کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت یک طنز سیاسی را هم تحمل نکرد؟

12 مهر 1392 ساعت 9:49

این برنامه که چند هفته ای هست هر پنجشنبه در بخش خبر ۲۰ از شبکه خبر پخش می شود توانسته است در قالبی جدید مسائل و موضوعات سیاسی هفته را با لحنی طنز آمیز ارائه کند که مخاطبین زیادی را جذب کرده است.


به گزارش جهان به نقل از نیمروز هنوز ساعتی از انتصاب ۲نمایند دولت در شورای نظارت بر صدا و سیما نگذشته است که پخش برنامه طنز "حساس نشو" با مشکل رو به رو شد. این برنامه که چند هفته ای هست هر پنجشنبه در بخش خبر ۲۰ از شبکه خبر پخش می شود توانسته است در قالبی جدید مسائل و موضوعات سیاسی هفته را با لحنی طنز آمیز ارائه کند که مخاطبین زیادی را جذب کرده است.

این برنامه توسط تعدادی جوان پیش از این در قالب طنز دکتر سلام در اینترنت پخش میشد که خلاقیت سازندگان و استقبال مخاطبین از برنامه دکتر سلام موجب شد تا طنز سیاسی حساس نشو به سفارش شبکه خبر کلید بخورد.

دقایقی پیش از آغاز این برنامه، یکی از عوامل این مجموعه با توجه به بخش های انتقادی قسمت چهارم برنامه حساس نشو در رابطه با سفر دکتر روحانی به نیویورک و تماس تلفنی بین روسای جمهور ایران و آمریکا از احتمال سانسور این برنامه خبر داده بود و بر روی صفحه خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: { گزاره : حسام الدین آشنا نماینده روحانی در شورای نظارت صدا و سیما شد! نتیجه: امشب منتظر حساس نشو نباشید}

به نظر می رسد این برنامه با اعمال فشار توسط حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور و حسین فریدون برادر روحانی از پخش بازماند .

در همین زمینه مجری بخش خبر۲۰ در ابتدای پخش خبر، علت لغو این برنامه را دلایل فنی عنوان کرده بود.

این در حالی است که روز گذشته آقای روحانی در دیدار با خبرنگاران گفته بود که: انتقاد از دولت آزاد است و افتخار ما این است که انتقادپذیر هستیم پس هر کس با هر لحنی می‌تواند انتقاد کند، البته ما دلمان می‌خواهد لحن مودبانه‌ واخلاقی باشد و اعتراض در چارچوب قواعد بازی باشد.


کد مطلب: 317372

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/317372/دولت-یک-طنز-سیاسی-هم-تحمل-نکرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com