سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۶۲
۷۶

شریعتمداری: همان پیشنهاد کرباسچی را به ظریف تکرار می‌کنم

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۳۵
کد مطلب: 320611
متن مذاکرات و آنچه در نشست ژنو میان هیئت ایرانی و هیئت‌ها و نمایندگان گروه 5+1 مطرح و رد و بدل شده است، به دلایلی که شرح آن گذشت نمی‌تواند محرمانه باقی بماند و نمانده است. ولی نکته دیگری در میان است که محرمانه بودن آن ضروری است. این نکته که باید محرمانه بماند، انگیزه و اهداف پشت صحنه‌ای است که از پیشنهاد و یا بسته ارائه شده جمهوری اسلامی ایران در میان بوده و هست.
شریعتمداری: همان پیشنهاد کرباسچی را به ظریف تکرار می‌کنم
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:

۱- اواخر بهمن ماه ۱۳۷۸ در پی ۶۱ فقره شکایت که آقای کرباسچی - شهردار تهران- علیه کیهان مطرح کرده بود به دادگاه رفته بودم. برای هریک از ۶۱ شکایت شهرداری تهران پرونده جداگانه‌ای تشکیل شده بود و اکثر قریب به اتفاق آنها فاقد مبنا و ملاک حقوقی بود تا آنجا که تعجب دادگاه و اعضای هیئت منصفه را به دنبال داشت. انگار وکلای شهرداری طی چندماه تمامی صفحات کیهان را «تی» کشیده و هر جا نام و نشانی از شهردار و شهرداری یافته بودند، شکایتی پیوست آن کرده و به دادگاه داده بودند. در مقدمه دفاعیات خویش خطاب به آقای کرباسچی- که البته در دادگاه حضور نداشت- گفتم؛ کاش به جای استفاده از چند وکیل و هزینه‌ای که برای ردیف کردن این همه شکایت بی‌مورد کرده‌اید، از خود بنده می‌خواستید و یا دوستانه مشورت می‌گرفتید تا لااقل چند مورد قابل شکایت از کیهان را تهیه کرده و در اختیارتان می‌گذاشتم!

۲- در پی انتقاد کیهان به ادعای محرمانه بودن مذاکرات هسته‌ای ژنو و تاکید بر این واقعیت که با توجه به حضور ۶ هیئت مذاکره کننده از شش‌کشور عضو گروه ۵+۱ و رابطه ارگانیک و رسما اعلام شده آمریکا با رژیم صهیونیستی، کمترین زمینه‌ای برای محرمانه ماندن مذاکرات وجود ندارد، انبوهی از اعتراض‌های آمیخته به فحاشی و ناسزا نثار کیهان شد که هنوز هم با همان شدت و عصبانیت ادامه دارد. نگاهی هرچند گذرا به این فحاشی‌ها که از سوی مجموعه همیشه هماهنگ روزنامه‌های زنجیره‌ای، سایت‌های وابسته به اصحاب‌فتنه و رسانه‌های بیگانه علیه کیهان تدارک دیده شده است به وضوح نشان می‌دهد که این ناسزاها فقط ناسزاست و با هیچ منطق علمی، استدلال و یا درک و فهم سیاسی همراه نیست و نکته درخور توجه آن که تقریبا تمامی آنها متن مشابهی دارند و یادآور انشانویسی دانش‌آموزان چند دهه قبل از روی کتاب‌های «تعلیم انشاء» است که همه با این جمله شروع می‌شد «البته واضح و مسلم و مبرهن است که...»! و با این جمله خاتمه می‌یافت که «این بود انشای بنده تا ببینیم انشای دیگران چه باشد»؟! برای مثال به شماره دیروز روزنامه زنجیره‌ای بهار و شرق و... نگاهی بیندازید؛

چندین مقاله و گزارش با مضمون‌های مشابه علیه کیهان ردیف کرده‌اند ولی دریغ از یک کلمه حرف منطقی و یا ارائه یک استدلال خشک و خالی. درک این نکته نیازی به بررسی‌های پیچیده ندارد و برای پی بردن به آن کافی است، یادداشت‌های کیهان را با یادداشت‌ها و گزارش‌های طرف مقابل مقایسه کنید و خود به قضاوت بنشینید.

۳- و اما، در این وجیزه، سخنی دوستانه و خیرخواهانه با رئیس جمهور محترم و جناب آقای دکتر ظریف در میان است و آن، این که، دوستان و هواداران یاد شده- اگر واقعا دوست باشند که بسیاری از آنها نیستند- نه‌فقط برای شما «یار شاطر» نخواهند بود، بلکه «بار خاطر» هستند و مصداق کلام سعدی که «ناخوش آوازی به بانگ بلند قرآن همی خواند، گفتمش برای چه می‌خوانی، گفت؛ برای خدا، گفتمش؛ برای خدا مخوان!» چرا که؛

«گر تو قرآن بدین نمط خوانی ببری رونق مسلمانی»

حضرات روحانی و ظریف! شما بزرگواران درباره ضرورت محرمانه ماندن مذاکرات- با عرض پوزش- دچار یک اشتباه فاحش شده و موضوع را جا به‌جا مطرح کرده‌اید. نکته‌ای که اگر به آن توجه می‌کردید، با این همه اعتراض به‌حق و دلسوزانه روبرو نمی‌شدید، از روزنامه‌های زنجیره‌ای و اصحاب فتنه و مدیران بیرونی آنها انتظار نیست که توان درک این نکات را داشته باشند ولی از شما این انتظار هست. توضیح آن که؛
۴- در هر نظام حکومتی، اسرار و مسائلی هست که برای حفظ منافع ملی باید محرمانه باقی بماند و اعلام و طرح علنی آن می‌تواند برای نظام و مردم آسیب‌های جدی در پی داشته باشد. حضرت امام- رضوان‌الله تعالی علیه- در همین باره خطاب به مردم می‌فرمودند از مسائلی سؤال نکنید که اگر مسئولان محترم ناچار به بیان آن باشند، نظام و منافع آن با آسیب روبرو می‌شود. در این حالت منظور آن نیست که مردم نامحرمند، بلکه اینگونه مسائل اگر به صورت علنی مطرح شوند، در میدان دید چشم‌ها و شنود گوش‌های نامحرم دشمنان نیز قرار خواهند گرفت و دقیقاً به همین علت است که باید برای همیشه و یا در مقطعی از زمان، محرمانه و طبقه‌بندی شده باقی بمانند.

تصدیق می‌فرمایند که متن مذاکرات ژنو نمی‌تواند از نوع مسائل و موضوعات یاد شده باشد و در فهرست مسائل ناگفتنی و محرمانه به شمار آید. زیرا مذاکرات ژنو در حضور اعضای شش‌گانه هیئت‌های ۵+۱ صورت پذیرفته است، یعنی همان‌هایی که اگر قرار باشد نکته‌ای محرمانه بماند باید از نگاه و نظر آنها دور نگاهداشته شود. چرا که هیئت‌های مذاکره کننده کشورهای ۵+۱، حریف و طرف مقابل ماجرا هستند و به یقین اگر احساس کنند نفع ما در محرمانه بودن فلان نکته است، دقیقاً همان نکته را علنی خواهند کرد. که دیدیم چنین کردند و با عرض پوزش باید گفت؛ این استدلال که «محرمانه بودن مذاکرات نشانه جدی بودن آن است»! بیشتر به یک شوخی شبیه است تا نظریه‌ای منطقی، آنهم در عرصه دیپلماتیک! همین دیروز روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش کرد که نمایندگان آمریکا و انگلیس، بعد از مذاکرات ژنو، متن مذاکرات و محتوای بسته پیشنهادی ایران را در اختیار اسرائیل گذاشته‌اند. بنابراین به مردم و دلسوزان نظام حق بدهید که بپرسند؛ آیا متن مذاکرات فقط برای مردم ایران محرمانه است و نه برای دشمنان تابلودار نظام؟!

۵- اکنون وقت بازگشت به خاطره‌ای است که در بند اول این یادداشت آمده بود و باید همان پیشنهاد نگارنده به آقای کرباسچی را، این بار خطاب به آقای ظریف تکرار کرده و عرض کنیم؛ اگر جای شما بودیم انبوه تحلیل‌ها و تفسیرهای بی‌سروته و خنده‌داری که روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌های وابسته به فتنه برای توجیه محرمانه بودن متن مذاکرات ژنو نوشته و می‌نویسند را متوقف می‌کردیم و به جای آن، از کیهان می‌خواستیم برای مردم توضیح بدهد که کدام بخش از ماجرا بایستی محرمانه باشد و کدام بخش آن نباید و نمی‌تواند محرمانه بماند. نکته‌ای که هیچکدام از روزنامه‌های زنجیره‌ای و دوست‌نمایان سینه‌چاک دولت- انشاءالله اعتدال- به آن کمترین اشاره‌ای نکرده‌اند و آن، این که؛

۶- متن مذاکرات و آنچه در نشست ژنو میان هیئت ایرانی و هیئت‌ها و نمایندگان گروه ۵+۱ مطرح و رد و بدل شده است، به دلایلی که شرح آن گذشت نمی‌تواند محرمانه باقی بماند و نمانده است. ولی نکته دیگری در میان است که محرمانه بودن آن ضروری است. این نکته که باید محرمانه بماند، انگیزه و اهداف پشت صحنه‌ای است که از پیشنهاد و یا بسته ارائه شده جمهوری اسلامی ایران در میان بوده و هست. توضیح آن که، می‌توان فرض کرد، هیئت مذاکره کننده کشورمان، با ارائه بسته پیشنهادی و نشان دادن «در باغ سبز»! گروه ۵+۱ را وادار کند از لاک و پوشش دروغینی که به بهانه نظامی بودن فعالیت هسته‌ای ایران، برای خود ساخته و به دنیا پمپاژ کرده است، خارج شود. و از این طریق چهره واقعی حریف که اصرار بر مواضع غیر حقوقی و غیرفنی و در یک کلام باج‌خواهی از ایران اسلامی است، برای همگان به وضوح قابل دیدن باشد. این نکته، اگر منظور تیم هسته‌ای کشورمان بوده باشد، می‌تواند نمونه‌ای از نرمش قهرمانانه تلقی شود. فرض کنید، در جبهه جنگ یکی از گردان‌های نظامی- مثلاً گردان مقداد از لشکر محمد رسول‌الله(ص)- در نقطه‌ای روی دشمن آتش می‌ریزد و سپس با حمله متقابل دشمن اقدام به عقب‌نشینی می‌کند. این صحنه را در ذهن خود مجسم کنید. تصور اولیه آن است که گردان مقداد از مقابل دشمن گریخته است ولی واقعیت پنهان-محرمانه- این است که گردان مقداد با این ترفند نظامی، ارتش دشمن را به محل کمین نیروهای خودی می‌کشاند. بدیهی است که انگیزه و پشت صحنه این اقدام گردان مقداد بایستی «محرمانه» باشد، اما ظاهر ماجرا، یعنی تبادل آتش میان دو طرف نمی‌تواند محرمانه بماند و محرمانه ماندن آن ضرورتی هم ندارد.

۷- همانگونه که حضرت آقا،‌ مانند همیشه و به درستی فرموده‌اند، در اعتماد به دولت - و از جمله هيئت ایرانی مذاکره کننده هسته‌ای- تردیدی نیست، اما علاوه بر قابل اعتماد بودن که هستند، تدبیر و درایت نیز - مخصوصاً از دولت تدبیر- مورد انتظار است ولی آقایان در اعلام این که کدام بخش از ماجرا باید محرمانه بماند، ‌درایت لازم را نداشته‌اند و به جای آن که انگیزه و اهداف پشت صحنه خود از پیشنهاد ارائه شده را محرمانه معرفی کنند که برای همگان قابل قبول است، متن مذاکرات را که با حضور چشم‌ها و گوش‌های نامحرم هیئت‌های نمایندگی کشورهای ۵+۱ مطرح شده است، محرمانه! اعلام کرده‌اند!

۸- بار دیگر خطاب به آقایان دکتر روحانی و دکتر ظریف می‌گوئیم؛ لطفا در نوشته‌ها و تحلیل‌های جماعت مورد اشاره و روزنامه‌ها و سایت‌های آنان دقت بفرمائید، آیا در میان انبوه نوشته‌ها و اظهارنظرهای آنان می‌توانید تفاوت چندانی با آنچه رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی و اسرائیلی می‌نویسند، پیدا کنید؟ با جرأت می‌توان گفت که پاسخ این سؤال منفی است. بنابراین به آسانی می‌توان نتیجه گرفت که حرکت و مواضع کنونی جماعت یاد شده از دو حال خارج نیست؛ یا این که توان درک مسئله را ندارند- که بسیاری از آنها ندارند- و یا ساز دشمن را کوک می‌کنند. از این روی نمی‌توان و نباید از توطئه برخی اصحاب فتنه که متاسفانه در دولت لانه کرده‌اند، غافل بود. این جماعت، مذاکرات هسته‌ای را بهانه‌ای برای عقب‌نشینی از منافع ملی تلقی می‌کنند. برای آنها «تاکتیک» مهم نیست بلکه استراتژی آنها وطن‌فروشی است و صد‌البته بدیهی است که با حضور همیشه هوشیار و نگاه ملکوتی رهبر بیدار انقلاب و مردم پای در رکاب آن حضرت، باز هم سر خود را به سنگ می‌کوبند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آرمان
Iran, Islamic Republic of
احسنت حاج حسين
خار چشمان اصحاب فتنه‌اي
اجرکم عندا...
ایران من
نمی دونم چرا نتانیاهو هم همین نظرو در مورد دولت داره؟
چون خیلی از سیاست سر در نمیاوری نمیتوانی تسخیص بدهی که نظرات حاج حسین با نتانیاهو زمین تا آسمان فرق دارد
بچه ها خاطره جديدو شنيديد؟!:
امام هميشه موافق محرمانه بودن مذاكرات بودن!
ایرانی
.....تفرقه انگیزه ...
مرحبا حاج حسین; غربی ها خیلی مکار هستند و در نشست ژنو به سود طولانی مدت مینگرند ولی افسوس غرب زده های داخلی که به شدت مسحور زرقو برق غرب و حفظ منافع و ثروت خاندان هاشمی و خودشون هستند فقط به سود کوتاه مدت و قهرمان نمایی حتی به قیمیت فروش وجب وجب خاک ایران به قیمت حذف چندتا تحریم که بیشتر به خود غرب ضرر زده تا ایران مشغولند
با سلام

بخش لایک نظرات جهان نیوز باگ داره به برنامه نویس بگید ثبت منفی مثبت دادن رو بر اساس ip و کوکی با هم تنظیم کنه و نه فقط از طریق کوکی مرورگر، در حالت کنونی براحتی میشه با باز و بسته کرد پی در پی مرورگر در حالت new private window در هر دقیقه دهها لایک داد. خودم الان خیلی راحت و سریع بیست تایی مثبت منفی دادم حالا فکرشو بکنید طرفدارهای علاف اصلاح طلب چقدر راحت میتونن لایک ها رو دستکاری کنند!
آبی
دقیقا از تعداد ارا میشه فهمید اصلاح طلبان الافند یا اصولگراها-
با چه زبونی مردم به شما اصولگراها بگند که شماها رو نمیخواند-
18 میلیون رای واستون کافی نبود-
البته میدونم این نظر منو نمیذارید تو سایت ولی من وظیفم رو انجام دادم
Iran, Islamic Republic of
البته با این زبانهای موجود در دنیا متوجه نخواهند شد چون تا امروز جواب نداد
Iran, Islamic Republic of
به این 18 میلیون رای اظهارات همسر ... هم اضافه کن ....
ایران من
این خلاقیت یک اصلاح طلب رو می رسونه. لطفا برادران اصولگرا هم اون گردالوشون بکار بندازن نذارن آک بمونه
مجید مجد
United States
کلا تو وطن فروشی خلاقن و با سلیقه
گنجی، سروش گوگوش ببخشید مهاجرانی نمونه شونن
Iran, Islamic Republic of
بد نیست ادب رو رعایت کنید و به مخاطبان دیگه از هز طیف و گروه سیاسی که بیننده این سایت هستند احترام بگذارید.
حاج حسين يه دونه اي
كل اصلاح طلبا و اعتدال گراها هم جمع شن، عمرأ يعني عمرأ بتونن جواب منطقي بدن
اگر مردن جواب منطقي و با استدلال بدن،
اما اين روزنامه هاي زنجيره اي، اگر مرديد، اگه ميدونيد عزت يعني چي، پس منطقي جوابشو بديد
با استدلال
استدلالاااااا نه ناسزا نه خاطره ي جعلي..
سید سعید موسوی
آفرین بر تو ایرانی سرافراز وطن
براوو
احسنت مرحبا
امیر
احسنتم
خدا شمارو برای انقلاب و ولایت حفظ کند
چقدر مودبانه متین مستدل ومنطقی واقعا لذت بردم
آقاي شريعتمداري دم از ناسزا گوئي نزن ...
چشم دیگه جی خجالت نکش اگر امری هست بفرما
United States
آره این که کار حرفه ای شماهاست
بابا يک نفر حرف هاي اين بنده خدا را گوش دهد-
اين بنده خدا حودش را مي کشدولي افسوس که شکست سخت در انتخابات اورا به جاده خاکي کشيده و دائم براي دولت منتخب ملت خط و نشان مي کشد.بلاخره تحمل ملت روزي تمام خواهد شد. حسين اقا مقداري قرص عصبي بخور وبرو اتاق فکر - شايد تا 8سال اينده شفا پيدا کني
دوست عزیز لطفا در مقابل حرف منطقی جواب منطقی ارائه دهید
محمد
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم ظریف این متن رو نخونه! اگه بخونه احتمالا وزارتخونه تا یکی دو ماه تعطیل میشه! به خاطر کمر درد و پادرد و چشم درد و ... ظریف!!
ایران من
قابل توجه آقای کیهان... اگه از شما و مردم بپرسند که مذاکراتی که آقا جلیلی این چند سال انجام داده و مذاکره برای تعیین مذاکره بعدی می کرده کسی از محتویاتش اطلاع داره یا نه؟ چرا اون موقع قلم مبارکتون رو به جوهر انشاء آغشته نکردید که یه زمانی به اینکه کی اول زنگ زد گیر می دادید و الان به محرمانه و غیرمحرمانه بودن می پردازید. ...
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز اول اینکه پس از هر مذاکراتی جلیلی می آمد و شرحی از مذاکرات می داد که می توانید به رسانه ها مراجعه و پیگیری نمایید در ثانی آن وقتها طف غربی ذوق مرگ نمی شد و بلافاصله اظهار می داشت که مثلا پیشنهادهای ما را قبول ندارد اما الان از ذوق مرگی نمی داند چه کند و ما نمی دانیم چه پیشنهادتی شده که آنها این چنین ذوق مرگ شده اند برای همین می پرسیم پیشنهادات را مختصری بیان کنید
خب طبق قاعده نعل وارونه كه از اكتشافات همين حاج حسين شماست اين به قول شما ذوق مرگي مي تواند نشانه شكست استكبار جهاني به سركردگي صهيونيزم بين الملل يا برعكس باشد جهت توضيحات بيشتر مقاله ما با اسراييل همسو نيستيم آقاي شريعتمداري رو بخونيد تا كاملا به شيوه پشتك و وارون مسلط شويد.
مریم
چون مطمئن بودیم که جلیلی خائن نیست ولی به این تازه واردها مطمئن نیستیم و میترسیم یک شبه مملکت را به باد دهند.
Iran, Islamic Republic of
یادمه دکتر جلیلی اعلام کرد مذاکرات را مستقیم پخش کنید .
اینها میگند مذاکرات محرمانه است. دکتر جلیلی
کی گفته بود مذاکرات محرمانه است ؟؟
جليلى مى گفت مذاکرات را پخش مستقيم از رسانه ها پخش کنيد تا منطق ايران براى همه روشن شود. يادت رفت؟
Iran, Islamic Republic of
تو کرباسچی سروته یک کرباسید
United States
کرباسچی کجا شما کجا
...
Iran, Islamic Republic of
درود بر تیم مذاکره کننده قبلی....
Iran, Islamic Republic of
... هم برای خودت بهتره هم برای این مملکت و مردمش....... ...
hamid
Iran, Islamic Republic of
باريكلا حاچ حسين آفرين طرفداران خودت را نگاه كن تو كامنت ها چند نفر هستند اون ها هم حتما آشناها هستند كه منافع شون از شما تامين ميشه جهان نيوز تو كه اين كامنت را نميگذاري حداقل خودت بخون بدرد تو ميخوره.
غلط کردی! اتفاقا طرفدار های حاج حسین فراوانند ولی به فضای مجازی راه ندارند.
karim
سلام

واقعا از ذکاوت و با هوشی دیپلمات های ژنو رفته تعجب می کنم که متن پیشنهادات ایران را که هیئت های 5+1 دیده و خوانده اند را محرمانه فکر می کنند. آیا اینها راست می گویند که به دیگران نمی گویند؟ آیا همفکری با اسرائیل بر سر مفاد آن محرمانگی را حفظ کرده است؟ زهی خیال باطل!!
Iran, Islamic Republic of
عالی بود مثل
همیشه. دقیق و حساب شده.درود بر حاج حسین شریعتمداری
United States
شریعتمداری بی نظیره
مريم
Iran, Islamic Republic of
طيب ال..انفاسكم
محمدصادق
کاش فقط به اندازه انگشتان دست مثل شما حاج حسین داشتیم ، به خدا از اعماق دلم این مطلبو میگم . خدا را شکر کن به خاطر این همه هوش و درایت که داری ، خاطر چشم فتنه گرانی به خدا ، به خون تشنه اند ، خوب نقشه هاشونو نقش بر اب میکنی مرحبا دست مریزاد ، بعد از اقا مریدتم حاج حسین
... دیگه نمیتونی با بحث منسوخ انرزی هسته ای تجارت کنی . ...
شریعتمداری ، فقط سکوت....
حسین
به به
به این طرز تفکر میگن آزادی بیان
البته دوره ی اصلاحات هم یادمونه. شعار زنده باد مخالف من سرمیدادید، اما کوچیکترین انتقاد رو با هوچی گری و ناسزا جواب که نمیدادید هیچی، خفه میکردین
احسنت ، کلام آقای شریعتمداری بسیار متین و عاقلانه است.
هم از نظر عقلی وهم از نظر شرعی (طبق آیات قرآن) این دشمنان هستند که نامحرمند نه دوستان وملتی که 35 سال به پای این انقلاب خون داده، لذا متعجبیم که در این ماجرا قضیه برعکس شده !
سرور
موضوع این است که "حضرات" حرفهای کیهان را یا نمی شنوند یا اینکه در مقابل آن موضع بدون تعقل می گیرند و بعد که به مشکل برخوردند فقط دیگران را مقصر می بینند.
آبی
خدا امسال شریعتمداریها رو اصلاح کند...
خدا شریعتمداری را حفظ و دشمنانش را به راه راست هدایت وگرنه نابود کند.
علی
Canada
بی کیهان می میرم
حسین هروی
United States
حاج حسین اقا احسنت و مرحبا به این درایت . من همیشه تحلیل های شما را در خصوص مسائل مختلف سیاسی میخوانم و بالاترین امتیاز تحلیل های شما اینست که هیچ گاه بی دلیل و از سر احساس درباره موضوعی قلم نزده اید . اطلاع رسانی شما همیشه شفاف و بدور از هرگونه کینه ورزی میباشد . خداوند نگه دار شما باشد
ایرانی
احسنت بر برادر حسین.......روز نامه های زنجیره ای یا بهتر بگوییم شبکه عنکبوت،از قبیل ... و...... جز آب در آسیاب دشمن ریختن هیچ گونه منافی برای دولت ملت ونظام مقدس جمهوری اسلامی ندارند اکثر تحلیل های خود را از سایتهای ضد انقلاب و کشورهی غربی برداشت می کنند.
غح - ط
با سلام
این نکته مهم و حائز اهمیت است که آیادولت ،با یک استراتژی مشخص این پیشنهادها را داده ؟که آن وقت به قول کیهان میتواند آن استراتژی محرمانه باشد و اطلاع رسانی نشود که (فکر میکنم هنوز هم محرمانه است چون کسی در مورد آن بحث نمیکند)اما همان استراتژی در جائی از نظام که به دور از دسته بندی و جناحی است باید به تصویب برسد و رصد دائمی و لحظه ای شود اما اگر یک تاکتیک است مطمئنا این یک تاکتیک شکست خورده خواهد بود و دود آن به چشم مردم میرود و خود محرمانه بودن اصلا نمیتواند تاکتیک باشد و حتما باید بندهای پیشنهادی هم همزمان توسط تیم ایرانی رسانه ای و در اختیار مردم قرار میگرفت که دشمنان بله دشمنان بر روی آن نتوانند تاکتیک داشته باشند و از اصل پیشنهاد هم بتوانند امتیاز گیری و تحلیلهای مختلف داشته باشند و تا همینجا هم تدابیر بکار برده شده خالی از اشکال نیست و نابجاست و باید در روند اطلاع رسانی مذاکرات اصلاح شود و آن چیزی را که به 5+1 اعلام میشود حتما تیم ایرانی در اختیار رسانه های داخلی قرار دهد تا از جو سازی و فشار رسانه ای و از بازیهای سیاسی روزنامه های منحرف زنجیره ای برای فشارهای کاذب و منحرف جلوگیری شود ملت هیچ وقت نخواسته که دست دولت را در استراتژی بازکند و تا لحظه حصول نتیجه هم منتظر میماند اما مطمئن باشد که تدابیر نظام در مذاکرات مطرح است نه سلابق سیاسی و جناحی
موسوی - اصفهان
Iran, Islamic Republic of
احسنت برادر انقلابی
سید حسین
احسنت به حاج حسین عزیز خدا شما را حفظ کند. متاسفانه امیدی به این دولت بی مسما نیست.
اگر خدا بخواهد سرباز
درود بر عمار انقلاب جناب شریعتمداری
United Kingdom
سلام بر حاج حسین و درود بر سردار درایت و نکته سنج
کاج
Iran, Islamic Republic of
اقایان شریعتمداری ...
شما در 8 سال گذشته امتحان خودرا در تسریع د...
ابراهیم
به نام خدا
با اتش تخریبی که بدخواهان خارجی و داخلی و همچنین بد فهمان به سمت حاج حسین نشانه رفتن بازم این جمله تاریخی اون مرد ملکوتی یعنی امام خمینی (ره)با این مضمون به ذهنم متبادر میشه که فرمودند اگر کسی از دشمنان از شما تعریف و تمجید کرد بدونید به خطا رفتید و بالعکس.هرچه بدگویی از دوستانی از نظام بیشتر یعنی نزدیکی به نظام و اندیشه های امام راحل وهمچنین رهبرفرزانه مون بیشتر.
Iran, Islamic Republic of
سلام : دولت ، دولت تدبیر وامید است و رییس جمهور فرمودند ازدولت انتقاد کنید لطفا" حتاکی راکنار گذاشته و ظرفیت خود را بالا برده از همه بشنوید و استفاده کنید خواهش میکنم برای سربلندی وحفظ ارزشها دستبدست هم کشورمان آباد کنیم عاقبت بخیر شید انشاءا...
بی تدبیری یا خیانت;مسأله اینست!
به نظرم اون چیزی که باید محرمانه میموند وضعیت خزانه و وضعیت اقتصادی کشور در شب انجام مذاکرات بود که متاسفانه آقای رییس جمهور برای شانه خالی کردن از بار مسولیت هم در نیویورک و هم در دانشگاه تهران از اون صحبت کرد.به نظرم یه جام زهر دیگه در راهه!!!
غلط كرده هركي بخواد به آقامون جام زهر بده
اگه ديروز پدران و مادران ما مشغول جنك وتداركات مردميه بشت جبهه ها بودن و به خواص اعتماد كردن و يك آن غافل شدند‏(و يك عده از همون خواص جام زهر به امام دادن‏)‏،ما امروز اون اشتباه رو تكرار نمي كنيم و با چشم و كوش باز همه چيو پيگيري ميكنيم و نميذاريم كسي ازين غلطا كنه
... این مذاکرات محرمانست تا تو ندونی، و خراب کاری کنی...
Iran, Islamic Republic of
آخه اگه ندونه خرابکاریش بیشتره
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین فعلا ....
پیام
به نظر شما چرا در هنگامه مذاکرات 5+1 ، رئیس جمهور در دانشگاه تهران فریاد از خالی بودن خزانه دولت سر میدهند ؟ و جماعت حاضر هم دست و هورا ، انشا ا... که رابطه ای نباشد و فقط ایجاد امید در میان مردم عزیز در این شرایط اقتصادی .... باشد.
آرش
متاسفم برات اف برتو
حسین
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین دمت گرم
قله بصیرتی به مولا
United States
...شیطون بلا
United States
خدا حاج حسین... ..را برای ما حفظ کنه
ف
رمز ماندگاری یک دولتمرد واقعی اینه که با مردمش صادق و روراست باشه و مثل کف دست همه چی رو برای مردم بیان کنه. اما خب در بعضی موارد هم هست که نباید این کار صورت بگیره که آقای شریعتمداری از قول امام خمینی گفتند که اونجاییه که دشمن بخواد سوء استفاده کنه. اما الان همه دشمنان ما از نتیجه مذاکرات خبر دارن اسرائیل امریکا انگلیس و بعضیهای دیگه که دشمن شماره یک ما هستن. اما فقط ما خبر نداریم ما مردم که خودمون دولت رو با انتخابمون تعیین می کنیم اما آقای روحانی با این کارش داره وجهه خودشو خراب می کنه پیش مردم. خدا شاهده که از سر دلسوزی این حرفا رو میزنم. دلم برا خودمون می سوزه برای انقلاب و شهدا دلم می سوزه. دلم حتی برای آقای روحانی هم می سوزه آخه چرا اینطور برخورد می کنن که ما نتیجه مذاکرات رو از جای دیگه بشنویم آخه این انصافه؟
حاج حسین شریعتمداری تکه. حاج حسین دوستت داریم به مولا...
سامی
اینطور که معلوم است ملت مسلمان ایران غریبه مذاکرات بوده و سرنوشت مذاکرات به ایشان مرتبط نمیباشد
حاجی ایمیلتو چک کن ببین سوروس یا بنیامین برات پیغام نگذاشتن؟!
غلامعلي
خواهشا براي اثبات حقانيت حاج حسين مظلوم متن كامل يكي از مذاكرات آقاي جليلي رو منتشر فرماييد تا سيه روی شود هر كه در او غش باشد
سايت وزين جهان لطفا شما اين زحمت را متقبل شويد با تشكر فراوان
به اميد نابودي مكاران و حيله بازان اسراييلي
سایت جهان نیوز همین بس که کل مخاطبان تو از عدد 200 تا 300 فراتر نمی رود لطفا یک سری به فرارو و انتخاب بزنید به قول احمدی نژاد آب را بریزید همان جا که می سوزد!!!!!!!!!!!
آرش
آقای شریعتمداری تو چقد توانایی و قدرت درک مسائلت بالاس، چقد تو باهوشی، چقد تو مسائل رو درست تحلیل میکنی، تو آخر کارشناس امور سیاسی هستی. ظریف که یه بچه کوچولویه قدرت درک این مسائل رو نداره، ....
روح اله
Iran, Islamic Republic of
با سلام
به نظر می آید روزنامه کیهان بدون دلیل به خود می بالد و انتظار دارد که که رئیس جمهور از او بپرسد که چه راهکاری را در مورد محرمانه ماندن مذاکرات در پیش گیرد. آقای شریعمتداری! خودستائی هم حدّی دارد!! خودتان را خیلی باهوش و همه فن حریف می دانید!واقعا شما متخصص مسائل سیاست خارجی هستید؟ بنده جنابعالی را شخصیت متواضعی نمی دانم و تحلیل های حضرتعالی هم به صورت آشکار دارای جهتگیری سیاسی است و انتظار می رود بر بعد علمی تحلیل های خود بیافزائید.آدم که مجبور نیست در هر زمینه اظهار نظر کند!