دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰
۱

مالزی؛ میزبان جشنواره فیلم جهان اسلام

چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 314026
جشنواره فیلم جهان اسلام به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس دانشگاه بین‌المللی آزاد اسلامی مالزی در شهر کوالامپور برگزار می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، جشنواره فیلم جهان اسلام به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس دانشگاه بین المللی آزاد اسلامی مالزی از ۲۹ شهریور تا اول مهرماه در شهر کوالامپور مالزی برگزار می‌شود. در این جشنواره فیلم ‌های سینمایی، کوتاه، انیمیشن و مستند به نمایش گذاشته می‌ شود.

در این جشنواره کارگاه های آموزشی و یک بازار برای شرکت کنندگان و همچنین یک محیط برای بحث و تبادل نظر برای عموم جهت بحث در مورد مسائل مرتبط مسلمانان در نظر گرفته شده است.

سه فیلم سینمایی "تاج محل" به کارگردانی دانش اقباشاوی، "سیب و سلما" به کارگردانی حبیب بهمنی و "سر به مهر" به کارگردانی هادی مقدم دوست در بخش رقابتی این جشنواره پذیرفته شده اند. همچنین سه فیلم مستند "موکان" به کارگردانی محمد علی هاشم زهی، "خدا اشتباه نمی کند" به کارگردانی بهروز نورانی پور و "مادرم بلوط" به کارگردانی محمود رحمانی در بخش رقابتی فیلم‌های مستند به نمایش گذاشته می‌شود.

چهار فیلم کوتاه "خروج اضطراری" به کارگردانی مهدی جعفری، "می خورد بر بام خانه"، "چیدن سپیده دم" و "انار میوه بهشت است" به کارگردانی تیمور قادری و دو انیمیشن "سکو" به کارگردانی سلمان خورشیدی و امیر محمد زاده و "مرمت" به کارگردانی محمد حدادی پور در بخش رقابتی فیلم های کوتاه به نمایش گذاشته می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


h.k
با سلام
درباره فیلم موکان:
همواره باید به سازندگان چنین مستندهایی افتخار نمود لیک برای این مستند جای تردید است. چرا که این فیلم نه تنها به تحریف واقیعت دست زده بلکه در موضوع کلی آن نیز با فریب مخاطب ، مساله ای را که هرگز واقعیت ندارد را ساخته اند.
جالب است که پیر مرد و پیر زن فیلم گفته میشود بچه ای ندارند و به درختان خرما مانند فرزندانشان رسیدگی می کنند. اما واقعیت این است که انها چندین فرزند دارند و ... تاسف بار است که بسیاری هم این موضوع را می دانند و دم نمی زنند. شرم آور است ....سینما جای فریب و دروغ نیست.