يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۱

بازگشت اساتید بازنشسته به دانشگاه علامه

چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 314078
سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی گفت: برنامه‌های زیادی را برای دانشگاه علامه در نظر گرفته‌ام و نمی‌توانم آنها را به ترتیب اولویت نام برد زیرا هدف دانشگاه این است که چندین کار را با اولویت یکسان انجام دهد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دکتر سلیمی در حاشیه مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی و در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: هدف اصلی دانشگاه، انجام فعالیت‌های عمرانی دانشگاه است و دانشگاه قصد دارد دانشکده‌های مختلف را در یک جا تجمیع و به مشکلات آنان رسیدگی کند.

وی با اشاره به اهمیت کارهای پژوهشی در دانشگاه علامه، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف من در دانشگاه علامه، انجام کارهای پژوهشی مهم و برقراری ارتباط نزدیک با دستگاه‌های اجرایی کشور برای کمک به حل مشکلات است.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر ارتقای علمی دانشگاه، تصریح کرد: بالابردن سطح علمی دانشگاه و زمینه‌سازی برای ایجاد نظریه‌پردازی براساس اندیشه‌های اسلامی و ایرانی جزو برنامه‌های اساسی بنده در این دانشگاه است.

سلیمی با بیان اینکه حدود ۳۵ نفر از اساتید در سال‌های گذشته علی‌رغم نظر خودشان بازنشسته شده‌اند، به ایسنا گفت: در حال حاضر حدود سه - چهار نفر از اساتید اخراج شده به هر دانشکده بازگشتند و فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: افرادی که خارج از هر گونه مشکلات سیاسی و عقیدتی، بازنشسته شده‌اند و توانایی علمی بالایی را دارند، به دانشگاه برمی‌گردند.

وی در پاسخ به سئوال وضعیت ۱۲۰ استادی که به طور نادرست در دانشگاه علامه استخدام شده‌اند، گفت: ۱۰۲ نفر از این افراد از وزارت علوم مجوز داشتند، اما حدود ۳۰ نفر از آنها اصلا مراجعه نکرده بودند.

سلیمی افزود: می‌توان گفت حدود ۷۰ نفر از افرادی که جدیدا استخدام شده‌اند، مشکلی برای ادامه کار ندارند. چرا که آنها مدارک دکتری دارند و می‌توانند کار خود را ادامه دهند؛ اما تعدادی از این اساتید به دلیل اینکه هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اند، نمی‌توانند فعالیت رسمی خود را آغاز کنند و باید منتظر ماند تا مدرک خود را بگیرند و درباره استخدام آنها تصمیم‌گیری شود.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی درباره مسئله تفکیک جنسیتی در این دانشگاه نیز خاطر نشان کرد: موضوع تفکیک موضوعی نیست که دانشگاه علامه بتواند شخصا راجع به آن نظری بدهد. چرا که باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره تصمیم گرفته شود و هر تصمیمی را که به دانشگاه ابلاغ کنند، دانشگاه تابع آن تصمیم است.

وی با بیان اینکه تاکنون برنامه‌های دانشگاه مانند شیوه پذیرش دانشجو و مواردی از این قبیل طبق روال سابق صورت گرفته است، گفت: از این پس نیز دانشگاه علامه مطابق تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش می‌رود.

سلیمی در پاسخ به سئوال چرایی عدم حضور شریعتی در مراسم تودیع و معارفه به خبرنگاران گفت: دکتر شریعتی در این برنامه دعوت شده بودند و دانشگاه هدیه‌ای را نیز برای ایشان در نظر گرفته بود که انشاءالله در جای دیگر تقدیمشان خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *