جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۵

علی مطهری: اظهارات منتسب به هاشمی واقعی است و او باید توضیح دهد

چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 310922
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر منتسب به هاشمی رفسنجانی در مورد اینکه حکومت سوریه از سلاح شیمیایی علیه مردم استفاده کردند گفت: به نظر من آقای هاشمی این حرف را زده و می‌خواهد راه جدیدی باز کند، اما اظهارات ایشان به معنی حمایت از حمله آمریکا به سوریه نیست.
به گزارش جهان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر منتسب به هاشمی رفسنجانی در مورد اینکه حکومت سوریه از سلاح شیمیایی علیه مردم استفاده کردند گفت: به نظر من آقای هاشمی این حرف را زده و می‌خواهد راه جدیدی باز کند، اما اظهارات ایشان به معنی حمایت از حمله آمریکا به سوریه نیست.

 علی مطهری در حاشیه جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: درست است که روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت اظهارات منتسب به هاشمی رفسنجانی را تکذیب کرده اما فیلم اظهارات ایشان وجود دارد، من خودم این فیلم را دیدم و قاعدتا آن فیلم نمی‌تواند ساختگی باشد.

وی افزود: به نظر من آقای هاشمی این حرف را زده و نظرش همین است و می‌خواهد راه جدیدی باز کند، لابد ایشان مصلحت را در این می‌بیند به نظر من باید از ایشان توضیح خواسته شود و ایشان صریحا موضوع را توضیح دهند.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: برخی می‌خواهند بگویند که اظهارات ایشان نوعی همکاری با آمریکا است، در حالی که این طور نیست آقای هاشمی در عین حال آمریکا را محکوم می‌کند، مثلا اگر دولت سوریه بمباران شیمیایی کرده باشد این کار را محکوم می‌کنیم اما دست از حمایت از سوریه هنوز بر نمی‌داریم ولی این به این معنا نیست که ما مجوز حمله آمریکا به سوریه را صادر کنیم، و از این کار حمایت کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: به هر حال خود آقای هاشمی باید راجع به این موضوع توضیح دهد اما ممکن است ایشان اطلاعات، اخبار و اسنادی داشته باشد که به این نقطه رسیده که دولت سوریه حمله شیمیایی کرده اگر این طور است ایشان می‌خواهد بگوید که ایران و انقلاب اسلامی بیش از حد مایه نگذارد و می‌خواهد از این موضوع جلوگیری کند، شاید ایشان چنین هدفی دارد، اینها باید روشن شود.

مطهری اضافه کرد: اگر این طور باشد به این معنا نیست که هاشمی بخواهد تجاوز آمریکا به سوریه را تایید کند، ما با این موضوع مخالفیم و همچنان از دولت سوریه حمایت می‌کنیم اما اگر فرضا چنین کاری کرده باشد ( حمله شیمیایی) آن را محکوم می‌کنیم قاعدتا موضع آقای هاشمی همین است.

مطهری در پاسخ به این سوال که حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه باید به چه میزان باشد تاکید کرد: تا زمانی که اکثریت مردم سوریه از حکومتشان حمایت می‌کنند ما هم حمایت می‌کنیم، حمایت از سوریه برای ایران هم بسیار مهم است زیرا سوریه محور مقاومت است، اگر دولت سوریه از بین برود حزب‌الله نیز دیگر کارایی نخواهد داشت، لذا تا زمانی که اکثریت مردم سوریه از دولت بشاراسد حمایت می‌کنند ما هم باید از آن حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: البته معتقدیم دولت سوریه هم باید اصلاحات لازم را انجام دهد و اگر از همان ابتدا هم در مقابل اعتراضات بخشی از مردم خشونت به خرج نمی‌داد به این نقطه نمی‌رسیدیم، از ابتدا اشتباه کرد ولی در مجموع ما این دولت را مورد تایید اکثریت مردم می‌دانیم لذا فعلا از آن به دلیل مساله فلسطین و منافع ملی و اسلامی حمایت می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خواهشا این نماینده را اصولگرا ندانید
ایشون اصرار داره که چیزی غیر از این باشه
محسن
Iran, Islamic Republic of
علی مطهری خطاب به رفسنجانی: شما الگوی ما هستید!
کاویانی
واقعا 95درصد حامیان آقای روحانی اصلاح طلبان بودند؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
اوينار
Latvia
سلام علي آقا
شما هر هفته يه حرفي بزن، وگرنه دلمون برات تنگ ميشه!
الان تأييد كن، هفته بعد بگو ساختگي بود!!
بهر حال همين دورو برا باش.
میثم
با نظرت حال کردم در حد لالیگا
محمد
اقای مطهری صادقانه اگر اقای احمدی نژاد این صحبت ها را کرده بود اینگونه وبا وی برخورد میکردید؟
سیب کال
Iran, Islamic Republic of
اقای مطهری لطفا در حد خودتان حرف بزنید. طوری صحبت میکنید که هاشمی را تطهیر کنید. مواظب باشید بیش از این الوده نشوید. هاشمی باید پاسخگوی حرفهای ضد اسلامی و ضد انقلابی اش باشد.
واقعا این بابا فرزند خلف مطهری است؟
United States
ايشون با پسر نوح هم كلاسي بودند
Iran, Islamic Republic of
حالا ماست مالی ها شروع شد؛ مثل اون نماز جمعه 88!
Iran, Islamic Republic of
تفسیر مناسبی ارائه داده اند .
امید
برای سلامتی هاشمی دعا کنید !
Iran, Islamic Republic of
این چه توجیه مسخره‌ایه که شاید اسنادی داره؟ اگر اسنادی داره به شورای عالی امنیت ملی یا مقام معظم رهبری ارائه بده تا همه بدونن نه اینکه خودش برای خودش اعلام موضع کنه.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اينطور كه پيش ميرود به نظر مي رسد سرنوشت مرحوم منتظری در انتظار هاشمي است. ايشان در سن هشتاد سالگي مي خواهند هرچه كه تاكنون رشته اند را يكجا پنبه كنند و مشمول خسرالدنيا و الاخره بشوند گويا قدرت و ثروت چشم بصيرتشان را كور كرده و دهانشان شده بلندگوي دشمن . حالا كه يار غارشان با اختلاف بسيار كم در اثر سستي و كوتاهي اصول گرايان رئيس جمهور شده گويا قند در دل هاشمي و كارگزاراني ها آب كرده اند و به دنبال احياي اقتدار و برپايي مناسبات گذشته هستند و از اتفاقات منطقه و اطراف خود بي خبرند. اما اشتباه كرده اند تا رهبر فرزانه انقلاب حضور دارند ملت انقلابي ايران در صحنه مي توانند تحت رهبري ايشان آب رفته را به جوي بازگردانند و عناصر مرتبط و شيفته غرب را از صحنه سياسي و فرهنگي و اقتصادي كشور حذف كنند .
فاطمه
Finland
احتمالا به ایشون اسناد وحی میشه!