شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۹
۹

روایت قرائتی از پاسخ رهبرانقلاب درباره تایید صلاحیت موسوی

چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 310881
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر داشتن نیت سالم در انجام کارها، عنوان کرد: به طور مثال اگر نیت خیر در انتخابات سال ۸۸ وجود داشت فتنه به وجود نمی آمد و برخی یکدنده نمی شدند که باید رئیس جمهور شوند.
روایت قرائتی از پاسخ رهبرانقلاب درباره تایید صلاحیت موسوی
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی عصر سه شنبه در جمع اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاههای استان لرستان با تاکید بر ضرورت فرا گرفتن درس بندگی خداوند اظهار داشت: متاسفانه موضوعی که امروز در دنیا وجود دارد توجه صرف به زندگی و عدم توجه به درس بندگی است.

وی با بیان اینکه انسانها امروز درس زندگی را بلد هستند اما درس بندگی را بلد نیستند ادامه داد: متاسفانه امروز انسانیت و معنویت در دنیا کمرنگ شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطر دنیا را کمبود معنویت عنوان کرد و گفت: در این راستا باید درس بندگی و عبادت را فرا بگیریم چرا که عبادت پنجره رو به سمت غیب و معنویت است.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه در قرآن کریم ۱۱۵ کلمه دنیا و ۱۱۵ کلمه آخرت آمده است، عنوان کرد: این امر به این معناست که درس زندگی و بندگی همواره باید با یکدیگر باشد.

وی با تاکید بر اینکه در عبادت نیز باید رضای خداوند مدنظر قرار گیرد، افزود: به طور حتم هر چیزی که رضای خداوند در آن باشد عبادت محسوب می شود.

این سخنران با تاکید بر داشتن نیت سالم در انجام کارها، عنوان کرد: به طور مثال اگر نیت خیر در انتخابات سال ۸۸ وجود داشت فتنه به وجود نمی آمد و برخی یکدنده نمی شدند که باید رئیس جمهور شوند.

حجت الاسلام قرائتی همچنین به موضوع ثبت نام میر حسین موسوی در انتخابات سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: در این زمینه از آقای جنتی به عنوان رئیس شورای نگهبان پرسیدم که چرا اجازه دادید میرحسین در انتخابات ثبت نام کند چون وی با رهبری مشکل و زاویه دارد که آقای جنتی به مشورتی که با مقام معظم رهبری در رابطه با عدم ثبت نام ایشان داشته بود اشاره کرد و گفت که رهبر معظم انقلاب گفتند که نه، شرعا جایز نیست.

وی ادامه داد: این واکنش مقام معظم رهبری این موضوع را می رساند که ایشان حتی با اینکه می داند میرحسین با او زوایه دارد ولی می گوید که رضای خدا نیست که از ثبت نام وی جلوگیری به عمل آید.

وی همچنین عدم وجود اخلاق را مشکل جامعه دانست و ادامه داد: متاسفانه علم ما در ایران شکست خورده به گونه ای که هرچه باسوادتر می شویم بدتر می شویم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به وضعیت دانشگاههای کشور در زمینه اخلاق عنوان کرد: متاسفانه امروز شاهد سقوط اخلاق در برخی دانشگاهها هستیم و آنچه که می تواند ما را بسازد نماز است.

حجت الاسلام قرائتی به غفلت موجود در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و با طرح این سوال که خداوکیلی چند درصد از این کتابها نیاز جامعه را برطرف می کند؟ ادامه داد: این امر یک غفلت بسیار بزرگ است و برخی به خاطر داشتن بالاترین غفلت باید مدال بگیرند.

وی تاکید کرد: در نظام آموزشی باید موضوعاتی تدریس شود که واجب و مستحب باشد، همچنین مشکلات فردی و جامعه را برطرف کند.

وی با تاکید بر ارتباط عمیق و خصوصی با دانشجویان و همچنین دانش آموزان توسط معلمان و اساتید، عنوان کرد: گاهی اساتید باید با شاگرد خود خصوصی صحبت کند و یک ارتباط خصوصی با او داشته باشد.

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه اساتید نباید قانع به درس، ترم و واحد باشند، بیان داشت: در صورتی که اساتید نمی توانند پاسخ سوالی از دانشجوی خود را بدهند او را به یک اسلام شناس معرفی کنند تا زمینه پاسخگویی به موضوعاتی که ذهن او را درگیر کرده فراهم آید.

وی بیان داشت: اساتید در دانشگاهها باید مشکلات فکری، روحی و اخلاقی دانشجویان را برطرف کنند و ارتباط مطلوبی با آنها داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگر نظر مخالف با نظر رهبری داشتن در این مملکت جرم است. رهبری خود بارها فرمودند نظرات کارشناسی می تواند مخالف نظر رهبری باشد. رهبر اینگونه فکر نمی کنند اما شماها کاسه داغتر از آش شدید.
Iran, Islamic Republic of
شما که فرق زاویه و نظر مخالف داشتن را نمی دونین

بهتره اظهار نظر کنین
New Zealand
خوب هم میدونه عزیزم
نمیخواهند به روی مبارکشون بیارند
علی مطهری گفته که نمایندگان باید به انتخاب مردم احترام بگذارند کی میتونه بهش بگه بنده خدا رییست مگر سال ٨٤ و ٨٨ به انتخاب مردم احترام گذاشت؟!
اینها شلوغ باز خوبی هستند که با مظلوم نمایی تا حالا کارشون رو پیش بردند
دلم واسه رهبری عزیز میسوزه که باید این چیز ها را تحمل کنه
م جواد
Iran, Islamic Republic of
نظر مخالف کارشناسی داشتن عیبی ندارد. اما زاویه داشتن با ولایت فقیه وشخص رهبر وکارهایی از قبیل فتنه ومخالفت با فرامین رهبری خیلی مشکل دارد عزیز
اشتباها مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
الان شما بفرما كه اين وسط كي كاسه داغ تر از آشه؟!! بعضيها براي شانتاژ و توهين و ‍‍‍‍‍فحاشي خودشون حتي اجازه خوندن يك متن چندخطي رو هم نميدن
Iran, Islamic Republic of
واقعا کدام دولت به آموزش و پرورش بعنوان یک مسئله کلیدی توجه کرده است؟!
انسان جيزي نديده نبايد بيان كند
ایرانی
زاویه با مخالفت دومقوله متفاوت هستند نتیجه زاویه یعنی فتنه یعنی وطن فروشی یعنی اهانت به امیر المومنین (ع) در ایام غدیر یعنی اهانت به مقام حضرت زهرا (س) ...