جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳

یک‌صهیونیست: روحانی‌اسرائیل‌ را منزوی کرد

پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 315828
یک تحلیلگر صهیونیست حسن روحانی را ستاره نشست مجمع عمومی خواند و گفت که وی اسرائیل را منزوی کرد و توجهات را معطوف ایران کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «چیکو مناشیه» تحلیلگر تلویزیونی مسایل سیاسی اسرائیلی در گفت‌وگو با رادیو رژیم صهیونیستی گفت که حسن روحانی رئیس جمهور ایران ستاره نشست مجمع عمومی سازمان ملل بود و مصاحبه وی با شبکه سی ان ان نیز در اوج قرار داشت، بویژه بخشی که وی در پایان سخنرانی‌اش به زبان انگلیسی صحبت کرد و این در مورد رهبران ایران یک حالت استثنائی بود.

مناشیه تصریح کرد که اظهارات روحانی تا حد زیادی واضح بود، وی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان ابتکار عمل را از کابینه اسرائیل گرفت و در مقابل انکار هولوکاست، با لحنی محافظه‌کارانه گفت که تاریخدان نیست. وی در موضعی استثنایی جنایت‌های نازی‌ها را محکوم کرد.

این تحلیلگر اسرائیل افزود: من اعتقاد دارم که وی اسرائیل را الان در حالت انزوا قرار داده، چرا که رویکرد جهانی الان با وجود یأس اسرائیل به سوی گفت‌وگو و مشاوره و ورود در میز مذاکرات پیش می‌رود.

وی ادامه داد: شکی نیست که نتانیاهو الان منزوی است و تمام توجهات به سمت ایران و مذاکرات دو طرفه با این کشور است، الان مأموریت نتانیاهو برای قانع کردن غرب به حفظ خط قرمزها در نهایت سختی بوده و شکاف‌هایی در این خط ایجاد شده است؛ همچنین شکاف‌هایی بین مطالبات سابق نتانیاهو و مطالبات گروه ۱+۵ به وجود آمده و رویکرد کنونی این گروه برای منافع اسرائیل بد است.

این تحلیلگر اسرائیلی تاکید کرد که نتانیاهو در سخنرانی خود سعی خواهد کرد حمله‌ای پیش دستانه انجام دهد، اما به نظر می‌رسد در فضای کنونی این اقدام غیر ممکن است، علاوه بر اینکه موضوع خروج از سالن در زمان سخنرانی حسن روحانی نیز مورد تردید قرار دارد؛ از سوی دیگر واقعیت مواضع اوباما در ارتباط دادن بین مذاکرات هسته‌ای با ایران و مذاکرات اسرائیل و فلسطینی‌ها اوضاع را برای تل‌آویو پیچیده‌تر کرده است؛ این نکته ای است که قابل توجه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *