جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۸
قاب حماسه/

عکس / جمجمه ات را به خدا بسپار

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 322041
جوان بسیجی، گرچه کلاهخودی پولادین بر سر دارد، اما آن را به نام خالق یکتا و یاد ولایت مسلح کرده است و در حقیقت، جمجمه خود را نه به سپری از آهن، که به نام خدای یکتا و اولیائش سپرده است
به گزارش جهان نيوز، عکسی که می بینید، احتمالا در زمستان 1360 یا بهار 1361 گرفته شده است. آن روزها هنوز پیشانی بند در جبهه های جنگ رایج نشده بود و رزمندگان از کلاهخودهای خود برای درج شعارها و اذکار مورد علاقه شان استفاده می کردند. این عکس ناخودآگاه انسان را به یاد آن جمله معروف حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه می اندازد:
تَزُولُ الْجِبَالُ وَ لَا تَزُلْ عَضَّ عَلَى نَاجِذِكَ أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَكَ تِدْ فِي الْأَرْضِ قَدَمَكَ ارْمِ بِبَصَرِكَ أَقْصَى الْقَوْمِ وَ غُضَّ بَصَرَكَ وَ اعْلَمْ أَنَّ النَّصْرَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ سُبْحَانَ
«اگر كوه‏ها از جاى كنده شوند تو ثابت و استوار باش، دندان‏ها را برهم به فشار، كاسه سرت را به خدا عاريت ده، پاى بر زمين ميخكوب كن، به صفوف پايانى لشكر دشمن بنگر، از فراوانى دشمن چشم بپوش، و بدان كه پيروزى از سوى خداى سبحان است»

جوان بسیجی، گرچه کلاهخودی پولادین بر سر دارد، اما آن را به نام خالق یکتا و یاد ولایت مسلح کرده است و در حقیقت، جمجمه خود را نه به سپری از آهن، که به نام خدای یکتا و اولیائش سپرده است و این گونه پای به میدان نهادن است که «احدی الحسنیین» را به دنبال دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
داره لبخند میزنه به چی؟
به بیچارگی ما؟
به دوریمون؟
به بی لیاقتیمون؟
به بی عملی؟
به تفرقه و جدایی؟
به چی؟
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
داره به انتخاب راهی که پایانش سرافرازی بود لبخند میزنه
داره به شهادت لبخند میزنه
داره به تصمیم درستش لبخند میزنه
داره به عاقبت بخیریش لبخند میزنه
داره به سرانجامش لبخند میزنه
درس بگیریم!
Iran, Islamic Republic of
به راه روشني كه مي ره نگاه مي كنه، به تحقق يافتن وعده هاي الهي لبخند رضايت مي زنه و بالاخره به ما با لبخند مي گه كه به خدا يقين داشته باشيد، راه رسيدن به خدا بازاست.
احمد
به آقایون اعتدال ساده لوح لبخند میزنه
الان چیزی که زیاده شیخ ساده لوحه
دل بود که از غافله ما را عقب انداخت
سر رفتن این حوصله ما را عقب انداخت
مجید مجد
France
درود و سپاس
United States
شهدا دلتنگ شما هستم
سلام . ببین دادا جهان از این عکسای مشتی میخوای بیا پیش داداشت تا دلت بخواد از اون زمان عکس دارم