يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
۱

سرقت جمجمه اموات در زنجان؟!+تصاویر

سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب: 322162
این منطقه تبدیل به جولانگاه افرادی شده که برای پیدا کردن آثار باستانی وجب به وجب زمین ها را جستجو می کنند و در سرقت هایشان حتی به نبش قبر اموات بخت برگشته ای که سالیان دراز در این خاک آرمیده بودند نیز رحم نکردند.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، سرقت آثار باستانی و بقایای اجساد چند صد ساله در روستای خساره واقع در شهرستان طارم استان زنجان به یک رسم متداول در این منطقه تبدیل شده و خبرنگار افتخاری مشرق در این شهرستان با ارسال چند تصویر تعجب برانگیز ما را در جریان این موضوع قرار داد.
 
 

ظاهرا ماجرا از این قرار است که چند چاه کن به صورت تصادفی به صندوقی عتیقه دست پیدا کردند که مربوط به سالهای بسیار دور بوده و ارزش بالایی داشت. از آن روز به بعد این منطقه جولانگاه افرادی شده که برای پیدا کردن آثار باستانی وجب به وجب این زمین ها را جستجو می کنند و در این سرقت ها حتی به نبش قبر اموات بخت برگشته ای که سالیان دراز در این خاک آرمیده بودند هم رحم نکردند.
 
در این زمینه قبلا هرگز خبری رسمی منتشر نشده و مشرق برای در جریان قرار گرفتن سازمان میراث فرهنگی جهت پیگیری این خبر اقدام به انتشار آن کرده است.

 









 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بیکار
Iran, Islamic Republic of
مشکلش چیه دنبال یه لقمه نون حلال!!! هستند ....