يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰

هشدار پوتین نسبت به عواقب جنگ در سوریه

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب: 315219
ولاديمير پوتين رييس جمهوري روسيه نسبت به عواقب مداخله خارجي در سوريه براي امنيت منطقه خاورميانه هشدار داد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، پوتين روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پايان نشست سازمان پيمان امنيت دسته جمعي در شهر بندري سوچي روسيه در ساحل درياي سياه تاكيد كرد: مداخله خارجي در مناقشه سوريه منجر به بي ثباتي اوضاع اين كشور و كل منطقه خاورميانه خواهد شد.

وي افزود: هر گونه مداخله خارجي در امور سوريه نقض آشكار موازين بين المللي خواهد بود كه اوضاع اين كشور و منطقه خاورميانه را بي ثبات مي كند و بر اوضاع محدوده مسئوليت سازمان پيمان امنيت دسته جمعي تاثير منفي مي گذارد.

رييس جمهوري روسيه از سران كشورهاي عضو سازمان پيمان امنيت دسته جمعي براي حمايت از پيشنهادات روسيه و آمريكا براي حل و فصل مسالمت آميز مسايل سوريه تشكر و قدرداني كرد.

پوتين امروز هم در نشست سازمان پيمان امنيت دسته جمعي، با اشاره به خطر تروريسم براي امنيت جهاني گفت: تروريست ها از كشورهاي ديگر به سوريه سرازير شده اند و به همين ترتيب مي توانند كشورهاي ديگر را هم هدف حمله خود قرار دهند.

وي اضافه كرد: مساله سرازير شدن تروريسم از كشوري به كشور ديگر يك واقعيت است.
وي افزود: گروه هاي مسلح غيرقانوني كه در سوريه فعاليت مي كنند، از كشورهاي ديگر به اين كشور آمده اند و ممكن است به مناطق ديگر بروند.

رييس جمهوري روسيه خطاب به شركت كنندگان در نشست ادامه داد: مساله هجوم تروريست ها از كشوري به كشور ديگر يك مساله واقعي است و مي تواند كشورهاي ما را هم در برگيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *