جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۸

پاسخ سید محمد خاتمی به کیهان/ چه اشکالی داشت ۴۰-۳۰ میلیون دلار بگیرم

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 316653
سید محمد خاتمی برای اولین بار به صورت صریح به اتهامات کیهان به خود درباره دیدار با جورج سوروس و دریافت کمک های مالی برای موسسه بین المللی گفت و گوی تمدن ها پاسخ داد.
به گزارش جهان، عصر ایران نوشت:

رییس جمهوری پیشین ایران که به مناسبت پانزدهمین سالگرد تصویب پیشنهاد گفت و گوی تمدن ها در سازمان ملل متحد با دو ماهنامه «اندیشه پویا» گفت وگو کرده بدون آن که از کیهان نام ببرد به اتهامات مکرر مدیر این روزنامه درباره ملاقات یا رابطه خود و«سوروس» پاسخ داده و گفته است:«شان من بالاتر از خیلی کسانی است که آنها می گویند با آنها ملاقات کرده ام.باید افتخار بدهیم که اینها بیایند وقت ملاقات بگیرند و صحبت بکنند. اما من وقت ملاقات ندادم. صحبت هم نکردیم. به دروغ می نویسند فلانی برای ایران نسخه نوشته و با خاتمی مذاکره کرده که بیاید آن را در ایران پیاده کند. می گویند می خواهم نسخه کسی را در ایران اجرا کنم که نه او را دیده ام و نه با او صحبت کرده ام! من برای این انقلاب خون دل خورده ام. من روحانی ام. سابقه ام در انقلاب مشخص است. من می خواهم جمهوری اسلامی الگو باشد تا مسلمان و غیر مسلمانِ آن بگویند من می توانم در اینجا زندگی کنم، کار کنم و پیشرفت داشته باشم. من می خواهم حقوق بشر، روابط مطلوب با جهان، توسعه،زندگی آبرومند و امن در ایران تضمین شود.»

خاتمی در بخش دیگری از گفت و گوی خود با سرگه بارسقیان در «اندیشه پویا» درباره کمک های مالی نیز برای اولین بار توضیح داده است: «متهم هستیم که میلیاردها دلار از این و آن کمک مالی دریافت کرده ایم. در حالی که من یک ریال از کسی نگرفتم. حتی احتیاط هایی کردم. الان آقای کلینتون هر جا بخواهد برای سخنرانی برود قبل از آن ۳۰۰ هزار دلار به حساب او می ریزند. آقای گورباچف هر جا بخواهد سخنرانی کند ۵۰ هزار دلار می گیرد. ماندلا در دوران ریاست جمهوری من به منطقه آمد. به عربستان و کویت و امارات رفت. از هر کدام ۸ تا ۱۴ میلیون دلار گرفت. به ایران هم آمد. با کمال افتخار یک میلیون دلار گرفت و در نهایت با ۳۰ یا ۴۰ میلیون دلار بنیاد ماندلا را برای کمک به بیماران ایدز راه اندازی کرد. چه اشکالی داشت من هم این کار بکنم و بروم ۴۰-۳۰ میلیون دلار برای سرمایه گذاری در این کار بگیرم.اما من این کار را نکردم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از کجا معلوم این تکذبیه ایشون هم مثل تقلب دروغ از آب درنیاد؟
حسین
از سیاست مداران و کارشناسان انتظار داریم در صورت داشتن سند و مدرک جواب لازم را هم به این آقا و هم ملت بدهند
"من برای این انقلاب خون دل خورده ام"
کی بود سال 88 اب میریخت تو اسیاب اسراییل و دشمن ها. هر چقدر هم که حق با شما بود وقتی دیدید دشمن داره سوء استفاده میکنه و اصل انقلاب را هدف گرفته باید با دوتا اطلاعیه مردمو ارام میکردید نه اینکه بنزین رو اتیش بپاشید.
علی
بابا دلسوز انقلاب!!!!خون دل خورده!!!از ظلمی که شما در سال88 به این انقلاب کردید!حالاحالاها دلسوزان انقلا ب باید خون دل ها بخورند.....
من روحانیم!!!روحانی میره ایتالیا و......استغفرالله
عجب روییداره بخداااا
Iran, Islamic Republic of
شما برای باطل کردن انتخابات و به چالش کشیدن نظام خون دل خوردید.
بد نیست نظر یه موافق را هم درج کنید!!!!
کار شما مثال اینکه روز است ما فریاد بزنیم بگوئیم الان شبه
آزادی نظر تو این سایت موج میزنه
شعار جدید سایت جهان نیوز
زنده باد هرکس مثل من فکر میکنه
مرگ بر کسی که به غیر از من فکر میکنه
علي
Iran, Islamic Republic of
حال مي‌كنيد در اين دوره چقدر آزادانه مي‌نويسيد و سايتتون فيلتر نمي شه. حالا به سيات هاي منتقدين آقاي احمدي نژاد در دوره ايشون هم يه نگاهي بندازين