جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱
سلیمی نمین:

دولت نباید مرجع تشخیص افراط باشد

وجدان عمومی جامعه ملاک تشخیص افراطی گری
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 320269
کارشناس مسائل سیاسی، با تاکید براینکه دولت نباید منتقدین خود را با مارک افراطی گری منکوب و ساکت کند، گفت: دولتها نباید مرجع تشخیص افراط قرار بگیرند چراکه جامعه ما جامعه معتدلی است و خود می تواند تشخیص دهد که چه افراد و یا گروههای مفرط هستند و یا چه گروههایی جانب اعتدال را رعایت می کنند.
دولت نباید مرجع تشخیص افراط باشد
به گزارش جهان، عباس سلیمی نمین در گفتگو با مهر، با بیان اینکه دولتها نباید مرجع تشخیص افراط قرار بگیرند، گفت: قطعا در جامعه ما نیروهای افراطی در طیف های مختلف سیاسی حضور دارند و افراط هم از دیدگاه اسلام تخطئه شده است و هر نوع افراطی گری می تواند به جامعه لطمات زیادی بزند اما دولتها نباید ملاک تشخیص این فراطی گری قرار بگیرند.

وی افزود: اگر دولتها مرجع این تشخیص قرار گیرند به راحتی می توانند به منتقدین خود برچسب افراطی گری بزنند و به این شیوه منتقدان را منکوب و وادر به سکوت کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید براینکه وجدان عمومی جامعه باید ملاک تشخیص افراطی گری و یا اعتدال قرار بگیرد، گفت: جامعه ما جامعه معتدلی است و خود می تواند تشخیص دهد که چه افراد و یا گروههای مفرط هستند و یا چه گروههایی جانب اعتدال را رعایت می کنند.

سلیمی نمین با بیان اینکه مردم گروههای افراطی را منزوی خواهند کرد، اذعان کرد: در گذشته هم شاهد بودیم مردم از گروههای افراطی روی برگرداندند که نمونه بارز آن دولت اطلاحات بود.

وی ادامه داد: وقتی مردم دیدند افراط گرایان بر جریان اطلاحات حاکم شدند و درصدد ایجاد بحران های سیاسی در جامعه هستند به این جریان رای ندادند ؛ در جریان اصولگرا هم همین گونه یود. گروههایی که دائما به دنبال افزایش دفع و کاهش جذب بودند هم توسط مردم به انزوا کشیده شدند .

این کارشناس مسائل سیاسی، تصریح کرد: وجدان عمومی جامعه ملاک است، بنابراین دولت ها خودشان به دنبال این نباشند که هرکسی که در نقد آنان برآمد را با مارک افراطی گری طرد کند و دولت باید در این زمنیه جانب اعتدال را نگه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حتی اگر گروههایی جانب انصاف را در نقد دولت رعایت نکردند دولت نباید در پی ساکت کردن آنان باشد؛ بلکه باید با استدلال و منطق برخورد های جامع نسبت به منتقدین داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حرف خوبی است
ولی به همین بیان هیچ مرجع دیگری برای تشخیص افراطی گری باقی نمی ماند مگر عرف و خوود مردم کوچه و بازار