شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

سایه‌شبح‌ماسک واندیتابرعربستان‌سعودی

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب: 314978
پدیده استفاده از ماسک «واندیتا» میان معارضان عربستانی هر روز افزایش بیشتری می‌یابد و این امر به کابوسی برای سران سعودی تبدیل شده و شماری از این مسئولان استفاده از این ماسک را سرآغاز انقلاب سراسری در این کشور می‌دانند.
سایه‌شبح‌ماسک واندیتابرعربستان‌سعودی
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نیروهای امنیتی رژیم سعودی از اوایل هفته جاری حمله گسترده و فزاینده‌ای را در تمام نقاط عربستان سعودی آغاز کرده‌اند.

دلیل این به تکاپو افتادن نیروهای امنیتی رژیم سعودی تلاش برای دستگیری و بازداشت معارضان عربستانی است که این روزها با زدن ماسک «واندیتا» در مناطق و شهرهای مختلف این کشور اعتراض خود به ظلم و ستم رژیم سعودی را نشان دهند. در این ارتباط پلیس دینی عربستان سعودی نیز دست به کار شده و اقدام به تفتیش تمام فروشگاه‌ها و مغازه‌های کادویی و اسباب بازی فروشی‌ عربستانی می‌کند که ممکن است، اقدام به فروش این ماسک بزند.

استفاده از این ماسک طی چند روز اخیر که حکومت سعودی مراسم و جشن‌هایی را در بزرگداشت روز ملی عربستان سعودی یا بر تخت نشستن «عبد الله بن عبد العزیز»، شاه کنونی در این کشور برگزار می‌کند، میان معارضان عربستانی رایج شده است.

مسئولان ارشد وزارت کشور عربستان سعودی استفاده از این ماسک توسط معارضان را نشانه فراخواندن مردم این کشور به انقلاب و آغازی برای انقلاب در این کشور می‌دانند و در این خصوص به برگزاری تظاهرات‌ها وراهپیمایی‌های بی‌شماری اشاره می‌کنند که اوج آن را حکومت سعودی اواسط سال جاری میلادی در شهرها و مناطق مختلف این کشور شاهد بود.

از آن زمان بود که استفاده از ماسک واندیتا میان معارضان عربستانی آغاز شد و هر روز که می‌گذرد، استفاده از این ماسک میان معارضان افزایش می‌یابد، موضوعی که شماری از مسئولان سعودی آن را زنگ خطر یک انقلاب گسترده مردمی در این کشور می‌دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *