پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

آبروی عارف را خرج نهضت‌آزادی کردند

پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 322696
فشار به مسئولان و مظلوم‌نمایی برای روزنامه زنجیره‌ای بهار در حالی است که این روزنامه در ارتکاب تخلفات متعدد سابقه‌دار محسوب می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، به دنبال توقیف این روزنامه تحت مدیریت سعید‌ پورعزیزی (مدیرکل اطلاعات و اخبار ریاست‌جمهوری در دولت اصلاحات) که در پی جسارت به امامت امیرمومنان علی علیه السلام در آستانه عیدغدیر صورت گرفت، ائتلاف جریان رسانه‌ای ضد انقلاب و فتنه سعی کردند با به حاشیه انداختن خیانت انجام گرفته، برای همکاران بیکار شده روزنامه مذکور اشک تمساح بریزند و توقیف این روزنامه را مجازاتی سنگین وانمود کنند.

در همین زمینه برخی همکاران نشریات زنجیره‌ای در حاشیه جلسه دولت به وزیر ارشاد گفته‌اند آیا قول می‌دهید که روند توقیف روزنامه‌ها سیر نزولی داشته باشد و آیا شما از تعطیلی روزنامه بهار متأثر شدید؟ که علی جنتی در پاسخ می‌گوید بله ما متأسفیم و قول می‌دهیم!
محمدرضا عارف نیز که مشخصا در انتخابات از سوی روزنامه بهار تبلیغ می‌شد، در دیدار اعضای جامعه فارغ‌ا‌لتحصیلان دانشگاه امیرکبیر، گفته که راه برخورد با «خطای احتمالی» یک رسانه نباید توقیف آن رسانه و بیکار شدن خبرنگاران و کارکنان باشد.

مظلوم‌نمایی رسانه‌های زنجیره‌ای و شروع از پله دوم ماجرا در حالی است که مرور سابقه روزنامه بهار نشان می‌دهد این روزنامه طی ۱۳ سال گذشته به خاطر ارتکاب جرایم سنگین ۳ بار توقیف شده و این چهارمین بار است که توقیف می‌شود. روزنامه زنجیره‌ای بهار نزدیک به حزب مشارکت اولین‌بار در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۷۹ با حکم رئیس شعبه ۱۴۵۸ دادگاه عمومی تهران توقیف شد. این توقیف بنابر اعلام دادگاه به خاطر عدم توجه به تذکرات متعدد صورت گرفت. اطلاعیه دادگاه اعلام می‌کرد: این روزنامه مبادرت به درج و انتشار اخبار ساختگی و کذب علیه نهادها و مسئولان نظام به قصد تشویش اذهان عمومی و تشنج‌آفرینی نموده است.

روزنامه بهار همچنین در تاریخ‌های ۲۲ دی‌ماه ۱۳۸۱ و ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ به خاطر محکومیت کیفری مدیرمسئول، اهانت به مسئولان رسمی، انجام فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر اکاذیب و افترا به نهادهای رسمی توقیف شده اما با خوش‌خیالی و کوتاهی برخی مراجع رسمی مجددا امکان فعالیت پیدا کرد که سرانجام کار را به انکار امامت و ولایت امیرمومنان در آستانه عیدغدیر رساند این توسط قلم یکی از اعضای نهضت آزادی نگاشته شده بود. در واقع عدم مجازات مدیر و گردانندگان اصلی این نشریه باعث گستاخی و حرمت‌شکنی اخیر وی شد و این در حالی است که مجازات افراد سابقه‌دار قانونا تشدید می‌شود.

پیش از این سایت اصلاح‌طلب فرارو اعلام کرده بود ۱۰۰ درصد سهام روزنامه بهار به بنیاد امید ایرانیان (وابسته به محمدرضا عارف) واگذار شده است و گفته می‌شود در زمان انتخابات این میزان ۵۵ درصد کل سهام روزنامه بود و در اختیار حمید عارف فرزند محمدرضا عارف قرار داشت.

سایت اینترنتی روز آن‌لاین نیز که توسط شماری از روزنامه‌نگاران فراری اداره می‌شود، به نقل از یک روزنامه‌نگار در تهران، از خوشحالی «صادق» (مشاور ارشد دکتر روحانی) نسبت به تعطیلی بهار خبر داده و می‌افزاید: «پس از رفع توقیف روزنامه بهار و انتشار آن در دوره جدید یعنی دی‌ماه سال گذشته، مدیرمسئول روزنامه برای روزنامه با اسپانسرهای زیادی وارد گفتگو شد که همان ابتدا با پسر محمدرضا عارف یعنی حمید عارف از طریق یکی از دوستان آشنا می‌شود. حمید عارف تازه از آمریکا به تهران آمده بود، آن هم برای اینکه زمینه کاندیداتوری پدرش را فراهم کند. براین اساس بین حمید عارف و سعید پورعزیزی با هدف حمایت از عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری قراردادی به امضا می‌رسد.

ابتدا سهامی میان دو طرف رد و بدل نمی‌شود و تنها در این حد بود که از عارف در انتخابات حمایت شود در ازای آن برخی هزینه‌ها از جمله وسایل مورد نیاز تحریریه و کامپیوترها و... و بخشی از حقوق توسط مجموعه عارف پرداخت شود. بعد کم‌کم و حدود اسفندماه قراردادها توسعه پیدا می‌کند به این ترتیب که ۵۵ درصد از سهم روزنامه به حمید عارف واگذار می‌شود. براین اساس مقرر می‌شود که سهم بیشتری از پرداخت‌های روزنامه توسط عارف باشد، هر چند در این میان گاه اختلاف‌هایی به وجود آمده مبنی بر اینکه پورعزیزی هم باید در پرداخت‌ها سهمی داشته باشد و همین اختلافات در یک یا دو ماه منجر به تاخیر در پرداخت حقوق تحریریه شد. با این حال با پادرمیانی‌هایی این اختلافات فیصله پیدا می‌کند. اما پسر عارف با اکراه سهم خود را پرداخت می‌کرد چرا که معتقد بود باید روزنامه هر روز عکس عارف را عکس یک کند. در جلسه‌ای با حضور تحریریه روزنامه بهار با اعضای ستاد عارف، آقای توفیقی هم‌چنین درخواستی داشت.

آقای صالحی‌امیری که آن زمان در ستاد عارف بود و بعد با خارج کردن برخی طرح‌های این ستاد به ستاد روحانی رفت، هم‌چنین اعتقادی داشت. یعنی تفکر حاکم بر دفتر عارف این بود که چون هزینه روزنامه پرداخت می‌شود، باید روزنامه تمام قد عکس و تیتر عارف را منتشر کند. قرارداد روزنامه اسما بین پورعزیزی و بنیاد امید ایرانیان بوده ولی رسما بین پورعزیزی و پسرعارف بود. در ضمن هفته گذشته هم طی قراردادی قرار بود ۱۰۰ درصد سهام روزنامه به این بنیاد انتقال پیدا کند. بر همین اساس شورای سیاست‌گذاری تعیین شده بود شامل رسولی محلاتی، پسرعارف و پسر کاظم بجنوردی، رئیس دایره المعارف اسلامی».

شایان ذکر است گردانندگان آلوده بهار به بهانه حمایت انتخاباتی از عارف، عملا تبدیل به ارگان سران گروهک نهضت آزادی شده بودند و مصاحبه‌های مفصل و متعددی با عناصری نظیر ابراهیم یزدی و هاشم صباغیان و... به چاپ رساندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نهضت آزادی کارنامه اش از برخی عناصر اصول گرای امروزی ! روشن تر و درخشان تراست ! مقایسه بفرمایید !