سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

صادرات آمریکا به ایران نصف شد

شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 321602
وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۸ ماه نخست ۲۰۱۳ با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۱۴ میلیون دلار رسیده اما در ماه اوت صادرات آمریکا به ایران نصف شده و واردات از ایران به صفر رسیده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وزارت بازرگانی آمریکا در جدیدترین گزارش خود کل مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ۸ ماه نخست ۲۰۱۳ را ۲۱۳.۹ میلیون دلار اعلام کرد.

مبادلات تجاری دو کشور در این مدت با رشد ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۲ مواجه شده است. مبادلات دو کشور در ۸ ماه نخست سال گذشته میلادی ۲۰۱.۷ میلیون دلار اعلام شده بود.

مبادلات دو کشور در ۱۲ ماهه سال ۲۰۱۲ نیز که نخستین سال اجرای تحریم های به اصطلاح سختگیرانه علیه ایران بود حدود ۱۰ درصد افزایش یافت و به ۲۵۳ میلیون دلار رسید.

بر اساس این گزارش، صادرات آمریکا به ایران در ماه های ژانویه تا اوت ۲۰۱۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۵ درصد افزایش داشته و به ۲۱۱.۸ میلیون دلار رسیده است. صادرات آمریکا به ایران در ۸ ماه نخست ۲۰۱۲ بالغ بر ۲۰۰.۷ میلیون دلار اعلام شده بود.

واردات آمریکا از ایران در ۸ ماه نخست ۲۰۱۳ نیز به ۲.۱ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که واردات آمریکا از ایران در ۸ ماه نخست ۲۰۱۲ تنها ۱ میلیون دلار بوده است.

وزارت بازرگانی آمریکا همچنین از نصف شدن صادرات این کشور به ایران در ماه اوت سال جاری میلادی نسبت به ماه قبل از آن خبر داده است. صادرات آمریکا به ایران در ماه جولای امسال ۲۳.۲ میلیون دلار اعلام شده بود. این رقم در ماه اوت با کاهش ۴۹ درصدی به ۱۱.۸ میلیون دلار کاهش یافته است.

واردات آمریکا از ایران در ماه اوت نیز صفر بوده است. آمریکا در ماه قبل از آن ۰.۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

کاهش شدید مبادلات تجاری دو کشور در ماه اوت در حالی است که دولت جدید ایران در این ماه آغاز به کار کرده و برخی تحلیلگران با توجه به استقبال غرب از پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران پیش بینی کرده اند مبادلات ایران با کشورهای غربی توسعه یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *