی در این رابطه مستندات بیاورید و چهره اسلام را بد معرفی نکنید.
بد گفتن به وزیر و وکیل و ... یعنی چه؟
احسان
به نظرم این روش شمادر دهه هفتاد انجام شد و نتیجه ای هم نخواهد داشت. ....
روحانی مچکریم!!!!!
Iran, Islamic Republic of
باید بای این افراد برخورد شدیدتری بشه
سلام
آیا اصل مقاله را خوانده اید؟
سینا
مقاله بسیار زیبایی از این نویسنده عزیز
یک حقیقت تاریخی درستی مطرح شد
متاسفم برای شما تندرو ها که با آزادی بیان ضدیت داریید
چرا می ترسید که هموطنان ما هم مثل این نویسنده نواندیش و روشنگری پیدا کنند

درد شما فریاد آزادی و دمکراسی مردم است و از هر راهی برای خفه کردن آن استفاده می کنید
این کهنه پرستی است نه نو اندیشی
گرایش به باطل کهنه گرایی است نه نو گرایی و نو اندیشی. ...
امين
دوست عزيز يا شما مقاله روشنگري نخوندي تا حالا در ضمن مشكل اصلي كه به نظر من بايد مطرح ميشه ايراد گرفتن و توهين به مسائل اعتقادي نيست.
....
Iran, Islamic Republic of
آیا کسانی که نظر میدهند مقاله را خوانده اند ؟
متاسفم برای شما
وزیر ارشاد باید استیضاح بشه
جلال اكبر زاده
United States
با سلام، من متأسفانه اصل مقاله «آتشی زیر خاکستر» را نخوانده ام. ولى مؤثرترين و معقول ترين روش براى رد آنچه كه نادرستش مى دانيم، بيان اشكالات و نادرستى ها به صورت نشان دادن تناقضاتش با مستندات روشن و مشخص است. بدترين و نامعقول ترين روش رد كردن يك مطلب را هم بسنده كردن به كلى گويى، برخورد احساسى كردن مى پندارم. بايد ياد بگيريم و ياد بدهيم كه اثرات قبول زحمت تدوين و نشر يك نقد اصولى (كه وقت و سواد مى طلبد)، به مراتب بيشتر و ماندگارتر از اثر ابراز احساسات مذهبى و بهره گيرى از غيرت دينى جامعه است. لذا از روزنامه وطن امروز انتظار مى رود تا مندرجات مقاله «آتشی زیر خاکستر» را با استناد روشن به مستندات و منابع مشخص نقد نمايد
Germany
سلام

بعد از خواندن این گزارش علاقه ماند شدم که اصل مطلب را بخوانم، تنها چیزی که برداشت نمی‌شود از آن‌ توهین به مقدسات است. اتفاقا حرف‌های جالبی‌ هم از نظرات حضرت امام در مورد تفرقهٔ بین شیعه و سنی در آن‌ بود که مفید دیدم. فکر می‌کنم نویسندهٔ این مطلب و کسانی‌ که کامنت‌های تند گذشته اند حتا مقاله را نخواندند. البته متاسفانه
ایرانی
دوستان اصلاً شما خوندید این مطلب رو که دارید نظر می دید؟ کجاش توهین بود ؟ تحلیل و تحقیق و برسی یک فرد بود اتفاقاً من خوندم خیلی از جاهاش هم درست بوده و حالا شاید بعضی از نوته هایش درست نبوده باشه از دیده ما اما به شکل توهین آمیز بیان نشده است. اینقدر احساسی نباشید. اگر اون زمون هم مثل شما بسته فکر می کردند حضرت علی تا ابد در حصر خانگی بود بخاطر اضهاراتش. نکنید بابا بگذارید جریان بحث و گفتگوی آزاد در مملکت باز باشد.