يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۲

جدول رده بندی مسابقات جهانی کشتی آزاد

چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب: 314145
در پایان مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان تیم ایران با ۴۶ امتیاز و روسیه با ۴۴ در رده‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در پایان چهل‌و چهارمین دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان که در بوداپست مجارستان برگزار شد، تیم کشتی آزاد کشورمان با 46 امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و روسیه با 44 امتیاز نایب قهرمان شد.

آزادکاران غیورمرد کشورمان در شرایطی توانستند عنوان قهرمانی جهان را بدست آورند که عزت الله اکبری جوان به تنهایی جورکشی تیم ایران را در روز آخر انجام داد.

اما نکته عجیب مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان پنجمی آمریکا و یازدهمی آذربایجان است. به این ترتیب تیم آذربایجان بدلیل یازدهم شدن در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد امسال نمی تواند شرکت کند.

رده بندی تیمی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان به شرح زیر است:

1- ایران 46 امتیاز
2- روسیه 44 امتیاز
3- گرجستان 29 امتیاز
4- اوکراین 27 امتیاز
5- آمریکا 25 امتیاز
6- هند 23 امتیاز
7- کوبا 19 امتیاز
8- مغولستان 19 امتیاز
9- ارمنستان 18 امتیاز
10- ترکیه 18 امتیاز
11- آذربایجان 15 امتیاز
12- بلاروس 15 امتیاز
13- مجارستان 10 امتیاز


تیم ایران در چارچوب مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن 55 کیلوگرم توسط حسن رحیمی به مدال طلا، در 60 کیلوگرم توسط مسعود اسماعیل‌پور به مدال برنز، در 74 کیلوگرم توسط عزت الله اکبری به مدال نقره، در 84 کیلوگرم توسط احسان لشکری به مدال برنز و در 96 کیلوگرم توسط رضا یزدانی به مدال طلا دست یافت. مهدی تقوی و کمیل قاسمی نیز در این مسابقات از دور رقابت‌‎ها کنار رفتند.

به این ترتیب تیم کشتی آزاد ایران پس از 11 سال عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *