جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

با همین حزب‌الله، اسرائیل را نابود می‌کنیم

"مرگ بر آمریکا" مرگ بر سردمداران این کشور است
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 323494
استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام(ره) در آخرین سخنرانی خود در مورد آمریکا فرمودند که بهترین دعا برای رئیس‌جمهور آمریکا و نوکرانش این است که خداوند هرچه زودتر مرگشان را برساند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان از اساتید حوزه و دانشگاه، ظهر امروز با حضور در دانشگاه تهران به تشریح دلایل شعار مرگ بر آمریکا از منظر امام‌خمینی(ره) پرداخت.

وی با اشاره به ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه سابق جاسوسی آمریکا، گفت: این روز را یک جشن ملی می‌دانیم و اگر امروز بحث مرگ بر آمریکا سر داده می‌شود، بحث مرگ بر رئیس جمهور آمریکاست که امام(ره) نیز قبلا آن را بیان کرده بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امام(ره) در آخرین سخنرانی خود در مورد آمریکا فرمودند که بهترین دعا برای رئیس‌جمهور آمریکا و نوکرانش این است که خداوند هرچه زودتر مرگشان را فرا برساند.

پناهیان با بیان اینکه مرگ بر آمریکا، مرگ بر سردمداران این کشور است، گفت: زمانی مد شده بود کسانی که می‌خواستند مقابل امام(ره) بایستند شعار مرگ بر شوروی سر می‌دادند که امام(ره) نیز این مورد را تحلیل کردند و فرمودند که خط این بود که مرگ بر آمریکا نفی شود و اینکه عده‌ای در برابر دوستانشان شعار مرگ بر شوروی سر می‌دهند نیز پیرو همین خط است.

وی خاطرنشان کرد: تعجب می‌کنم که عده‌ای حرف‌های اصیل بنیانگذار انقلاب اسلامی را فراموش کرده‌اند. مگر منطق امام این نبود که فرمودند در برابر شوروی و‌ آمریکا جنگیدن و کشته شدن بهتر از آن است که زیر پرچم سرخ شوروی و سیاه غرب زندگی اشرافی داشته باشیم، پس چرا باید سخنانی به زبان آید که بوی خلاف اعتقاد امام(ره) احساس شود. امروز اگر دنیا بر موضوع "دنیا آمریکا را نابود کند" تبلیغ کند به نفع امنیت ملی ما خواهد بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام(ره) هیچ‌گاه مذاکره با آمریکایی‌ها را مطلقا حرام نمی‌دانستند اما اعتقاداتی داشتند که ما نیز باید پیرو این اعتقادات باشیم، تاکید کرد: ترس از آمریکا و اسرائیل معنایی ندارد. امروز همه می‌دانند که اسرائیل تحت شعاع خمپاره‌های ما قرار دارد و امنیتی ندارد و در جنگ‌های ۲۲ و ۳۳ روزه آسیب‌پذیری خود را نشان دادند و همان موشک‌های غزه که به آسمان و خاک اسرائیل می‌رسید، گوشه‌ای از توانمندی جمهوری اسلامی ایران بود. بنابراین آنها نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

پناهیان با بیان اینکه زمانی که ما نیرو به جبهه می‌فرستادیم عده‌ای به ما می‌گفتند ساخت و پاخت کنید تا جنگ تمام شود و ما در پاسخ به آنها می‌گفتیم مگر ما آغاز کننده بودیم که باید تمام کنیم، اظهار داشت: معادلات سیاسی و اقتصادی بین‌المللی را اگر بر روی زمین طراحی کنیم مشاهده می‌کنیم که آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران در ۳۰ سال اخیر پیشرفتی نداشته است.

وی تصریح کرد: آمریکا در این ۳۰ سال نفوذش را در منطقه از دست داده و اعتبار داخلی و بین‌المللی‌ خود را از دست داده است. ممکن است البته گاهی انسان‌های مذهبی نادان حرف‌هایی بزنند که آمریکا ابرقدرت بلامنازع است اما در این ۳۰ سال نفوذ قدرت آمریکا در حوزه‌های مختلف کاهش پیدا کرده و در مقابل نفوذ و اقتدار ایران نسبت به همان حوزه‌ها افزایش پیدا کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رشد آمریکا نسبت به ایران در ۳۰ سال اخیر عقب افتاده است، گفت: علت این امر نبود رهبری کلان در این کشور است. البته آنها رهبری کلان دارند البته نه آن سیاستمدارانی که در صحنه هستند، بلکه در پشت پرده هستند. عملکرد رهبری کلان آمریکا عقب‌تر و ضعیف‌تر از رهبری کلان در ایران بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوب است بدانید که من در سال ۶۱ که حزب‌الله لبنان تشکیل شد در این کشور با احمد متوسلیان تشکیل‌دهنده هسته اصلی حزب‌الله لبنان بودم و با همین حزب‌الله اسرائیل را نابود خواهیم کرد و قدرت خود را به رخ جهانیان خواهیم کشاند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یونس
سلام خدا بر پناهیان و تمام بندگان مطیع خدا.
اميرحسين
پيروزي نهايي نزديك است

هر روز برايتان دعا مي كنيم