پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
افشاگری روزنامه‌نگار ترک:

ترکیه‌به‌تروریست‌هاسلاح شیمیایی داده‌است

سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 315374
یکی از روزنامه‌نگاران ترکیه‌ گفت: تروریست‌ها با سلاح‌های شیمیایی ارسال شده از ترکیه سربازان سوری را قتل عام کردند که این مطلب در کیفرخواست هم آمده و دادستان ترکیه گفته احتمالاً این سلاح‌های شیمیایی از ترکیه به سوریه فرستاده شده باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در حالی که این روزها بحث بر سر طرف استفاده کننده از سلاح شیمیایی در سوریه داغ شده و قدرت‌های غربی و در رأس آنها آمریکا و حامیان منطقه‌ای تروریست های تکفیری در سوریه دولت دمشق را متهم می کنند، اظهارات تکان دهنده یکی از روزنامه نگاران روزنامه طرف ترکیه درباره ارسال سلاح‌های شیمیایی از ترکیه به سوریه و برای گروه های تروریستی واقعیت های زیادی را برملا می‌کند.

روزنامه طرف ترکیه چند روز پیش خبر ارسال مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید سلاح‌های شیمیایی توسط برخی سوری تبارها و ترک تبارها از ترکیه به خاک سوریه و تحویل این مواد به گروه های تروریستی جبهه النصره و احرار شام وابسته به القاعده و صدور کیفرخواست علیه متهمان این ماجرا را در صفحه اول خود منتشر کرد.

خبرنگار فارس به منظور روشن شدن افکار عمومی در این باره با «فرات آلکاچ» روزنامه نگار روزنامه طرف به گفت‌وگو نشسته و به تشریح این ماجرا پرداخت.

دولت ترکیه متهمان حمل گاز سارین به سوریه را آزاد کرد

آلکاچ با اشاره به ماجرای دستگیری ۱۱ نفر در خاک ترکیه به اتهام حمل گاز سمی سارین در ماه می گذشته اظهار داشت: از این عده تنها یک نفر به زندان اعزام شده و مابقی آزاد می‌شوند و این فرد «هیثم قصاب» نام داشته و اهل سوریه است.

ارتباط افراد مسلح با موسسه دولتی مکانیک و شیمی ترکیه

این روزنامه نگار ترکیه‌ای افزود: وی حامل ۲ کیلو گاز سارین بود. اما مقامات آنکارا بعدها گفتند محموله، گاز سارین نبوده، ضدیخ بوده است. بعدها هم مشخص شد دولت ترکیه همه متهمین را آزاد کرده است.

وی افزود: اما بعد که کیفرخواست تنظیم شد، معلوم شد که علاوه بر ضدیخ، فسفرسفید هم کشف شده است. این عده برای تولید گاز سارین در ترکیه به دنبال ترکیبات آن بوده و به دنبال رابط می‌گشته اند. همه این رابط ها با موسسه دولتی مکانیک و شیمی ترکیه مرتبط بوده اند.

عاملان حمل گاز سارین با سرویس اطلاعات ترکیه مرتبط هستند

آلکاچ تصریح کرد: دولت آنکارا باید از این ارتباط ها با خبر باشد،زیرا سرویس اطلاعاتی این افراد را تحت نظر داشته است. این افراد به راحتی از مرز ترکیه و سوریه در تردد بوده اند. جالب اینکه برای رابطان در کیفرخواست منع تعقیب صادر شده است.

این روزنامه نگار ترکیه‌ای تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما کسب کردیم، این افراد برای سرویس اطلاعاتی ترکیه کار می کنند. این افراد مواد مورد نیاز برای تولید سلاح شیمیایی را در سطح ترکیه گردآوری کرده و به مرز می رسانند و از آنجا هم هیثم قصاب سوری تبار آنها را وارد خاک سوریه کرده و به تروریست ها می رساند. پنج نفر اولی که آزاد می شوند، کسانی هستند که به جرم تامین اسلحه برای تروریست ها تحت محاکمه بوده اند، اما آزاد می شوند و بعد از آزادی به جبهه النصره ملحق می گردند.

خبرسازی روزنامه دولتی ترکیه علیه ایران، سوریه و روسیه قبل از انتشار اطلاعات

آلکاچ در ادامه افزود: یک روز قبل از اینکه ما این خبر را منتشر کنیم، یک روزنامه نزدیک به دولت آنکارا در خبری اعلام کرد که سرویس‌های اطلاعاتی ایران، سوریه و روسیه درباره ارسال گاز سارین از ترکیه به سوریه خبرسازی خواهند کرد. ما با دیدن این خبر شوک شدیم، زیرا در واقع ما در صدد انتشار این خبر بودیم.

وی افزود: به عقیده من سرویس اطلاعاتی ترکیه با استراق سمع تلفن های ما و کنترل پست الکترونیکی مان متوجه قضیه شد و خبر را به روزنامه مذکور رساند.

قتل عام ۲۰۰ سرباز سوری با گاز سارین توسط تروریست ها

آلکاچ گفت: تروریست ها در سوریه بعد از دریافت مواد شیمیایی مورد نیاز برای تولید سلاح شیمیایی با نیروهای بشار اسد درگیر می شوند و در این درگیری بیش از ۲۰۰ سرباز سوری را با سلاح های شیمیایی قتل عام می کنند. این مطلب در کیفرخواست هم آمده و دادستان گفته احتمال دارد این سلاح های شیمیایی از ترکیه به سوریه فرستاده شده باشد.

وی افزود: دادستان در بخش دیگری از کیفرخواست آورده است که جبهه النصره، القاعده و ۱۰ گروه به اصطلاح اسلامی در ذیل این اسامی گروه های تروریستی هستند و در میان آنها افرادی که از چچن، اروپا و افغانستان آمده اند،دیده شده است.

آلکاچ در ادامه خاطرنشان کرد: یک نفر که در استانبول با وی مصاحبه کردم و با القاعده در ارتباط است، گفت که وظیفه وی انتقال افرادی که از چچن و افغانستان به ترکیه آمده اند، به مرز سوریه می باشد و این افراد از آنجا به جبهه النصره ملحق می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *