يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۶
۳۶

نسرین‌ زیباکلام‌ هم‌ بود رای می‌آورد!/ امیدوارم شورای‌ اول تکرار نشود

اصلاح طلبان با راستگو صددرصد کار درستی کرده اند
سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 312224
نه ۹۹ یا ۸۰ درصد بلکه همه ۱۰۰ درصد اقداماتی که در واکنش به ایشان صورت گرفته مورد تایید است. ایشان اگر عضو سوسیال دموکرات و کارگر انگلیس هم بود باید مطابق میل آنها رای می داد!
نسرین‌ زیباکلام‌ هم‌ بود رای می‌آورد!/ امیدوارم شورای‌ اول تکرار نشود
به گزارش جهان به نقل از نیمروز، الهه راستگو عضو اصلاح طلب شورای شهر تنها یک رای به قالیباف داد و پس از آن از تمام حقوق شهروندی خود نیز محروم شد! اخراج از حزب اسلامی کار، درخواست اصلاح طلبان تندرو برای استعفای وی از شورای شهر و ترک سخنرانی وی در صحن شورا از سوی اصلاح طلبان و حتی تهدید فیزکی از سوی افراد ناشناس از سری اقداماتی است که الهه راستگو باید برای یک رای بپردازد و همه اینها یادآور دوره اول شورای شهر تهران است. دوره ای که فرجام خوش آیندی نداشت و محفلی برای دعواهای سیاسی اصلاح طلبان شد و حتی تا سالها موجب شد مردم دیگر به اصلاح طلبان رای ندهند.

حالا با قوت گرفتن اصلاح طلبان در شورای چهارم دغدغه تکرار خاطرات تلخ دوره اول مردم را نگران کرده است. در ادامه پاسخ صریح صادق زیباکلام را به این دغدغه ها را در پاسخ به نیمروز خواهید خواند:

این روزها جنجال زیادی برای رای غیرسیاسی خانم راستگو در رسانه ها به پا شده است و حتی اعضای اصلاح طلب حاضر نیستند سخنرانی وی را بشنوند و ایشان تهدید به ضرب و شتم میشود. نظر صادق زیباکلام اصلاح طلب در این زمینه چیست؟

بالاخره این روزها عروسی اصولگرایان است. چون فریاد می زنند که آی دنیا ببینید این جماعت اصلاح طلبی که دم از آزادی می زدند چقدر دروغگو هستند. و حاضر نیستند یک رای غیر سیاسی را تحمل کنند اما واقعیت ۱۰۰ درصد با جریان سازی های اصولگرایان متفاوت است و این رفتارها عوام فریبی است. گویا دوستان اساس دموکراسی را نمی دانند. خانم راستگو بخاطر شخصیت حقیقی اش وارد شورا نشده است و بلکه به اعتبار اصلاح طلبان با اعتماد مردم مواجه شده است و مردم در تهران به لیست ها رای می دهند. اگر صادق یا نسرین زیباکلام هم بود رای می آورد! اگر ایشان مایل بود مستقل رفتار کند می توانست مستقل هم در انتخابات شرکت کند.

شما همه اقداماتی که علیه ایشان صورت گرفته را تایید می کنید؟

نه ۹۹ یا ۸۰ درصد بلکه همه ۱۰۰ درصد اقداماتی که در واکنش به ایشان صورت گرفته مورد تایید است. ایشان اگر عضو سوسیال دموکرات و کارگر انگلیس هم بود باید مطابق میل آنها رای می داد!

از نظر شما تهدید فیزیکی ایشان و خانواده اش هیچ ایرادی ندارد؟!

ظرف ۲۰ سال گذشته مقایسه کنید و ببینید طیف های اصلاح طلب اهل خشونت تهدید بودند یا دوستان اصولگرا دست به این اقدامات زدند؟! اگر مقایسه کنید می فهمید که اصلاح طلبان اهل این نوع رفتارها نیستند.

پس چرا این تهدیدات غیرانسانی را محکوم نمی کنید؟

نباید انتظار داشته باشید اصلاح طلبان این رفتار را محکوم کرده و اعلام برائت کنند! چه کسی گفته واقعا تهدیدی صورت گرفته؟ شاید این ترفند خانم راستگو برای سرپوش گذاشتن به خیانتی است که انجام داده اند.

از بعد از انتخابات تقریبا همه اصلاح طلبان شورا در مصاحبه ها و مواضع خود دم از شورای غیرسیاسی می زدند و مدعی بودند اینجا جای سیاسی بازی و رفتار جناحی نیست! آبستراکسیون امروز اصلاح طلبان با آن صحبت ها تناقض دارد!

این که چه کسی شهردار بشود بسیار مهم و استراتژیک است. من هم قبول داردم که شورا جای سیاسی کاری نیست و نباید جناحی باشیم. پس شما و اصولگرایان هم بپذیرید که شورا نباید با نگاه سیاسی دیده شود و شورای نگهبان با رفتار سیاسی برخورد نکند...

شورای نگهبان که نقشی در تایید و ردصلاحیت های شورای شهر نداشته است پس اتهام سیاسی بودنتان قابل قبول نیست. اینجا با مجلس و ریاست جمهوری متفاوت است و قول داده بودیم سیاسی نباشد.

همین که شما از راستگو حمایت می کنید سیاسی است. چرا دکتر چمران و سردار طلایی این رفتار الهه راستگو را رفتار غیراخلاقی نمی دانند یک واکنش سیاسی است. اصلاح طلب هایی که به ایشان رای داده اند حس می کنند به رای شان خیانت شده است.

چرا اصلاح طلبان ابائی ندارند که عباس جدیدی که در لیست محسن رضایی بوده است را متقاعد کنند که به گزینه اصلاحات رای دهند ولی رای خانم راستگو را غیراخلاقی می دانند؟

خانم راستگو یک چهره سیاسی اصلاح طلب است ولی عباس جدیدی قهرمان المپیک و کشتی گیر است و بخاطر شخصیت خودش رای آورده ولی خانم راستگو صرفا با بلیت اصلاح طلبان وارد شورا شده است.

ولی اگر عباس جدیدی عضو حزب سوسیال دموکرات بود باید به گزینه حزبش رای می داد.

خانم راستگو نه سواد آنچنانی داشت و نه نویسنده توانمند یا فعال سیاسی خاصی است. بلکه ایشان صرفا به خاطر اصلاح طلبان توانسته اند وارد شورا شوند. ایشان چیزی از خودشان ندارند ولی عباس جدیدی به خاطر اصولگرا بودن رای نیاورده بلکه صرفا مردم به یک کشتی گیر رای داده اند.

بازهم اصلاح طلبان قدرت گرفته اند و این رفتار را در روزهای اول انجام می دهند و بوی تکرار وقایع تلخ شورای اول به مشام می رسد.

شورای اول یک تجربه تلخ و ناحقی بود که امیدوارم آن روزها دوباره تکرار نشود و انشالله مشکل این شورا هم حل می شود و اصلاح طلبان این رفتارها را تکرار نمی کنند و وضعیت به حالت عادی بازمی گردد. اما این شورا بالاخره با شوراهای قبلی که کاملا دست اصولگرایان بوده است تفاوت دارد. یک ضعف این شورا جنجال و چالش و اصطکاک زیاد است اما یک نقطه قوت آن سو استفاده کم است و اعضا بخاطر اختلاف گرایش سیاسی برروی یکدیگر نظارت بالایی خواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
بنده خدا خودش داره میگه که مدلش سوسیال دموکرات و کارگر انگلیس است.
پس اصولگراهايي كه به وزراي اصلاح طلب راي دادن چي؟؟
كلا اين واكنش ها نشون ميده اينا چقدر كنفت شدن..
میثم ن
داداش اصولگراها را با این اصلاح طلبای افراطی مقایسه نکن. اینا میگن چون خانم راستگو با لیست اصلاح طلبا رفته دیگه باید درک و شعور و تصمیم خودشو نادیده بگیره و هر چی بقیه اصلاح طلبا گفتن اونم بگم چشششششم.
خدا وکیلی این چه منطقیه که اینا دارن ؟
اگه اینطور باشه که ما هم باید از اینکه نماینده های اصولگرا به بعضی وزرای اصلاح طلب رای اعتماد دادن، ناراحت و داغونو افسرده باشیم!
اما نیستیم.چون مثل اصلاح طلبا نیستیم.
Iran, Islamic Republic of
ايشان با اين همه علم و فضلي كه مي نمايانند
و مي گويند نسرين هم بود راي مي آورد به چند سوال پاسخ دهند

1- آيا همه كساني كه در ليست اصلاح طلبان بودند راي آورند اگر اين طور بود كه بايد شوراي يكدست بود

2- واقعيت اين است كه در راي دادن چون افراد مختلفي هستند پس راي ها مختلف است

يكي از دلايل عمده شهرت است ( اين امر را ايشان تلويحا در مورد جديدي تاييد كرده اند)

واقعا الهه راستگو ناشناخته بوده؟!!!
واقعا وقتي آدم صحبت سران ايشان را كه مي شنود مي بيند چقدر بي مغز است حرفشان!!
از سطوح پايينتر انتظاري برايش متصور نمي شود
وقتي شما به آزادي و دمكراسي معتقد هستيد و كسي را به عنوان نماينده خود قبول داريد نمي شود بگوييد حالا هرچه من مي گوييم را عمل كن يعني آن نماينده خود هيچ اختياري ندارد ويك ربات است !!!
واقعا اين آزادي و دمكراسي است ؟ حرف زياد است و وقت تنگ. ببخشيد
آقای زیبا کلام!
برخلاف اسمت کلامت نازیباست!
با این منطق شما همه نمایندگان اصولگرای ملت در مجلس شورای اسلامی که آرای موافق به 15وزیر روحانی دادند همه خیانتکارند!
چون ملت به نماینده اصولگرا رای نداده که وزیر اصلاح طلب یا کارگزارانی اختیاردارش باشد .
باید همه نمایندگان اصولگرا به تمام وزرای پیشنهادی آقای روحانی رای عدم اعتماد می دادند تا ایشان وزرای اصولگرا به مجلس معرفی کند.
چون نمایندگان اصولگرای مجلس نیز بصورت لیستی رای رآوردند ، اگرنه خیلی از مردم بسیاری از این نمایندگان را نمی شناختند اما حزب یا جریان اصولگرایی که آنها را معرفی کرده بود می شناختند.
برای یک شهردار چنین آتش گرفته اید...شما چگونه و با چه تضمینی سلامت انتخابات سال96را می خواهید تضمین کنید؟!
حال یک نماینده اصصلاح طلب شورا برخلاف قاعده بازی متعفن اصلاحطلبان، رای به یک فرد شایسته در امور شهری داده است...چون پسر رفسنجانی شهردار نشد حکم اعدام این خانم را هم باید صادر کنید؟!
Iran, Islamic Republic of
برعكس نهند نام زنگي . . .
Iran, Islamic Republic of
مهم ترین قسمت بحث اونجاست که میگه خانم راستگو نه سواد آنچنانی داشت و نه نویسنده توانمند یا فعال سیاسی خاصی است ولی در لیست اصلاح طلبان است! یعنی اصلاح طلب باسوادی پیدا نمی شد که در لیست جا بگیرد؟!
United States
البته در پرت و پلا بودن اغلب نظرات این زیبا کلام شکی نیست .
Iran, Islamic Republic of
ما اگر می خواستیم ملاکمون سوسیال دموکرات و احزاب غربی باشه که جمهوری اسلامی رو بنا نمی کردیم!!!!
اصول اساسی اصلاح طلبان اینه که هر که با ما نیست پس بر ماست.!
علی
بنابراین طبق منطق قوی ومستدل ایشان اگررئیس جمهورحرفی علیه اسرائیل یا آمریکا بزند چون با رای اکثریت اصلاح طلبان - البته به زعم خودشان - رئیس جمهور شده مرتکب خیانت شده است!!! به عبارت دیگر رئیس جمهور اصلا حق ندارد مواضع اصولگرایانه داشته باشد وگرنه خائن است!!!!
نه عزیزم
با این حساب اصلا رییس جمهور حق نداره حرف بزنه باید دستمال دست بگیره شیشه ماشین خاتمی رو تمیز کنه آخه مگه نمیدونین روحانی بیسواد و بی کس و کار بود خاتمی رسوندش به اینجا با سه چهار درصد رای عارف !!!!!!...
بگذریم
این جماعت تازه به دوران رسیده ی تازه از فرنگ برگشته ی افساد طلب از صدر تا ذیل ندید بدید و بی جنبه هستن عین نی نی کوچولوها ...
بهشون رای ندی جیغ ویغ میکنن تقلب شده رای منو پس بدین میریزن همه چی رو میشکونن
بهشون رای بدی هم که اینجوری ...
واقعا مردم از دست اینا چی کار کنن ؟؟!!
به نظرم باید بچه داری کرد دیگه چاره ای نیست تا بزرگ بشن
از مروج افکار ماکیاولیستی بیش از این هم انتظار نیست!!
مدل شما مدل اسلام نیست جناب زیبا کلام و ایشون باید حتی اگر ثانیه اخر هم نظرش عوض می شود به نظرش رای میداد. حزبی که شما میگید ما در اسلام نداریم و باید کار تشکیلاتی بر مبنای اسلام رو نهادینه کنیم
دیکتاتور تر از خودشان وجو ندارد تازه اول کار ببین این جماعت چه گندی به کشور برنند اقای زیبا کلام این جا ایران است نه انگلیس
Iran, Islamic Republic of
به آقای زشت کلام باید گفت:
اگر استدلال شما این است که چون خانم راستگو در لیست اصلاح طلبان بوده پس رای الآن وی خیانت است پس با این حساب چرا حضرات اصلاح طلب به نمایندگانی چون رسایی و کوچک زاده و حسینیان در مجلس هشتم و نهم میگفتند وکیل الدوله؟!
Iran, Islamic Republic of
منظور اینها همان استبدادی است که در غرب است
سید مهدی م
Serbia
زیبا کلام بنده خانه زاد خانواده هاشمی است، شاید در برخی مواقع قضاوت های منصفانه ای داشته باشد اما وقتی پای منافع خاندان هاشمی باشد، فقط ارباب را میبیند...
ورزشکار و خواننده زیاده ولی من به عباس جدیدی به خاطر اصولگرا بودن رای دادم .
من عاشق صدای مختابادم ولی بهش رای ندادم چون در لیست اصلاح طلبان بود و به هادی ساعی هم رای ندادم به همین دلیل
زیباکلام مردمو هالوهفشنبه فرض کرده!
"خانم راستگو نه سواد آنچنانی داشت و نه نویسنده توانمند یا فعال سیاسی خاصی است. بلکه ایشان صرفا به خاطر اصلاح طلبان توانسته اند وارد شورا شوند."

اگر ایشان و طبیعتا سایر اعضای اصلاح طلب شورا چیزی از خودشان ندارند و خیلی غلط کردید شما ها و آنها که نماینده شورا شدند و شماها از آنها حمایت کنید. چرا این حرفها را زمان انتخابات نمی زدید. وای بر شماها که خدا را هم فدای هوای نقسی می کنید که نامش را حزب نهاده اید.
علی
جهان جان حالا توهی ماجرای پخمه ونخبه رو درج نکن تاگند همشون دربیاد بعد خودت تند تر ازمابگی
این طور اظهار نظر غیر منطقی و بهم ریخته از یک استاد دانشگاه بعیده!!!!!!
با این حرف ها وقاحت و غلط بودن افکار و احزاب غربی به عینه مشخص شد. یعنی اگه کسی عضو حزب شد هیچ استقلالی از خودش نداره و باید هرچی حزب میگه بگه چشم، حتی اگه خلاف عقل و منطق باشه !!!
اگه اینجوریه که باید این حزب بازی ها و این تفکرات غلط و پوسیده ی غربی از ریشه خشکانده بشه !!
یاسر
بابا در اون دانشکده علوم سیاسی که این اقا صادق استادشه باید گل گرفت اقا مثلا دکتر هم هست هر ادم منصفی میفهمه که در چنین شورایی منافع ملی و مردمی بر منافع حزبی باید ارجحیت داشته باشه ولی این اقا نا صادق گویا نمیخواد صادقانه صحبت کنه پس کو زنده باد مخالف منو و این طور چیزا
نیما
United States
جناب اقای زیبا کلام
به رسم ادب هم وطن بودن سلام
استاد زیبا کلام بنده چند سئوال در ذهنم امد متشکر میشوم عنایت کنید و پاسخ بدهید
1اگر خانم الهه راستگو نه سواد درستی دارد و نه..... که البته بنده موافق اینگونه توهین کردن به کسی نیستم اما بر فرض حمل بر صحت کلام شما ایشان با این مشخصات چرا در لیست اصلاح طلبان قرار گرفته اند؟

2اگر ایشان اینقدر بی کفایت هستند ایا اصلاح طلبان میخواهند با افرادی که این مقدار کم توان هستند بر شهر تهران مدیریت کنند؟ اگر اینگونه است که وا اسفا

3اگر بفرمایید که افرادی مثل ایشان در لیست قرار داده شدند زیرا اطمینان پذیری رای اوری لیست حفظ شود باز دو گزینه مطرح میشود و ان اینکه اولا اصلاح طلبان هدفشان صرفا کسب کرسی های سیاسی و اجتماعی است بدون در نظر گرفتن توانایی خدمت؟ دوما اگر این افراد موجبات اطمینان رای اوری را فراهم میاورند پس استدلال جنابعالی بر اینکه ایشان بخاطر لیست اصلاح طلبی رای اوردند نمیشود درست باشد

4اگر مردم بر اساس لیست رای داده اندپس چرا همه لیست اصلاح طلبان رای نیاورد؟

5اگر قرار است افرا که با لیست و عنوان اردوگاه های اصلاح طلبی یا اصولگرایی رای اورده اند فقط به گزینه هم گروه خود رای دهند که ارای همه وزاری کابینه یازدهم با گرایش اصلاح طلبی باطل و رای دهندگان مجلس اصولگرا خائن هستند.!
6فرمودید این تهدیدات از جناح اصولگرایی بر میاید اولا که با توجه به رای خانم راستگو اصولگرایان چه نیاز به تهدید ایشان دارند؟ دوما بهتر است ب سوابق هم کیشان خود نگاهی دوباره بیاندازید تا بدانید اصلاح طلبان خشونت دارند یا اصولگرایی
متشکر میشم اگر پاسخ های صریح شما را ببینم
علیرضا
Russian Federation
آقای زیبا کلام از شما بعید است
اگر اصولگرایان هم خط مشی شما و مرام شما رو داشتند باید علی مطهری را بیچاره می کردند که با لیست اصولگرایان وارد مجلس شد اما بیشتر مواضع آن به کام اصلاح طلبان است
برادر من خوب نیست انسان اینقدر دگم و متعصب باشد.
وقتی اساس جهانبینی یک فرد جهانبینی اسلامی نباشد.. به این نتیجه گیری‌های آقای زیبا کلام می‌رسد.
بله واقعیت این است که الهه راستگو به ایشان خیانت کرده اما نه بر اساس جهانبینی اسلامی بلکه بر اساس جهانبینی غربی! و در واقع ایشان سعی کرده آخرتش را حفظ کند و نه دنیای دیگران را.
"ظرف ۲۰ سال گذشته مقایسه کنید و ببینید طیف های اصلاح طلب اهل خشونت تهدید بودند یا دوستان اصولگرا دست به این اقدامات زدند؟! اگر مقایسه کنید می فهمید که اصلاح طلبان اهل این نوع رفتارها نیستند."


استاد سفسطه است. یه جای جواب سئوال میگه فلانی اینطوریه. یه طوری ناخن شصت پا رو به پلک چشم پیوند میزنه هر کی ادم ندیده باشه فکر می کنه ادما هم ه این ریختی هستن.
"اگر صادق یا نسرین زیباکلام هم بود رای می آورد! اگر ایشان مایل بود مستقل رفتار کند می توانست مستقل هم در انتخابات شرکت کند."


این یعنی زنده باد حزب و مرده باد مصلحت کشور!

این حرفها رو بذارید کنار فتنه انگیزی سال 88، وقتی دیدن مردم بهشون اقبال نشونندادن به اسم تقلب کشورو فلج کردن و حالا که هاشمی جونشون رای نیاورده به اسم قول و قسم و حزب بازی دارن مشابه همونرفتارها رو انجام میدن
"نباید انتظار داشته باشید اصلاح طلبان این رفتار را محکوم کرده و اعلام برائت کنند! چه کسی گفته واقعا تهدیدی صورت گرفته؟ شاید این ترفند خانم راستگو برای سرپوش گذاشتن به خیانتی است که انجام داده اند."

مگه اون موقع که 11 سپتامبر اتفاق افتاد ایران ضمن محکومیت این اقدام تلویحا اعلام برائت نکرد؟؟؟؟
یعنی می خوای با این منطق بگی ایران اون برج ها رو خراب کرد؟؟
نه عزیزم ادمیزاد هر جا کار ناحق ببینه باید اعلام برائت کنه ولو خودش انجام نداده باشه و الا بعدا سر خودش میاد و دیگه کسی نیست کمکش کنه. البته اگه اون ادمیزاد مسلمون باشه تکلیفش سنگین تره والبته حساب سوسیال دموکراتها و غرب زده ها جداست
انتخابات شوراها زیر نظر مجلس بود نه شورای نگهبان اقای دکتر!!!
دلت از شورا نگهبان پره اینجا جاش نبود به کاهدون زدی
اگه کاری غلطه ،غلطه رابطی به ورزشکاریو سیاسی بودن نداره. سفسطه نفرمایید
"خانم راستگو نه سواد آنچنانی داشت و نه نویسنده توانمند یا فعال سیاسی خاصی است. بلکه ایشان صرفا به خاطر اصلاح طلبان توانسته اند وارد شورا شوند. ایشان چیزی از خودشان ندارند"


خود شما هم جز همین دسته از اصلاح طلبانی اقا صادق
فرهاد
به آقای ریباکلام توصیه میکنم چند تا ... را به شورا معرفی کنند تا ان‌شاءالله رای بیاورند ، با عرض معذرت از مردم شریف تهران و تمامی اعضای محترم شورای شهر تهران که به نظرم بهترین انتخاب مردم بوده اند و این نظر فقط در تقابل با کسی است که همه ش به یک طرف غش میکند همچو آدمی یک تئوریسین و یا نظریه پردازنیست یک طرفدار کور و متعصبی است که بهتر است در متینگهای انتخاباتی تراکتهایی مثل زنده باد و مرده باد را در دست بگیرد!
Iran, Islamic Republic of
خوشم مياد عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد
آقاي استاد دانشگاه شما هم ميليشيايي فكر مي كنيد
همان چيزي كه خودتان در دولت احمدي نژاد ردش مي كرديد

خوش بود گر محك تجربه آيد به ميان!
تا سيه روي شود هر كه در او غش باشد