پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲۷
۱۵۶
دور زدن ممنوع!

هاشمی در نسنجیده بودن مکالمه روحانی و اوباما تردیدی ندارد

يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب: 317731
باید از جناب هاشمی پرسید؛ ادعای حضرتعالی با کدامیک از معیارها و ملاک‌هایی که حضرت امام(ره) بر آن تاکید ورزیده‌اند همخوانی دارد؟! پاسخ یک کلمه بیش نیست و آن؛ هیچکدام!
هاشمی در نسنجیده بودن مکالمه روحانی و اوباما تردیدی ندارد
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:
بعد از سفر رئیس‌جمهور محترم کشورمان به نیویورک و گفت‌وگوی تلفنی ایشان با رئیس‌جمهور آمریکا که یکی از چند اقدام نابجای این سفر - در کنار اقدامات مثبت آن - بود و هزینه کردن از عزت مثال زدنی ایران اسلامی در جهان و منطقه را به دنبال داشت، پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی به نقل از ایشان نوشت «امام موافق حذف شعار مرگ‌بر آمریکا بودند»! این ادعا که همزمانی آن با مکالمه تلفنی دکتر‌ روحانی و اوباما، هماهنگ شده به نظر می‌رسید، در فاصله‌ای کوتاه به تیتر و خبر اول روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌ها و رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شد. رسانه‌های مورد اشاره با استناد به ادعای آیت‌الله رفسنجانی، اصرار داشتند که از یکسو، گفت‌وگوی تلفنی روحانی و اوباما را قابل توجیه! جلوه دهند و از سوی دیگر، ابراز امیدواری می‌کردند شعار مرگ بر آمریکا از فرهنگ سیاسی و اعتقادی مردم حذف شود!

در این که آقای هاشمی‌رفسنجانی نظر صریح و بارها اعلام شده حضرت‌ امام(ره) را تحریف کرده است، تردیدی نیست و در همین نوشته به آن خواهیم پرداخت، اما، ابتدا بایستی درباره این تحریف و مسائل پیرامونی آن به چند نکته اشاره کرد.

1- همزمانی تحریف نظر امام راحل(ره) با گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی و رئیس‌جمهور آمریکا به وضوح نشان می‌دهد که آقای هاشمی و دوستان ایشان نیز در نسنجیده بودن مکالمه یاد شده تردیدی ندارند و از آنجا که می‌دانند این اقدام نابجا و خسارت‌آفرین با هیچ منطق علمی، سیاسی و اسلامی همخوانی ندارد، برای توجیه آن به گناه نابخشودنی تحریف‌ نظرات حضرت امام(ره) روی آورده‌اند.

2- آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی، پیش از این نیز نمونه‌هایی از تحریف نظرات حضرت امام(ره) را در کارنامه سیاسی خود ثبت کرده است از جمله آن که گفته بود در نامه‌ای خطاب به حضرت امام(ره) از ایشان خواسته بودند در زمان حیات خویش مانع «رابطه با آمریکا» را بردارند و برای نشان‌دادن این که امام راحل(ره) با نظر ایشان موافق بوده‌اند! اعلام کرده‌ بود «اگر بحث‌هایم در مورد رابطه با آمریکا در آن نامه مورد ایراد بود، حتما حضرت امام در همان زمان پاسخ من را می‌دادند»! و توضیح نداده بود که آیا حضرت امام(ره) بعد از نامه ایشان، نظر خود را درباره رابطه با آمریکا تغییر داده بودند؟! و آیا اصرار بعدی و پی‌درپی حضرت امام(ره) بر نظر خود پاسخ منفی به پیشنهاد ایشان نبوده است؟!

3- تحریف نظرات حضرت امام(ره) برای اثبات اقدامات نابجا که ادعای موافقت امام راحل(ره) با حذف شعار مرگ بر آمریکا تازه‌ترین نمونه آن است، اگرچه تلخ و ناگوار است ولی از واقعیت شیرین و روح‌نوازی حکایت می‌کند و آن، این که؛ در میان مردم خون داده و خون دل خورده ایران‌اسلامی، اصلی‌ترین شاخصه و معیار برای ارزیابی امور و قضاوت درباره درستی و نادرستی آن، رهنمودهای امام راحل(ره) و خلف حاضر ایشان است و اگر چنین نبود، کسانی که در پی انجام اقداماتی بیرون از بستر تعریف شده آن بزرگوار هستند، ناچار نبودند برای موجه جلوه دادن اقدامات خود به تحریف رهنمودها و نظرات حضرت امام(ره) روی آورند. این واقعیت که مردم شریف این مرز و بوم همه حرکت‌ها و اقدامات مسئولان را با شاقول و معیار نظرات امام راحل(ره) و حضرت آقا ارزیابی می‌کنند، هشداری جدی به کسانی است که خیال خام دور زدن خط نورانی حضرتش را در سر می‌پرورانند.

4- کسانی که برای توجیه اقدامات و مواضع انحرافی خود نظرات حضرت‌امام را تحریف می‌کنند، بی‌آن که متوجه باشند و یا بخواهند، به این واقعیت اعتراف کرده‌اند که در نگاه مردم بدون پیوند با امام راحل(ره) و پیروی از نظرات و رهنمودهای آن بزرگوار، اهمیت و ارزش قابل ذکری ندارند و فقط «صفر»هایی هستند که با «یک» امام راحلمان(ره) تبدیل به‌عدد می‌شوند. اگر غیر از این بود - که نیست- چرا دیدگاه‌ها و خواسته‌های خویش را از قول خود مطرح نمی‌کنند؟!

5- و اما، بی‌اساس بودن این ادعا که «امام موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بودند» به اندازه‌ای واضح و آشکار است که نیاز چندانی به توضیح و استدلال ندارد ولی آن گونه که در صدر این نوشته اشاره داشته‌ایم به نکاتی در این باره می‌پردازیم؛

الف: تنها سندی که برای این ادعا ارائه شده، اظهارات آقای هاشمی‌رفسنجانی است و حال آن که حضرت امام(ره) در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود - که نشان می‌دهد تحریف‌های این روزها را نیز مانند بسیاری از رخدادهای دیگر پیش‌بینی کرده بودند - تاکید می‌فرمایند؛ «اکنون که من حاضرم، بعضی نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود مورد تصدیق نیست مگر آن که صدای من، یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم».

بنابراین باید از جناب هاشمی پرسید؛ ادعای حضرتعالی با کدامیک از معیارها و ملاک‌هایی که حضرت امام(ره) بر آن تاکید ورزیده‌اند همخوانی دارد؟! پاسخ یک کلمه بیش نیست و آن؛ هیچکدام!

ب: آقای هاشمی بارها و از جمله در نامه‌ای که به امام راحل(ره) نوشته بودند تاکید کرده‌اند مذاکره و رابطه با آمریکا از مهم‌ترین مسائلی است که حل و فصل آن فقط از جانب حضرت امام(ره) امکان‌پذیر است و باید در زمان حیات خود ایشان به صراحت درباره آن تصمیم گرفته شود. بنابراین باید پرسید چگونه است که حضرت امام درخصوص این موضوع به قول خود آقای هاشمی «بسیار مهم» هیچ‌ نظری که موافق ادعای اخیر جناب رفسنجانی باشد، ارائه نفرموده‌اند؟ و چنانچه مدعی هستند امام راحل(ره) اعلام برخی نظرات مهم و حساس نظیر حذف شعار مرگ بر آمریکا را به آیت‌الله هاشمی واگذار کرده‌اند! تناقض در پذیرش این ادعا با بند یاد شده از وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام(ره) چگونه قابل حل است؟!

ج: و اما، فقط با یک مراجعه گذرا به رهنمودها و نظرات مبارک امام‌‌راحل(ره) که تمامی آن موجود و مکتوب است، می‌توان توصیه‌های فراوانی از حضرتش را مشاهده کرد که در آن بر ضرورت شعار مرگ برآمریکا تأکید شده است، از جمله و به عنوان اندکی از بسیارها؛

✓ حضرت امام(ره) خطاب به یکی از مفتی‌های آل‌ ‌سعود که شعار مرگ بر آمریکا در مراسم برائت از مشرکین را خلاف اسلام دانسته بود؛ می‌فرمایند؛
«باید به آن آخوند مزدور که فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل و شوروی را خلاف اسلام می‌داند گفت تأسی به رسول خدا و متابعت از امر خداوند تعالی خلاف مراسم حج است؟ آیا تو و امثال تو آخوند آمریکایی فعل رسول‌الله - صلی‌الله علیه و آله و سلم - و امر خداوند را تخطئه می‌کنید، و تأسی به آن بزرگوار و اطاعت فرمان حق‌تعالی را برخلاف می‌دانید؟»

بدیهی است که فقط نقل نظر حضرت امام(ره) در میان است و هرگز در‌پی آن نیستیم که خدای نخواسته آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی را با مصداق این نهیب امام راحل مقایسه کنیم.

✓ «از خدا می‌خواهیم این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر آمریکا و شوروی را به صدا درآوریم»

✓ «همین قول مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر شوروی برای آنها مرگ می‌آورد» و نمونه‌های فراوان دیگری که بیرون از محدوده این وجیزه است.

گفتنی است حضرت امام(ره) تاکید می‌فرمایند که «احساسات ایرانیان علیه ملت آمریکا نبوده، بلکه علیه دولت آمریکاست» یعنی دقیقا برخلاف دولتمردان آمریکا نظیر «واین برگر» وزیردفاع وقت آمریکا که می‌گفت؛ «ریشه ایران به عنوان یک ملت باید کنده شود» و یا خانم کلینتون که درباره اثر تحریم‌ها بر مردم ایران گفته بود «به هر حال، مردم ایران هستند که از نظام جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند» و...

6- و بالاخره باید گفت؛ بعد از رحلت حضرت امام(ره) تاکنون نمونه‌هایی از تحریف بیانات و رهنمودهای صریح آن حضرت دیده شده که تحریف نظرات ایشان از سوی آیت‌الله هاشمی و آیت‌الله صانعی از جمله آنهاست ولی متأسفانه «موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)» که وظیفه قانونی حفظ آثار امام(ره) و پیشگیری از تحریف آن را برعهده دارد، در مقابل تحریف‌های یاد شده سکوت محض کرده است. کیهان در چند مورد به نمونه‌هایی از این تحریف‌ها و نشان دادن تفاوت فاحش آن در مقایسه با متن بیانات امام راحل(ره) پرداخته بود و در تمامی این موارد واکنش «موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره)» فقط سکوت بوده است. این سکوت و بی‌تفاوتی نیاز به چاره‌جویی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عباسی
آیت الله هاشمی با امام دوست بوده حتی میتوان گفت که شخص اول انقلاب بوده بنابراین هر نقل قولی که از امام بکند درست است و ذره ای نمی توان از او ایراد گرفت. باید زمان بگذرد تا قدر امثال این دانشمند سیاستمدار متدین عالیقدر را بدانید
من نیز نظرات اقای هاشمی را نمی پسندم، اما دروغگو خواندن ایشان کار شایسته ای نیست.
آقای شریعتمداری لطفا کمی با احتیاط بنویسید.
دوست عزیز مگه دروغگویی شاخ و دم دارد؟
اگر در قرآن کریم، خداوند عده‌ای را حیوان بلکه پست تر از آنها خطاب می‌کند... کار نعوذ بالله غلطی است؟
اقای محترم مگر شما در رفتار و شیوه های امریکا تغییر مشاهده کرده اید؟ اگر به فرض هم که شعار مرگ بر امریکا درست نباشد باید دید ایا این امریکا با ان امریکا تفاوت رفتاری دارد؟ ما که هیچ تغییری را ندیدم جز بدتر شدن شاید شما دیدید بفرمایید ما هم بدانیم .
کسانی که میگویند نباید شعار مرگ بر امریکا را داد این خودشان هستند که تغییر کرده اند و این را از رفتارهای چند سال اخیر خود و خانواده شان میشود فهمید
چرا خودتو گول میزنی؟
"هر کسی"دروغ بگه،درغگوست.
خود امام خمینی ره علیه شخص خودشان را اینقدر عاری و پاک از گناه نمیدانستند که برخی جناب رفسنجانی را مبرا از خطا دانسته و کلامش را فثلالخطاب میدانند!!
خیلی هم خوب نوشتند. قلمش همیشه استوار
دقيقاً حرف خود امام(ره) را هم قبول نداري.
يعني با اين نظرت ثابت كردي حمايتت ازهاشمي هم به دليل تحريف سخن امام هست، نه خود هاشمي.
ممنون از اينكه مخالفين انقلاب از قشر نادان هستند.
Iran, Islamic Republic of
حرف مزخرفی زدی،افکار امام انقدر روشن است و مثل خورشید میدرخشد که با پاشیدن خاک بر ان خللی وارد نمیشود.


مرگ بر امریکا
نفر اول انقلاب‏!‏‏!‏ يذره ديكه بكذره فكنم بكيد هاشمي ازامام هم برتر بوده و بيشترميفهميده
واقعا حق و ديدن جقد برابعضيا سخته
احسنت حاج حسين.
موحد
Malaysia
عايشه هم همسر پيامبر خدا بود آيا هر حرفي نقل كرده درسته؟ ديگه همسري بالاتره يا دوستي؟ اگه جواب اينو دادي! خدا همه و هدايت كنه!
Iran, Islamic Republic of
اگر دوستی و همنشینی ملاک صحت نقل قول است، بایستی برخی ادعاهای کذب برخی از صحابه نماها از پیامبر اسلام را درست دانست!
Iran, Islamic Republic of
امام فرمودند؛ «اکنون که من حاضرم، بعضی نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود مورد تصدیق نیست مگر آن که صدای من، یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم».
با عنايت به اينكه در نوشته هاي امام صحبتهاي اخيرهاشمي موجود نيست لذا ايشان دروغ محض فرمودند شما نيز كور كورانه تبعيت نكنيد.
میرزایی
تصدیق کارشناسان رو شما چی معنی میکنی؟؟اگه هاشمی کارشناس نیست پس حتما شریعتمداری هست ؟؟؟زمانی که هاشمی یارو یاور امام بود این آقا کجا بود که الان خودش رو علامه میدونه؟؟؟
France
نمیشه هاشمی خاطرات تک نفره تعریف کنه اونم طبق شرایط زمان و درست در خلاف جهت خط اصلی امام و بعد بگه کارشناسم و تایید می کنم!
مردم هالو نیستن می فهمن دوست عزیز
اشتباهی مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
ميدونم كه از افعال معكوس برره اي استفاده كردي
Iran, Islamic Republic of
چرت نگو
شمس الدینی
Iran, Islamic Republic of
مهم این است که دوست هم باقی بمانید.
عزیزم سخنان هاشمی را اگر بپذیریم با سخنان امام در طول تاریخ زندگیش که همیشه مخالف امریکا بود در تضاد کامل است نکند شما قائلید که هاشمی راست می گوید و خود امام اشتباه کرده!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جناب عباسی! شخص اول انقلاب امام بوده و این انقلاب مدیون رهبری حضرت روح الله و خون شهدا می باشد. هاشمی برای این انقلاب زحمت کشید و 33 سال است از قبل این انقلاب در پستهای کلیدی بوده. صفت دانشمند و متدین و ... رو هم نمی توان به کسی چسباند.!!
Iran, Islamic Republic of
حالم به هم حورد.
Iran, Islamic Republic of
فکر میکنم امثال تو اگر خود امام هم بیایند و بگویند که من این را نگفتم،​خواهید گفت که نه خیر آقای هاشمی از شما نقل کردند پس حتما ایشان درست می‌گویند...
برخی تا چه حد لجوج هستند!
Iran, Islamic Republic of
اکنون که من حاضرم، بعض نسبتهای بی‏واقعیت به من داده می‏شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض می‏کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‏شود مورد تصدیق نیست، مگر آنکه صدای من یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان؛ یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم.
Iran, Islamic Republic of
مرد حسابی اگر هاشمی شخص اول بوده پس خود امام کی بوده؟
ببخشید فکر کنم شما باید ریاضیات دوم دبستان رو مجددا مرور کنید
.
Iran, Islamic Republic of
دوست نادان
مصطفی
راست میگه باید زمان بگذرد تا این خاندان به سلطنت برسند چون خیلی زحمت برای انقلاب کشیدن . در جنگ از این خانواده ده ها شهید داده اند تازه کجای کارید مهدی شیمیایی هم شده محسن هم کانادا رفته درس خونده که برای آینده این خانواده مفید باشه
انگار شما هم تو دفتر ایشان کار میکنید
=
Iran, Islamic Republic of
البته باید بدانیم که ابوهریره هم در زمان پیامبر اسلام بوده و با ایشان رفت و آمد داشته ولی چقدر حدیث که او پس از پیامبر تحریف کرد و به خورد مسلمانان داد پس آیا باید بگوییم او هم درست گفته است؟
مهدی
آقای عباسی احتمالا منافعی داریدوگرنه ایشان درفربه نمودن مال واملاک شخصی خویش دارای این توصیفات جنابعالی اند.
فرمودين شخص چندم انقلاب؟؟!!!
دانشمند؟!!
قدر و اندازه ي ايشونو خوب ميدونيم!!
Iran, Islamic Republic of
حضرت آیت الله هاشمی نزدیکترین و امین ترین فرد به امام راحل (ره) و مقام عظمای ولایت است من مطمئنم این بار هم قرار است ایشان در کشاکش این مسئله سنگ زیرین آسیا باشند همانطور که در پایان جنگ بودند و همانطور که در سال ..... بودند ایشان هر چه از امام بگویند عین حقیقت است هر کس میخواست کاری بکند و نظر موافق امام را میخواست آیت الله هاشمی را واسطه میکرد شما در این مورد بهتر است به نظرات آن مرجع تقلید بزرگ مراجعه کنید که فرمود : آشنایی من با آیت الله هاشمی از آنجا شروع شد که روزی در محضر امام خمینی (ره) بودیم من گفتم ایشان (آیت الله هاشمی) کیست که هر چه میگوید امام بی بروبرگرد میپذیرند آری آقای شریعتمداری حضرت آیت الله هاشمی هر چه میگویند عین واقعیت است
سید محمد
دوست عزیز شما حتی صحبت ایه الله وحید به نقل سایت اقای هاشمی را هم تحریف کردید ایشان کی گفته بودند ایه الله هاشمی؟؟؟
پس وای به تحریف کلمات امام
United States
عزيزم اون وقت اون زمان كه مردم زير فشار سياست هاى جناب ايشان داشتند له مى شدند و به صراحت هم با آن موافق بودند ايشان و مهدى جانشان دقيقا كجاى آسيا بودند ؟! خونشون كجا بود ؟! وضع زندگى شون چى بود ؟! برو بابا دلت خوشه ! سنگ زيرين آسياى اين انقلاب مردم اند كه براى اسلام خون داده اند .
ایشان هر چه میگوید عین واقعیت است ولو اینکه خلاف نظر صریح امام اندیشه و بینش و سیره سیاسی و اعتقادی امام باشد . عجب از این منطق شما عجب از این استدلال و برهان شما
سید علیرضا
United States
عزیز من ! حضرت امام خودشان فرمودند زمانی نقل قول از من معتبر است که یا خط من یا صدای من آن هم با نظر کارشناسان ارائه شود . شما خلاف نظر امام رای می دهید ؟
پروانه
Iran, Islamic Republic of
زمان پيامبر هم بعضيها جزو صحابه بودن آيا ميشه بگيم هرچي بعد از پيامبر گفتن و انجام دادن حق بوده؟ به خودتون بياين و حق و با حق بسنجيد نه با افراد!
غح - ط
حضرت امام همین یک دوست را نداشتند و بیشتر بودند و نمیتوان قول خود حضرت امام را به خاطر دوستش نقض کرد و آیا این دوست برمدار ولایت است یا فقط دوست امام بوده و خارج ازولایت ؟
سیداسماعیل
Norway
چرت و پرت نگو بابا
عباس
Iran, Islamic Republic of
بهتر است حضرتعالي قدري تاريخ اسلام را بخوانيد كه چه كساني در ركاب پيامبر (ص) بودند وبعد در مقابل علي (ع) شمشير كشيدند .
حضرت آقا در جايي فرمودند بصيرت يعني اينكه شمري كه سر امام حسين را بريد در صفين جانباز شد وتا مرز شهادت پيش رفت ...اللهم اجعل عواقب امورنا خيرا .
ظاهرا هاشمی هر کجا که برایش صرف نکند سخنان امام راحل را تخریف می کند.
درود بر هاشمی رفسنجانی
روحانی زیرک عالم سیات ایران اسلامی
شهامت ده سرخی
Iran, Islamic Republic of
برادر من جک نگو شخص اول انقلاب!! یعنی قبل از امام دیگه !
این مبنای شیخوخیت در سقیفه امتحان خودش را پس داده است برادر من

این جمله امام را مرور کن دو باره:

اکنون که من حاضرم، بعضی نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود مورد تصدیق نیست مگر آن که صدای من، یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم.
Iran, Islamic Republic of
یعنی می تواند نقل قولی بکند که هیچ گاه از ایشان در ملاء عام شنیده نشده است؟؟ مگر امام (ره) با رهبری معظم دوست نبوده اند چرا وقتی رهبری اعلام می کنند که وصیت نامه امام (ره) ملاک عمل نظام است و به طور ظریف اشاره دارند که نباید سخنان افراد ملاک باشد شما قبول نمی کنید. از خودتان پرسیده اید چرا رهبری در این دولت اشاره مستقیم بر سندیت وصیت نامه حضرت امام (ره) داشتند آیا برای این نبود که افعال ابداعی منتسب به نقل قول های شاذ افراد نشود؟؟ زیرا امام (ره) اگر می خواست این اقوال شاذ را به مناط عمل مسئولین تبدیل کند حتما فرهنگ سازی لازم را برای مردم می کرد وقتی این اقدام از ایشان سر نزده یعنی این اقوال شاذ مناطی از اعتبار برخوردار نیست
Iran, Islamic Republic of
بلا تشبیه
آقای ابوبکر (بااصطلاح) دوست پیامبر(ص) بود حتی می توان گفت که جزو شخص اولی های اسلام بوده، بنابراین هر نقل قولی که از پیامبر کرده درست است و ذره ای نمی توان به او ایراد وارد کرد
نتیجه گیری جالبی بود آقای عباسی
شما احتمالا درس مغلطه نخوندید
ستار
جناب ابوبکر هم سالها کنار پیامبر اسلام (ص) بود آخرش گفت حرفهای پیامبر نعوذبالله هذیان است!. این که دلیل نشد هاشمی با امام بوده پس هرچی میگه درسته!
خود امام گفته فقط چیزهایی که از من مکتوب است یا در سیما موجود است. به غیر از اون اکبر و اصغر برای ما حجت نمیشوند
الله اکبر
حق را بشناس و اشخاص را با حق بسنج
این مضمون حرف حضرت امیرالمومنین بود
عزیز من بیانات امام جلوی روی ماست هیچ مویدی برای حرف هاشمی نیست این حرف شما خنده داره
یه کم به حرفت فکر کن
ع طالب
ازقدیم گفتن کور کورو میجوره چاله ابو
اگه یکی مثل شما ایشونو دانشمند میخونه حتما هست
البته من زودتر ازشما ازسال 72موقعی که 12سالم بود روایشون زوم کردم به خدا هیچ چیزی جز خراب کاری ندیدم اگر این جهان کامنت منو نشون میداد یکی یکی براتون لیست میکردم فقط یکیش ماجرای مک فارلینه
آرزو به دل
Iran, Islamic Republic of
اگه خيلي خوب بود برای رهبری انتخابش كرده بودند
وقتی متن حرفهای امام(ره) در صحیفه موجود است نقلی که بقیه دوستان امام هم آنرا دروغ میدانند، دروغ بودنش روشن است.
محمدصادق
بشین تا توفیقت بشه...!!!
آقای عباسی دوست امام بودن مهم نیست دوست امام ماندن مهم است
علوي
Iran, Islamic Republic of
عجب جیگری داره این شریعتمداری که در برابر خاندان هاشمی هم کوتاه نمیاد
مریلا یزدی
حساب خود هاشمی را از خاندان و پسرانش جدا کنید!
هاشمی از موثرترین افراد در پیروزی نهضت امام و اقتدار جمهوری اسلامی نا به حال بوده است.
بین او و فرزندان و منتسبینش باید تفاوت قائل شد.
پروانه
Iran, Islamic Republic of
اين حرف شما وقتي درسته كه خود اون شخص از منتسبين نااهلش اعلام برائت كنه مثل آيت‌ا... خزعلي كه از رفتار و گفتار پسرش مهدي خزعلي برائت جست نه وقتي كه طرف همه جوره از اونا حمايت ميكنه!!
اگه جداست پس چطور هميشه از كاراي اشتباهشون حمايت كرده؟! نمونش ساندويچ خوري فائزه در روز تعطيل در جلوي صف آشوبگرا!!!!!
خانم یزدی عزیز
حساب ایشون رو وقتی میشه جدا کرد که مثل مرد واسته بگه بچه هام همه کار دارن می کنن که مملکت رو از هم بپاشونن و موافقشون نیستم......
بنده بچه ام بیاد منزل شما دزدی، همه اموالتو ببره خودم عذرخواهی نکنم که هیچ حمایت هم بکنم در دزدی شریکم که هیچ بدتر از دزدم
انقلابی بودن شرط نیست انقلابی ماندن شرط است
وقتی اقای هاشمی نمیتواند خانواده خود را کنترل کند پس چه توقعی از او باید داشته باشیم تازه اگر فرض بگیریم که هاشمی انسان کاملا درستکاری باشد
هاشمی خودش نمیخواهد حسابش را جدا کند ما چطور حسابش را جدا کنیم
مونا حمیدی
انقدر جیگر دارد که انگار خدا و قیامت را هم فراموش کرده!
جیگر می خواهد کسی در مقابل شریعتمداری بیاستد
Iran, Islamic Republic of
همینکه مورد نفرت این سبزها و صهیونیستها و بی بی سی و ... هست، معلومه که خیلی کارش درسته... کاش من هم اینقدر مورد نفرت این افساد طلبها و بی بی سی و صهیونیستها بودم.
اللهم الرزقنا
شريعتمداري جيگر نداره بلكه ترس از خدا و روز قيامت نداره واين جور آدمها خطرناكند
انسان حق بین و حق گو جگردارترین افراد است. بزدل کسیه که برای منافع خودش کارش به تحریف حرف بزرگان برسه. اونه که باید از خدا و قیامت بترسه و البته کسانیکه کوکورانه ازش دفاع میکنند.
حاج اقا ترس ازخدا وقیلمتو تفسیر بفرمایید ماهم مستفیذ بشیم
خداقبول کنه
قربانی
ببخشید اشتباهی منفی زدم
منم موافق جیگر داشتن حاج حسینم
Iran, Islamic Republic of
همچین میگی خاندان!
اینا اوجوری که القا شده هم با هوش زرنگ نیستن!
همین حرف بزرگشون نشون میده که در چه سطحی قرار دارن!
حیدر
احسنت حاج حسین عزیز به خال زدی
هاشمی و طرفداران سینه چاکش اگه راست میگن، با منطق و بدون فحش جواب شریعتمداری رو بدن
مازندراني
Iran, Islamic Republic of
ميخواهيم با منطق با شيخ حسين صحبت كنيم ولي اين آقا نه اهل منطق است ونه پند آموز بيشتر در جهت تفرقه در جامعه پيش ميرود
اخی چقدر رمانتیک اینهمه هاشمی جامعه رو به تفرقه کشید دم نزدید یادتون نیست 9ماه مملکت روهوا بود ؟
اخه این همه منطق چرانمیفهمی ؟توهم مثل اربابای امریکاییتی فقط هرکی حرف شمارو بزنه منطق داره
شما که اهل منطق و ادب هستید لطف کنید با منطف و ادب و برهان و استدلال و شاهد مثال و قرینه عینی حراف های آقای شریعتمداری را رد کنید
قل هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین
Iran, Islamic Republic of
منطق در قاموس هاشمي و طرفدارانش يعني فحش
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی شما تا به الان از این جماعت جز شانتاژ و هوچی بازی و دروغگویی و تهمت زنی چیزی دیگری شنیدی؟
دلت خوشه ‌ها یادت رفته در زمان فتنه وقتی هرچه تلاش میکردند با مدرک و سند و استدلال آقایون رو قانع کنند... فقط فحش میدادند و تهمت میزدند؟
مردم چه زجزی از دست هاشمی وال او می کشند
هاشمی زنده است، چون نهضت زنده است.
نهضتی که بند به یک نفر باشد به درد نمی خورد
اره چون اگر میمرد دیگه ذخیره ای برای اون وریا نمیموند تا باهاش پدر امروز نظام و دربیارن
اگه نهضت مرده بود هاشمی هم مرده بود چون دیگه بهش نیاری نبود
من چند بار دیگه هم گفتم این تعریف باهمین منطوق استنباطی دوپهلوس
جهان مردی ثبت کن
حمزه
بند اول این استدلال خیلی جالبه !!
محمد
چگونه دو آیت الله را متهم به دروغگویی می کند!!!
حتی ادعا ندارد که برداشت هاشمی اشتباه است، رسما به وی و آیت الله صانعی تهمت به دروغگویی و ریا می زند!
بچه ها شما را به خدا بیائیم از زاویه اخلاق به این موضوع فکر کنیم.
متن رهبری در تسلیت فوت آیت الله منتظری را به به یاد آوریم که چگونه اخلاقی قضاوت کردند.
پروانه
Iran, Islamic Republic of
آيت‌ا... كه پيغمبر و معصوم نيست هركي تقوا نداشته باشه هركاري ازش برمياد
شما اول ثابت کن ایشون ایت اله هستن
هنوز به عنوان یه روحانی مخرج حروف عربی و بلد نیستن ایت اله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تمام این متن بر این فرضیه است که آیت الله هاشمی به امام آگاهانه دروغ بسته است؟!
اگر این فرض نادرست باشد ما بقی استدلات نیز طبیعتا بی اعتبار است.
پیشنهاد می شود یک مناظره بین هاشمی رفسنجانی با شریعتمداری برگزار شود.
محسن یزدانی
آقای شریعتمداری یعنی رسما می گوئید آیت الله هاشمی دروغگو ست دیگه؟!
لطفا فقط یه ذره شرم و حیا!
ایشون نمیگن خود ایت اله دوست دارن اینطوری نشون بدن مگه شریعتمداری حرفی ازخودش زده حرفای هاشمی وباگفته های امام تطبیق داده
وقتی خود ایشان اصرار دارند که دروغ فرض شوند از بقیه چه انتظاری دارید مگر ایشان از فزمایش امام راحلمان راجع به نقل قول ها بی خبرند که این چنین مطالبی را به امام مظلوممان نسبت میدهند این ظلمی فاحش به ایشان است
United States
متن رو دقيق بخون! خود امام در وصيت نامه گفته هركي بدون سند از من حرف بزنه دروغگوست
يعني ميگوييد نظر امام براي رهبري اقا هم .....!!!!
....دیکتاتور
Morteza
مرگ بر امریکا.
وحید
حاج حسین خان
شما از انقلاب هاشمی ها، خمینی ها، خامنه ای ها، به اینجا رسیدی
کمی به خودت بیا
تا کی میخواهی در همه کارها دخالت کنی
من موندم با این همه اشتیاق و دخالت های بیجا چطوری طاقت آوردی و کاندیدای ریاست جمهوری نشدی......؟؟؟
اگه مردش بودی میامدی جلو......
شرو ور نگو چه ربطی داره ؟
نکه خود شریعتمداری زندانو جبهه نرفته ؟اتفاقا این ....شماست که روخون شهدا وبقیه نشسته اگه این همه ادم انقلابی مثل بهشتی ها شهید نمیشدن هیچ وقت این اقا به اینجا نمیرسید
اخوی شما هم تو انقلاب بودی ؟خدا قبول کنه براچی انقلاب کردی ؟براعقاید امروز هاشمی یا دیروزش ؟
آیا شما فرق یک ژورنالیست مسلمان انقلابی با یک کاندیدای ریاست جمهوری را نمیدانید کمی بیاندیشید خود جناب شریعتمداری قطعا میدانند که در همین حوزه بمانند برای نظام و انقلاب مفید تر خواهند بود
United States
خیلی مایلم شریعتمداری در ....مورد عنایت قرار گیرد ...
حاج حسین= بصیرت
شریعتمداری
استثنایی بود
راهت ادامه دار باد
رفسنجانی کی میخواد بازنشست بشه؟ البته چه فایده؟ محسن و فائزه و فاطمه و مهدی و... هستند!
به نظرم آقاي ... داره به هر دري مي زنه كه شايد بتونه محبوب بشه و فكر مي كنه با دوستي با آمريكا مشكلات اقتصادي مردم حل مي شه و با اين كار و اينكه ايشان مثلا مسبب آن بودند در بين مردم عزيز مي شود ولي زهي خيال باطل
چرا كه اغلب كساني كه با آمريكا رابطه برقرار كردند بعد از چندسال سرنگون شدند و اين يك حقيقت هست. ممكن كشوري مثل كره رو مثال بزنيد كه چرا سرنگون نشدند .به نظرم من يكي از دلايل اون مي تونه سخت كوشي مردم باشه واينكه قوانين خوب در اونجا حاكم هست
والا از نظر استعداد كه ايراني ها جز كشورهاي تراز اول هستند ولي متاسفانه در دور زدن همديگه هم خيلي استاديم و اين كار رو خراب كرده
اگه مثل اول انقلاب يكدل ويكصدا باشيم همه مشكلات حل خواهد شد مطمئن باشيد.
آشنا
Iran, Islamic Republic of
انشاء الله که به همین زودی عذاب خدواند متعال بر این ....نازل بشود و بساطشان را بر روی زمین جمع کند تا این انقلاب از شره شان در امان باشد انشاء الله که خدواند متعال آقای شریعتمداری را برای این انقلاب حفظ کند
Iran, Islamic Republic of
بهتره هاشمی کمتر اظهارنظر کنه تا دردسر برای خودش و خاندانش درست نکنه
درود بر حاج حسین طوفان مداری
طوفان به پا می کنه تو مقاله ها
خداکرم
وصیت نامه حضرت امام بهترین سند برای ماست ودر ضمن مقام عضمای ولایت.برابر آیه59سوره نساء
Iran, Islamic Republic of
احتمالا عده ای فورا خواهند گفت که امام مرگ بر شوروی را هم گفته است چرا شما نمی گویید؟
1- شوروی از هم پاشیده شد
2- روسیه فعلی همانند امریکا و انگلیس و اسرائیل خوی استکباری از خود نشان نمی دهد، اگرچه همه اعمالش مورد تأیید ما نیست و قطعا براساس منافع خود عمل می‌کند.
3- احتمالا باتوجه به بیانات اخیر جناب هاشمی، حذف مرگ بر شوروی هم از برکت حضور ایشان بوده است و ما با هیچ مستکبری سر سازش نخواهیم داشت.
زینب
شما جیب ما رو نزن تحلیل پیش کشت آقای هاشمی رفسنجانی.
حسین
چه کلامی خوش تر از سخن تو، که از دل ما می گویی
Iran, Islamic Republic of
ایوالله حاج حسین
پروانه
Iran, Islamic Republic of
هاشمي بايد از خودش خجالت بكشه! كم كم داره از تمام مواضع اصولي عقب نشيني ميكنه! خودش و بچه‌هاش مملكت و به ....كشيدن!
Iran, Islamic Republic of
من همينقدر را ميدانم و اطمينان دارم كه در زمان حضرت امام (ره) تعداد ياران بسيار بسيار نزديك ايشان از تعداد انگشتان يك دست كمتر بود كه رهبري هم يكي از اين ياران بودند.
و باز همه ميدانيم آقاي هاشمي رفسنجاني هم يكي از ياران خاص ايشان و محرم راز بودند. ولي آقاي شريعتمداري لااقل از اين يك موهبت بي بهره بودند كه اگر اينچنين نبود ديگر نميدانم چه ادعاهاي بزرگتري ميتوانستند داشته باشند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
امروز اگر امام خمینی هم زنده بود همان راه هاشمی امروز را می رفت
زهی خیالات باطل
محمود
آقای هاشمی راهی را میرود که سید کاظم شریعتمداری رفت.
این تحریف ها به نظر می رسه بیشتر از اینکه به علت بدخواهی باشه، به علت زدن عینک کج و اصرار به مسیر اشتباهیه که درش هستند و در اون 16 سال هم سبب انحراف در عملکرد دولت در برخی موارد از اصول امام شدند، خدا هممون رو عاقبت به خیر کنه
جوانمرد
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج حسين افشاگرو مدافع مظلوم انقلاب .
لطفا جماعت 4 ملیونی خفه !!! :))
محمد
اين كشور را همين جمعيت 4 ميليوني پشتيباني تام و تمام كردند و مي‌كنند.
پس بهتر است جنابعالي خفه شوي. مملكت شهر هرت نيست كه پشت سر امام(ره) دروغ بگويند اين استوانه‌هاي فتنه. نكند فكر كرديد براي دفاع از امام و انقلابو رهبري، بايد از شما افسادطلبان اجازه بگيريم؟!
مگه بعد از 21خرداد 88شما خفه شدید که حالا باکمتر از51درصد ماخفه شیم ایشااله خفتون میکنیم که دیگه مملکتو به ثمن بخس نفروشید مثل تقی زاده ها
امین
رای شما کمتر از 15درصد بود نه کمتر از 51درصد..اگر رای شما کمتر از 51درصد بود که الان کاندیدای محبوب شما رئیس جمهور بود .
چرا رای همه کاندیدا رو با خودتون جمع میبندید؟
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام براي همه كساني كه نظري و انتقادي دارند اما اين شيوه برخورد با بزرگان را بعنوان يك انسان نميپسندم و آن را حسنه اخلاقي نميدانم.

براي روشن شدن موضوع ببينيد مقام معظم رهبري عزيز در مقابل هجمه فتنه 88 در نهايت احترام با افرادي كه خواسته يا ناخواسته خطر بزرگي را براي كشور و نظام رقم زدند برخورد كرد و اين يعني مكارم اخلاق، امام خميني (ره) همينطور بودند و در صدر اسلام حضرت محمد (ص) و ائمه معصومین (ع) نيز با سعه صدر و آرامش و رعايت احترام افراد با آنها برخورد ميكردند.

اگر به نهج البلاغه نگاهي بيندازيم پر است از فرازهايي كه اين موضوعات به وفور در آنها ديده ميشود در فرازي يكي از فرمانروايان خطايي ميكند و حضرت علي (ع) او را كنار ميگذارد اما آبرويش را حفظ ميكند و ميفرمايد ترا از حكومت شام عزل ميكنم تا در فلان جنگ در كنار من باشي زيرا به وجودت نياز دارم.

به نظر بنده راه مشخص است و اگر هم به رفتار كسي اعتراض داريم ميتوانيم در نشست هاي دوستانه و نه خصمانه با ايشان بنشينيم و در مورد مسائل بحث و گفتگو كنيم مطمئن باشيد نتيجه اين بهتر و سبب رفع اختلاف نظر خواهد شد و بر عكس موضع گيري خصمانه شكاف ها را بيشتر و بيشتر ميكند.

لذا دوستان توجه داشته باشند ما توسط سرويس هاي بيگانه رصد ميشويم و از بابت اختلاف بين بزرگان نظام و عقلا ما قند در دل رژيم صهيونيستي و متحدانش آب ميشود.
صحبت حقی را می گوئید.
جدا اگر اندکی شرم و حیاء بود اینقدر راحت تهمت دروغگویی آن هم به دو شخصی که امر خود را در حوزه های علمیه گذرانده اند نمی زد؟
آیا این شیوه برخورد راهی ست که ما از امام و رهبری یاد گرفتیم؟!
باید به خدا پناه برد.
United States
شما كه دم از صحبت حقي ميزني چرا يك كلام در مذمت تهمت دروغگويي كه هاشمي به امام زده نميگي؟؟؟؟؟!!!!!
چرا اينقدر گير الكي مي ديد . يه تماس تلفني به قيمت حل مشكلات ايران ، ارزون شدن قيمت ها ، رفع تحريم ها و ... ؛ نمي ارزه ؟ چرا والا .
خدا را شكر ، يك تماس تلفني و اين همه نعمت ......
کدوم نعمت؟!
همونی که از صدقه سر حرف بیجای بعضیا دلار کشید بالا؟؟؟؟
نه عزیزم این کرم خونگیه و تو ریشه خودمونه بهتره به بهانه اون دنبال اویزون شدن به استکبار نباشید و عزت نفس داشته باشید.
سرور
بله برق و گاز که ارزان شد سیب زمینی که احمدی نژاد توزیع می کرد که مفتی شد تخم مرغ که هیچی گوجه فرنگی ارزان را نمی توان سر کوچه این رییس جمهور خرید چون خانه اش نارمک نیست نیاوران است کلید هم گران شده به جایش داس مجانی با وام بانکی وفور نعمت شده...
علی
دوستان این روزها گافهای اقای هاشمی که نه تنها از جرگه یاران امام ورهبری خارج شده . بلکه به حق باید اورا علی اکبر رحیم مشایی رفسنجانی دولت تدبیر وامید دانست.
ع. م
Iran, Islamic Republic of
بابا ملت رو خسته کردین. چقدر حرف. زمان زمان سکوت است. انتخابابت اخیر همین را نشان داد. مردم در سکوت رای دادند. ساکت باش. صبوری کن همانطور که طرف مقابل تو صبوری کرد. هیس!!
تو هم ساکت شو بابا!
اگر این آقایان و آقا زاده ها آمدند گفتند برای شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل به مردم حقوق و اضافه کار و کیک و ساندیس می دهند، نباید تعجب کرد.
من که قبول ندارم در راه خدا شعار می دهند همه کسانی که شعار می دهند منافعی دارند وگرنه به خاطر کمبودها و مشکلات هم اعتذاض می کردند
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
هاشمی نظرات زیادی از امام نقل کرده که فقط خودش اونها رو شنیده.... مگه نه؟؟
.......
.......در ضمن چرا وقتی هاشمی سال 68 در مجلس خبرگان از امام خاطره گفت کسی بهش دروغگو نگفت ؟!!!؟
چون اون موقع خاطره ایشون دقیقا توسط حاج احمد و اقای خلخالی تایید شد
بعدشم مجلس می تونست رای طبق نظر امام نده ولی رای داد چون امام حرف حساب زده بود و هاشمی هم ظاهرا با تذکر تلفنی حاج احمد اون خاطره رو نقل می کنن
اون خاطره نقل قول دونفره از امام نبود بلکه شهودی این مدعا را تائید کردند بعد هم این بدعتی است که هاشمی میگذارد از این به بعد همه کسانی که مدتی با امام بوده اند میتوانند ادعا کنند که امام به ایشان در جلسه ای خصوصی چنین و چنان فرموده و یا خواب امام را دیده اند که فلان مطلب را در خواب به ایشان فرموده است مرکز حفظ و نشر ؛آثار امام هم که مرده انگار
United States
موسسه تنظيم و نشر آثار امام = موسسه تحريف و محو آثار امام
سلام جناب دکتر شریعتمداری بردهان گهربارت بوسه میزنم ساییه عالی مستدام نفوذ قلمت وکلامت همیشه بردل وقلب مخلفان حقیقت وقاسطین ومارقین وناکثین بیشتر باد و فرمان خمینی کبیر (شعارمرگ برامریکا)درهرزمان مکان باید اجراشودوکلام غرای شهیدمظلوم ایت اه دکتربهشتی که هنوز هم درفضای دنیا طنین افکن است میگوید ای امریکابشنو این صدای خشمگینانه ملت ماست که هنوز هم میگوید مرگ برامریکا مرگ برسازشکار ارادتمندمقلد امام
بسمه تعالی
تمامی قارچهای زیبا با رنگهای فریبنده سمی هستند باید مواظب بود که آدمی با خوردن آنها حتما به هلاکت میرسد!
کمتر از نصف تیراژ کیهان = طرفداران شریعتمداری ...
بهرمانی
حسین اقا معلومه خیلی کینه به دل داری
...
درودبرایت ا...هاشمی رفسنجانی
آخه تحریف گر هم درود داره؟ دروغ بستن به امام هم درود داره؟
یک احمدی نژادی
Iran, Islamic Republic of
تاحالا به این فکر کردید اگه احمدی نژاد این حرفارو زده بود چه بر سرش میاوردند قطعا دنبال عدم کفایت سیاسیش بودند !!!
Iran, Islamic Republic of
من مطمئنم که عده دیگری دارند هاشمی رو مدیریت میکنند
یه سؤال:چی شد که طرفدارای احمدی نژاد معروف شدن به احمدی نژادی؟
ع -طالب
اونایی که میگن دروغه ،تهمته ،خیالبافیه ،کینس ،هاشمی بزرگه و......مردونه یه غلط ازحرفای حاج حسین پیدا کنید اگه به گرد منطقش رسیدید ؟
خالقي
United States
jتنها فرمايش رهبري در جواب دادن به حسين اكر بفهمد كافي است
سید مرتضی
نمی دانم چرا بعضی ها ((ختم الله علی قلوبهم)) شدند و نمی خواهند قبول کنند که هاشمی بد جوری از آرمانهای انقلاب فاصله گرفته ولی من خیلی خوشحالم از این که انحراف برخی اصحاب دوره پیامبر را درک می کنم
مرگ بر افکار تکفیری، سلفی و طالبان گونه در هر جای و به هر شکل.
سلام بر هاشمی
خدا حافظ هاشمي
خدا عاقبت بخيره أن كند
دفتری
ای کاش ذره ای از عقل خود در تحلیل مطالب پیرامونی خود بهره می گرفتیم تا مورد خطاب خداوند متعال که در قرآن کریم می فرماید ((اکثرهم لا یعقلون)) قرار نمی گرفتیم بابا مشت نمونه خروار است عملکرد هاشمی در این سالها وتبلیغ وترویج اشرافیگری و روی آوردن خود وخانواده اش به اشرافیگری ودنیا طلبی و قدرت؟ جای تامل دارد
سنایی
آقای شریعتمداری حنای شمادیگر رنگی نداردلطفاً .......
امین
United States
آفرین....داره ...های آخرو میکشه
آره. چون بنده خدا پول نداره هر روز بر استخر و جكوزي و ....... .
اگه از پول هاي هاشمي داشت ازش جوون تر بود.